Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ"— Transkript prezentace:

1 ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ Autor: Michaela Krulcová Vedoucí: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D. Oponent: Ing. Renata Vrchotová České Budějovice, červen 2016

2 MOTIVACE A DŮVODY K ŘEŠENÍ DANÉHO PROBLÉMU
Osobní zkušenosti v podniku. Zajímavost tématu. Využitelnost v praxi.

3 CÍL PRÁCE Cílem práce je stanovit a vyhodnotit situační analýzu vybraného podniku v komparaci se současnou i potencionální konkurencí. Na základě analýzy budou navržena doporučení na zvýšení konkurenceschopnosti podniku.

4 VÝZKUMNÉ OTÁZKY V jaké pozici se firma Vesa Velhartice, a. s. nachází?
Patří firma Vesa Velhartice, a. s. mezi silné firmy na trhu? Který z podniků v okolí nejvíce konkuruje firmě Vesa Velhartice, a. s.? Který z produktů firmy tvoří největší tržby?

5 POUŽITÉ METODY SWOT analýza, Porterův model pěti sil, STEP analýza,
BCG matice, dotazníkové šetření.

6 CHARAKTERISTIKA SPOLEČNOSTI
Název: Vesa Velhartice, a. s. Sídlo: Velhartice 220, Kolinec Datum zápisu do obchodního rejstříku: Předmět podnikání: výroba a uvádění do oběhu uznaného osiva a sadby polních plodin a kořeninových rostlin, šlechtění a udržovací šlechtění brambor zemědělská výroba, zpracování a prodej zemědělských produktů

7 DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A PŘÍNOS PRÁCE
SWOT analýza Vnitřní faktory Silné stránky Slabé stránky 1,85 1,25 Vnější faktory Příležitosti 1,41 Hrozby 1,48

8 DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A PŘÍNOS PRÁCE
Porterův model pěti sil Vyjednávací síla dodavatelů, vyjednávací síla kupujících, konkurenční rivalita firem v rámci odvětví, hrozba substitutů a komplementů, hrozba vstupu nových konkurentů na trh.

9 DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A PŘÍNOS PRÁCE
STEP analýza Sociálně-kulturní faktory, technicko-technologické faktory, ekonomické faktory, politicko-právní faktory.

10 DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A PŘÍNOS PRÁCE
BCG matice

11 NÁVRH OPATŘENÍ Zlepšení pozice firmy,
reklama – letáky, reklama v rádiu, zvýšení exportu brambor, zvětšení portfolia.

12 STRUČNÉ ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Výzkumné otázky byly zodpovězeny. Byla stanovena doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Cíl práce byl splněn.

13 OTÁZKY OPONENTA Vyčíslete finanční náročnost Vašeho doporučení reklamy v rádiu. Jakým konkrétním způsobem navrhujete zvýšit export brambor a co je míněno větším soustředěním na český trh? Představte důsledky Vašich závěrů pro tuto společnost. Jako příležitost ve SWOT analýze uvádíte dotace a podporu z PGRLF. Jaký je očekáván výhled do budoucna v oblasti dotací pro zemědělské podniky?

14 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ"

Podobné prezentace


Reklamy Google