OBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Feminismus On-line diskuse k virtuální hospitaci – 18.1. 2011 Gymnázium Na Vítězné pláni v Praze Vyučující: Mgr. Marek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Realizace KA 02 v rámci projektu„Nadané dítě.eu“
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
ZAČLENĚNÍ PODNIKATELŮ DO TVORBY REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE KONKRÉTNÍ AKTIVITY SPOLUPRÁCE S VÁMI PRO OBDOBÍ OD DO – JAK SE MŮŽETE.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Schůze, porady a jejich řízení
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Studie proveditelnosti datového skladu KrÚ Vysočina - zhodnocení
sociální psychologie Škola:
Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
X13PMT 2. seminář Ing. Martin Molhanec, CSc. Garant předmětu ČVUT – FEL, K13113.
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Firemní komunikace ( několik postřehů z praxe) PhDr. Pavel Beňo Práce a vztahy / Civilcourage TV Tel ;
Občanská nauka 2. ročník dvouletého učebního poměru SOU
(komentovaný přehled)
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Didaktika geografie.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Plánování přednáška druhá. 2 Obsah přednášek ProstředkyRealizaceZhodnoceníCíle AnalýzaVize.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
KULATÝ STŮL k budoucnosti financování zdravotnictví v ČR Ing. Ondřej Mátl, MPA, MSc. koordinátor projektu Úřad vlády ČR 11. června 2007.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Obhajoba bakalářské práce
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Název společnosti Obchodní plán.
FYZIKA Magnetické pole vodiče s proudem
Měření rychlosti zvuku
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Strukturace učiva Příprava učitelova.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Název vzdělávacího materiálu
MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Práva dítěte Výchova k občanství
Prezentace obchodního plánu
První zkušenosti s evaluací
Vzor individuální prezentace
Litosféra ZEMĚPIS – DĚJEPIS
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra
Anglický jazyk HEALTH On-line diskuse k virtuální hospitaci –
Transkript prezentace:

OBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Feminismus On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium Na Vítězné pláni v Praze Vyučující: Mgr. Marek Fajfr Expert: Mgr. Slavoj Tomeček

1.Žáci byli vedeni k samostatnému a kritickému uvažování. 2.Žáci dostali prostor vyjádřit vlastní názor, a takto se mohla rozvinout jejich schopnost jasně, zřetelně a srozumitelně formulovat vlastní myšlenky. 3.Žáci byli vedeni k samostatné analýze kulturního produktu, ve kterém měli postihnout prezentované hodnoty, normy a pravidla. 4.Žáci dostali příležitost uvědomit si a případně změnit své vnímání a postoje k postavení ženy ve společnosti. 5.Žáci měli možnost si osvojit základní pojmosloví z oblasti genderové problematiky. Čeho bylo v hodině dosaženo

1.Žáci byli k tématu přivedeni velmi zajímavým, poutavým, záživným a názorným způsobem. 2.K poznání, že feminismus oprávněně poukazuje na problematičnost postavení ženy v soudobé společnosti, mohli žáci dospět vlastní analýzou kulturního produktu, který už z podstaty často obsahuje ve společnosti tradované předsudky a stereotypy nejrůznějšího druhu. 3.Žáci dostali prostor vyjádřit své postřehy, názory a stanoviska. 4.Žáci převážnou část hodiny aktivně a soustředěně pracovali. 5.Látka byla prezentována srozumitelným a kultivovaným způsobem. 6.Po odborné stránce byla hodina na velmi vysoké úrovni. Silné stránky hodiny

1.Žáci nedostali větší prostor pro samostatnou práci, ačkoli se to samo nabízelo vzhledem ke zvoleným výukovým metodám. 2.V hodině nebylo důsledně a maximálně využito toho, co si žáci zaznamenali do pracovních listů. 3.Práce s kodexem reklamy vyzněla naprázdno a spíše narušila celkový koncept hodiny. 4.Práce se slovníčkem základních pojmů, sloužící ke shrnutí a zopakování základních pojmů, se kterými feminismus operuje, neproběhla tak, aby bylo zajištěno, že budou mít všichni zapsáno co nejpřesnější vymezení prezentovaných pojmů. 5.Z pohledu žáka jsem postrádal přesnější vymezení základních cílů feminismu (jak by se podle feminismu měla změnit společnost, aby byly odstraněny všechny v hodině prezentované genderové rozdíly) a dále toho, jak chce feminismus svých cílů dosáhnout (pomocí jakých opatření budou z pohledu feminismu žádoucí změny ve společnosti uskutečněny). Slabé stránky hodiny

1.Motivační aktivita: Brainstorming: Zadání tématu je závislé na tom, jak budeme chtít výsledek brainstormingu dále využít. Osobně bych pomocí něj zjistil, jaké povědomí mají žáci o cílech feminismu. Proto bych otázku formuloval asi takto: „Jaké jsou podle vás cíle zastánců feministické ideologie?“ Odpovědi bych zapsal přímo do počítače vzhledem k tomu, že ve třídě byl k dispozici dataprojektor a velké promítací plátno. Výsledek bych si uchoval pro následující vyučovací hodinu, kdy budeme srovnávat to, co žáci o cílech feminismu věděli před hodinou s tím, co se během hodiny dozvěděli. Zároveň si tak probrané učivo rychle zopakují. Můj návrh struktury hodiny

2. Hlavní aktivita: analýza reklam Zachoval bych formu záznamu do pracovních listů, ale třídu bych poté rozdělil na skupiny, z nichž každá by představovala tým společenských vědců, kteří by prezentovali výsledky své analýzy reklam. Jednotlivé výsledky by se opět zaznamenaly do počítače, aby byly k dispozici pro další práci. 3. Práce se slovníčkem pojmů Alternativa 1: práce s výsledky analýzy reklam Žákům bych rozdal pracovní list se základními pojmy a jejich přesným vymezením. Žáci by mohli ve dvojicích k jednotlivým pojmům přiřazovat příklady se zhlédnutých reklam (přehled mají před sebou na plátně), případně z vlastní zkušenosti. Můj návrh struktury hodiny

Alternativa 2: přiřazování Připravil bych si dva druhy lístečků. První druh by tvořily jednotlivé pojmy a jejich vymezení. Druhý pak konkrétní příklady převzaté ze zhlédnutých reklam. K nim bych přidal další příklady, u kterých se dá předpokládat, že je žáci důvěrně znají z vlastní zkušenosti. Úkolem žáků by bylo přiřadit k jednotlivým pojmům dané příklady a své přiřazení zdůvodnit. Poté by vybrané dvojice prezentovaly svůj výsledek. Pokud by zbyl čas mohli by žáci uvádět další příklady z reklam, či z vlastní zkušenost a diskutovat o závažnosti těchto jevů. 4. Závěr Na závěr bych žákům sdělil, že v následující hodině si představíme základní cíle feminismu, které vyplývají z jevů popsaných v proběhlé hodině, a také navrhované způsoby, jak těchto cílů dosáhnout. V hodině bude využito výsledků brainstormingu. Můj návrh struktury hodiny

Pokud bych měl v závěru hodiny dostatek času, vrátil bych se k úvodnímu brainstormingu a vyzval žáky, aby se na základě nových informací znovu pokusili doplnit cíle feminismu, a také určit prostředky, pomocí nichž bude chtít feminismus těchto cílů dosáhnout. Mohli by opět pracovat ve dvojicích a jejich výsledek by byl zaznamenán pro práci v následující hodině. Pokud by čas nezbyl, hodí se tato aktivita jako úvodní aktivita následující hodiny. Můj návrh struktury hodiny

Děkuji za pozornost