Úloha marketingu v řízení organizace Vliv internetu na rozvoj marketingu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Tvorba WWW stránek. Obsah Princip fungování WWW Současné trendy Zásady tvorby WWW stránek Netiketa.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_15_Sítě_internet2 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Pojem přeměna obchodní společnosti
Internet.
Malé a střední podnikání
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Psychologie reklama.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vítejte na Marketingu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Prodeji produktu nebo služby
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Organizace práce na prodejně
M-Commerce Šárka Přibíková 3MA
Střední škola obchodně technická s. r. o.
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Život bez střeva , Praha.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Transkript prezentace:

Úloha marketingu v řízení organizace Vliv internetu na rozvoj marketingu

Soudobý marketing Vnější ekonomické podmínky a technologické komunikace vždy ovlivňovaly vývoj obchodu a marketingu. Výrobci a prodejci musejí produkovat to, co spotřebitelé očekávají a přejí si. Díky rozvoji nových trhů v latinskoamerických, afrických a asijských zemích, možnosti předávání informací a samozřejmě cestováním, se diametrálně změnily podmínky pro obchodování všeobecně. Jedním z hlavních důvodů těchto změn je internet a digitalizace komunikace

Internet Internet je veřejná, decentralizovaná a celosvětová síť, která nemá žádného vlastníka a je řízena decentralizovaně prostřednictvím obecně přijatých standardů k jednotlivým službám poskytovaným v rámci Internetu.“ V rámci řízení Internetu je potřeba zmínit, že každá země, připojená k síti Internet, má svou organizaci, která určitý způsobem spravuje danou národní síť, respektive část Internetu vztahující se k určité národní struktuře. V České republice je to organizace CZ.NIC, která je národním správcem domén To, co dělá Internet Internetem, není síť samotná, čili fyzické propojení jednotlivých lokálních nebo národních sítí, ale jsou to služby, které na těchto sítích fungují a jsou to právě ty služby - World Wide Web, , Instant messaging, P2P sítě, FTP, které svým vývojem ovlivňovaly a ovlivňují vývoj samotného marketingu

Internetový marketing Svět se mění, lidé se mění, Internet se mění a s ním se mění i marketing. S rozvojem médií šel i marketing s dobou. Internetový marketing jako pojem je již notorický známý, ale jeho skutečnou podstatu nemusí stále velké procento lidí znát. V marketingu samotném platí, že se nejedná o pouze jednu, dvě dílčí činnosti, ale o souhrn komplexních činností a aktivit směřující k realizaci marketingových strategií. Ne jinak je tomu v případě Internetového marketingu. Nejedná se pouze o optimalizaci stránek pro vyhledávače (SEO) nebo webové stránky. Opět se jedná o souhrn komplexních činností s cílem dosažení požadovaných výsledků za využití elektronických prostředků, respektive Internetu.

Výhody internetového marketingu Komplexnost – subjekty lze oslovovat v jednom okamžiku vícero různými technikami a způsoby. Individuálnost – promyšlenými nástroji a činností lze oslovovat s vysokou individuální přesností neanonymní subjekty jakožto cílové nebo zájmové skupiny. Aktuálnost – marketingové sdělení je možné udržovat naprosto aktuální, respektive může pružně reagovat na aktuální vývoj. Dostupnost – marketingové sdělení, kampaň, výzkum, atd. se provádí nepřetržitě po požadovanou dobu. Měřitelnost – veškeré aktivity na Internetu jsou snáze monitorovatelné a měřitelné s vysokým množstvím dat. Schopnost komunikace – možnost neustále udržovat aktivní komunikace mezi zájmovými subjekty. Nákladovost – nízká nákladovost na vynaložené prostředky pro všechny aktivity v porovnání s tradičními metodami marketingu.

