Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Inf Význam IT pro veřejnou sféru. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruhPolévky a přílohy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Provozovny společného stravování
Reporting dle Směrnice OECD Filip Gregor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kód vzdělávacího materiálu:
Společné a koordinované politiky EU
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Integrace cizinců v Brně
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Společenská odpovědnost ve školství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Název projektu: Moderní škola
Úvod do etiky v podnikání (vztah etiky a ekonomie)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Filozofické disciplíny
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Věda a etika.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím ICT Tematický okruh: Ekonomické předměty Název materiálu: Etický kodex managera Číslo materiálu:VY_32_Inovace výuky_6.C_EP_20/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: Všechny neocitované myšlenky patří autorovi.

Etický kodex managera Aneb: nechoďte na mne s etikou, když je tvrdý konkurenční boj.

Je uvedené pravda nebo ne ? Etika je teoretická disciplína, která zkoumá morálku dodržováním určitých pravidel. Vymezuje hranice požadovaného chování, které pomáhá řešení nestandardních situací, stanovení kritérií hodnoty určitého subjektu nebo zvyšování důvěryhodnosti podnikatele.

Etický kodex Tradičně se uplatňuje etický kodex u lékařů, právníků a novinářů. Kromě těchto profesí, mají svůj kodex i pracovní agentury, subjekty podnikající v pojišťovnictví, bankovnictví, realitách, farmaceutické firmy, občanské poradny, apod.

Příklad etického kodexu Jsou např. zásady občanských poradců, kterých je 5: nezávislost, nestrannost, diskrétnost, bezplatnost a respektování. Zcela konkrétní jsou požadavky etického kodexu ve veřejné správě (úředníků, politiků) jako je nezneužívání pravomocí a výhod, úplatky, utajované informace, apod. Porušení EK je zde trestně stíháno.

Etický kodex podnikatele „vzorový etický kodex podnikatele“, začleňují státy EU do Směrnic a Nařízení. Obsahuje: ochranu životního prostředí, trvalé budování firemní kultury a zlepšování profilu firmy, odpovědnost za ekologicky šetrné výrobky, pravdivou a otevřenou komunikaci s veřejností. Zahrnuje tudíž – sociální, morální a ekologickou odpovědnost.

Veřejnost se na chování většiny firem dívá skepticky a jejich chování považuje za neetické, nemorální, arogantní s cílem získat co největší kapitál v co nejkratší době. Je zřejmé, že něco je špatně. Naštěstí mnohé firmy si již uvědomují, že reputace, dobré obchodní jméno a důvěra zákazníka jsou mnohem trvalejšími hodnotami, než momentální rychlý zisk.

Nejste jen loutky Tak nezapomínejte, že máte práva spotřebitelů a zákazníků, nenechte si líbit aroganci firem, předraženost služeb - máte právo se ozvat! V Západní Evropě jedná firma se zákazníkem v rukavičkách – a u nás se to musí také změnit.

Otázka na závěr: -Jakou odpovědnost nesou firmy vůči společnosti ? -: Obrázky – kliparty Microsoft –