Rozdíly oproti klasickému marketingu prostor a čas – ve využití prostoru a času pro umístění reklamy. V online marketingu je cena prostoru znatelně nižší než cena v klasickém marketingu, kde je prostor jedním z nejdražších faktorů. Náklady na čas u online marketingu sdílejí uživatelé, text a obraz – s textem a obrazem se v klasické reklamě např. v tiskovinách nebo v televizi pracuje zcela odlišným způsobem, než v reklamě na internetu. Online marketing více působí na emoce uživatelů, směr komunikace – v klasické formě marketingu přijímá zákazník reklamní sdělení pasivně jako divák, posluchač, čtenář. U online marketingu si uživatel aktivně vyhledává informace o produktu. Firma může po souhlasu uživatele zasílat em informace o své firmě či nabízených produktech, výhodách, hodnotách, online marketing mohou využívat i menší firmy, které si nemohou dovolit klasický způsob reklamy.

Internetový marketing jako proces Z pohledu řízení vztahů se zákazníkem můžeme brát Internetový marketing jako proces, jehož cílem je zlepšení : Rozhodnutí – stanovení cílů, plánů Stanovení zdrojů – zejména finanční, lidské a technologické Výběr prostředí – segmenty prostředí v síti Internet, zejména WWW stránky, sociální sítě, diskusní fóra, blogy atd. Volba nástrojů – podpora prodeje, public relation, reklama atd. Monitorování a měření – využití nástrojů pro sledování a měření efektivity zvolených nástrojů Analýza – vyhodnocení zjištěných naměřených hodnot Rozhodnutí -o zlepšení, proces pokračuje dále

Služby internetu – e mail nebo také elektronická pošta je nejstarší službou provozovanou v rámci sítě Internet. smysl je stále stejný: zasílání informací, pošty v elektronické podobě. V porovnání s klasickou poštou má pošta elektronická tři základní výhody: Rychlost – elektronická pošta se zpravidla doručuje v řádu několika sekund, výjimečně do několika minut bez ohledu na vzdálenost k příjemci. Náklady –na odeslání elektronické pošty jsou takřka nulové, pokud nepočítáme připlácení za doplňkové služby nebo placenou formu ové schránky. Flexibilita – spočívá zejména ve volnosti, kdy uživatel poštu tvoří, kdy jí odešle, ale také kdy ji příjemce přijme a zpracuje.

Služby internetu - World Wide Web - www v současné době se jedná o službu nejrozšířenější a nejvýznamnější. Podstatou je publikování dokumentů v předem daném formátu (běžně HTML) prostřednictvím protokolů sítě Internet. výhody a znaky : Hypertextový – v dokumentu se mohou nacházet odkazy na další dokumenty, případně jiné soubory, kdekoliv v síti Internet. Multimediální – obsah dokumentu mohou tvořit různé fotografie, případně zvukové nebo video prvky. Univerzální – nabízí zprostředkování dalších služeb, jako jsou služby ové prostřednictvím webového rozhraní nebo internetové bankovnictví a mimo jiné mohou prostřednictvím WWW fungovat i speciálně naprogramované aplikace přímo pro WWW prostředí. Multiplatformní – je možné obsah těchto dokumentů prohlížet napříč různými systémy, prostřednictvím velkého množství prohlížečů. Jednoduchý – jedná se o službu uživatelsky jednoduchou a nijak nenáročnou na znalosti uživatelů. Distribuovatelný – na dokument je možné odkazovat z jiného dokumentu umístěného kdekoliv v síti Internet a tak ho distribuovat.

Služby Internetu - www Základním smyslem WWW stránky je prezentace sebe sama. Webová stránka by měla vždy vydělávat peníze nebo šetřit náklady budování značky poskytnutí informací o produktech nebo činnosti pro zákazníky, obchodní zástupce, zájmové organizace nebo jiné zájemce prodej reklamní plochy prodej produktů a služeb přes Internet – e-shopy vydělávání na partnerských programech, odkazech poskytování podpory a servisních služeb zákazníkům získávání informací od zákazníků o jejích preferencích, potřebách, požadavcích, zkušenostech s produkty

Služby internetu – www. Zásadní chyby Zastaralost – obsahová i technologická Špatná optimalizace pro vyhledávače – stránky nenalezneme Vyskakovací okna – tzv. pop – up okna jsou prvky, které návštěvníci nemají rádi a otravují je - došlo k něčemu, co oni neiniciovali. Speciální software – nutnost software třetích stran k získání informací Registrace – nutnost registrací před přístupem k obsahu je pro většinu uživatelů omezující a otravující Nespolehlivost – uživatelé chtějí informace okamžitě, když je hledají. Nefunkční WWW stránky vnímají velmi negativně a neřeší, kdo za to může

Optimalizace www stránek pro vyhledávače Základem pro SEO je nalezení a efektivní implementace klíčových slov pro všechny stránky týkající se například stránek na kterých je provozován e-shop. Hlavní zásady klíčových slov: Optimalizovat slova více konkrétní než příliš obecná Neoptimalizovat méně obvyklá slova nebo slovní spojení, která se hledají velmi výjimečně Při lokálním zaměření využívat nářečí, V B2B využívat žargon, Využívat slovních spojení s přídavnými jmény

Budování zpětných odkazů Obecně se považuje za nejlepší umísťovat tyto odkazy tam, kde budou mít také nějaký užitek pro uživatele. Jako nejvhodnější se jeví budovat zpětné odkazy na těchto místech: Stránky partnerských firem Stránky odkazují na konkurenci Zájmové portály Inzertní servery Zpravodajské portály Vzdělávací portály Diskusní fóra Blogy Sociální sítě

Hlavní ukazatele zpětné vazby návštěvnosti stránek Vracející se návštěvníci Noví návštěvníci Návštěvy bez okamžitého opuštění Návštěvy s konverzemi Další ukazatele nárůst návštěvnosti zdroje návštěvnosti počet stránek na jednu návštěvu stránky, na kterých návštěvníci opouštějí web konkrétní stránky podle míry okamžitého opuštění přes jaká klíčová slova a z jakého zdroje návštěvníci přišli účinnost reklamních kampaní analýza procesů objednávky u e-shopů -

Internet – pravá ruka marketingu s příchodem Internetu je možné tradiční přístupy opustit a činnosti jinak prováděné tzv. offline, přenést na Internet. Jedná se o tyto aktivity: reklama na Internetu průzkumy trhu podpora prodeje public relations direkt marketing Nebo je internet součástí integrované marketingové komunikace

Změna způsobu komunikace počet uživatelů internetu prudce stoupá. Např. Čtenost online verzií některých titulů se často blíží čtenosti tištěné podoby. V případě deníku Právo ji dokonca převyšuje Tištěný titul Čtenost tištěného titulu Online titul Čtenost online verze Právo Novinky.cz Mf Dnes Idnes.cz Blesk Blesk.cz Hospodářské noviny Ihned.cz Lidové noviny Lidovky.cz75 831

Změna způsobu komunikace. Jednou zo základných charakteristík novej podoby online prostredia - webu 2.0 je demokratizácia vkladania a vytvárania obsahu. Ako reakcia na to, prichádza aj potreba demokratizácie získavania informácií z internetu, čiže demokratizácia tzv. data miningu, teda monitorovanie a spracovanie toho, čo bolo na internete publikované Názory ostatných vždy hrali pri rozhodovaní dôležitú úlohu. Word-of- mouth, teda odovzdávanie si skúseností a názorov, funguje od nepamäti, teraz sa stále viac prenáša do prostredia digitálneho. Technokrati zistili, že denne vzniká nových blogov s 1,2 miliónmi príspevkov každý deň, mnohými diskusiami a názormi na produkty a služby. Tradičné metódy nie sú schopné držať krok s týmto vývinom

Sociální média Revoluci v oblasti marketingu přinesly až sociální média. Vzhledem k rychlosti evolučních kroků této revoluční marketingové oblasti může být pro řadu firem obtížné udržet krok.Přestože marketing v sociálních médiích přímo „neprodává“, má jistě velký smysl mu věnovat alespoň určitou pozornost. A jak je to dnes ve zvyku, už z toho důvodu, že to dělá konkurence. média, kde je obsah spoluvytvářen a sdílen s dalšími uživateli. primárními tvůrci obsahu jsou zejména uživatelé V marketingu v sociálních médiích jde tedy zejména o naslouchání a prezentaci. Naslouchat ve smyslu zjišťovat potřeby a přání zákazníků, respektive sledovat jejich zpětnou vazbu na určitý produkt nebo například konkurenci. V sociálních médiích platí zejména „naslouchej, až potom mluv“.

Sociální média Sociální sítě – smyslem je sdružování osob se stejnými zájmy, koníčky (Facebook, MySpace) nebo podobné profese, v případě, že se jedná o profesní sociální sítě (LinkedIn). Blogy – vyjádření názorů a postojů je možné klasickými blogy nebo stále více oblíbenými mikroblogy (Twitter). Diskusní fóra – na Internetu vniká celá řada diskusních fór většinou velmi úzce specializována například na jeden konkrétní produkt (např. forum.iphone.cz). Sdílená multimédia – sdílením multimédií se myslí zejména sdílení videa (YouTube, Stream) a fotografií (Picasa, Flick). Záložkovací systémy – spočívají v prezentaci „nejoblíbenějších“ stránek na základě jejich uložení do „záložky“, za předpokladu, že uživatel ukládá do svých záložek oblíbené stránky nebo stránky, které ho jinak zaujaly (Linkuj.cz, Digg). Další média – do této kategorie je možné zařadit veškeré další média se sociálními prvky (Wikis, virtuální světy).

Sociální média B2B Marketing v sociálních médiích je cílen zejména na uživatele a dle nejrůznějších výzkumů jsou uživatelé sociálních médií napříč společností. Z tohoto plyne, že firemní prezentaci v některém sociálním médiu může zaregistrovat jak uživatel, který je v podstatě koncový zákazník, tak například ředitel společnosti, který již bude vystupovat jako B2B zákazník. Relativní novinkou je nové tlačítko „Chci práci“, které mohou zaměstnavatelé umístit na svůj web. Žadatel na něj klikne a tím dá o svém zájmu vědět, včetně profesního životopisu. Ušetří se tak y s nesourodými CV a řada práce jak pro zaměstnavatele, tak také pro uchazeče. Navíc je možné nastavit až tři otázky, na které musí žadatel odpovědět. Zaměstnavatel se rychle dostane ke všem potřebným informacím.

E-business, e-commerce E-business zahrnuje použití elektronických platforem (internet, intranet) k provádění firemních obchodních aktivit, představuje elektronické podnikání využívající webové technologie. (elektronické nakupování, management zásobování, zpracování objednávek, vztahy se zákazníky, elektronickou výměnu dat obchodních partnerů, zákaznický servis. e-business : elektronické podnikání E-commerce je specifičtější pojem ( elektronický obchod). Zahrnuje prodejní a nákupní E-markets procesy s využitím elektronické komunikace, zejména internetu. E-shopy. E-procurement ( elektronický nákup), e-payments ( elektronické platby), e-HRM ( eůektronické řízení lidských zdrojů), e-learning ( elektronické vzdělávání), e-gambling (ˇelektronické htaní zábavných her), e-govermetn ( elektronické služby státní správy).

Výhody pro kupující -24 hodin denně, v soukromí, zákazník nečelí přesvědčování a emocionálnímu nátlaku prodejce -Komparativní nakupování – srovnání nabídek, údajů a konkurence, úprava konfigurace informací podle přání -Firemní nákupčí nemusí kontaktovat prodejce -Webový obchod není limitován prostorem – neomezený sortiment

Slevomat Server hromadného nakupování Slevomat se rozhodl ukončit jednu ze svých největších komparativních výhod - Kolo štěstí. Každý den se na něm pokoušely vytočit si kredit desetitisíce lidí. Nejenže tak Slevomat dobře propagoval svou značku, ale navíc pravidelně lákal uživatele na své stránky. Nemálo z nich si pak jistě něco koupilo, obzvlášť pokud byli podpořeni výhrou. Slevomat se však rozhodl Kolo štěstí odstranit na dobu neurčitou. Stalo se tak k s tím, že by se v upravené podobě v budoucnosti mělo vrátit. Kolo štěstí bylo nahrazeno specifickou soutěží o pracovní místo - Zaměstnání snů. Slevomat totiž z řad zákazníků chce vybrat jednoho testovače slev. Tomu bude každý měsíc dávat poukazy v hodnotě Kč k otestování. Testovač bude zároveň dostávat pravidelný plat Kč soutěží o pracovní místo

Výhody pro prodávající -Snížení nákladů, zvýšení rychlosti a efektivnosti -Vyšší efektivnost distribučních cest, logistických funkcí – zpracování objednávek, řízení zásob… -Elektronická komunikace je levnější než písemná, telefonická, osobní -Elektronický katalog levnější než katalog tištěný a rozesílaný -Nepřetržitá úprava nabídky – změny jsou možné denně, sortiment, cenu, podporu prodeje je možno přizpůsobit momentální situaci na trhu -Názvosloví - V r vznikla typologie pojmů a v souladu se standardy EU se člení na : -Podniky, producenty hodnot, produktů B-Business), zákazníky tj. kupující produkty nebo služby C-Customers, státní správu a samosprávu, resp. Municipality A-Authority, zaměstnance coby tvůrce hodnot E-Employement

Názvosloví – typy obchodů Cílovou skupinou jsou spotřebitelé Cílovou skupinou jsou firmy Iniciativa vychází od firmy B2C ( Business to customer) B2B ( business to business) Iniciativa vychází od spotřebitele C2C ( customer to customer) C2B ( consumer to business) B2B trh se skládá ze všech společností, které nabývají zboží a služby využívané k tvorbě jiných výrobků nebo služeb, jež jsou prodávány, pronajímány nebo dodávány jiným. Hlavními odvětvími, které vytvářejí firemní (B2B) trh jsou zemědělství, lesnictví, rybářství, výroba, stavebnictví, doprava…

Další formy zviditelnění firmy na Internetu Inzerce v On-line hrách - relativně jednoduchý mechanismus založený na sponzoringu. Autor hry reps. vydavatelské studio hru neprodává klasicky na retailovém trhu, ale uvolní ji buď zdarma ke stažení, anebo přímo k online užívání - obvykle i multiplayerovému hraní přímo na interentu. Vydavatel pokryje své náklady právě ze sponzorských peněz. Sponzorství funguje stejně jako v reálném světě např. při hokejových utkáních, nebo okruhových auto-moto závodech. K vidění jsou podél virtuální tratě reklamní bannery, popř. jsou virtuálně používány přímo určité produkty. (produkt placement)

Second Life prolnutím mezi Webem 2.0 a MUD je naprostá virtuální realita, kdy uživatelé žijí jakýsi druhý život v imaginárním světě. Typickým a pravděpodobně nejznámějším příkladem je příznačný název nesoucí 3D hra (virtuální realita) Second Life ( Tato původně free online hra se rozrostla do neuvěřitelných rozměrů právě díky možnosti anonymního prožití druhého, mnohdy lepšího (vysněného) života plného cestování, radosti a možností, které jsou v reálném světě téměř nedostupné. Second life již přilákal a stále láká tisíce nových uživatelů (hráčů), kteří mezi sebou mohou volně komunikovat (typická vlastnost komunitních webů), prožívat virtuální vztahy, navštěvovat nejrozličnější místa světa, chodit do školy, práce atd. Takto „neomezené“ herní prostředí skýtá rozsáhlý prostor pro inzerci, product placement i další možnosti marketingu a nutno podotknout, že řada firem je již úspěšně využívá.

Slovo závěrem „Každé ráno se v Africe probudí gazela s vědomím, že musí běžet rychleji než nejrychlejší lev, aby nebyla sežrána. Každé ráno se v Africe probudí také lev. Ví, že musí být rychlejší než nejpomalejší gazela, protože jinak zůstane hlady. Je v podstatě lhostejné být lvem nebo gazelou. Pokaždé, když vyjde slunce, musí oba běžet!“ Petr Šindler, Event marketing Na tomto krátkém příběhu se již roky po celém světe ukazuje definice tzv. nonstop společnosti – současného marketingu i vývoje lidstva. To je nepřetržitě hnáno kupředu dle hesla Bigger – Better – Faster – More. Děkuji za Vaši pozornost, těším se na setkání u zkoušky. Přeji Vám úspěch v dalším studiu Naďa Petrů