Číslo projektuCZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Advertisements

Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
1. Význam a úkoly technického kreslení Technická dokumentace
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Název projektu: Moderní škola
Získání žaludečního obsahu a výplach žaludku
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Název vzdělávacího materiálu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
City DUM_15.
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název prezentace (DUMu):
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Transakční analýza Transakční analýza je psychologická teorie, která se zabývá studiem koncepce stavů Já, tzv. EGO stavů, dále druhy mezilidské transakce.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tělesná výchova na ZŠ praktické
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Neživá příroda - vzduch
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická psychologie Tematický okruhMentální hygiena Název materiáluAdaptace Číslo materiáluVY_32_INOVACE_6.B_ZPSY_09(20) AutorAndrea Ječmenová Datum tvorby Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace Prezentace Microsoft PowerPoint studentům přibližuje mentální hygienu a druhy náročných životních situací. Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele, lze použít i k opakování učiva. Cílem prezentace je studentům vštípit důležitost zachování duševního zdraví v celém životě člověka, jak řešit náročné životní situace a co patří do správného životního stylu.

Adaptace Andrea Ječmenová 2012

Proces, v němž se osobnost přizpůsobuje měnícím se podmínkám vnějšího prostředí i svého vnitřního, subjektivního světa. Správná adaptace je jedním ze základních projevů duševního zdraví, zatímco nesprávná adaptace, maladaptace, bývá příznakem neúplného duševního zdraví.

Znaky správné adaptace převaha aktivních způsobů adaptace, snadné přizpůsobení se změnám vysoká míra sebeovládání, umět jednat asertivně pružnost realistické uvažování správná spolupráce s druhými

Znaky nesprávné formy adaptace – maladaptace převaha pasivních forem přizpůsobení, není vyvíjena aktivita regres – návrat k nižším vývojovým fázím v chování rigidita – strnulost nerealistické vidění světa i sebe soupeření v sociálním prostředí negativní emoce – úzkost, strach, pocity méněcennosti, egocentrismus, sebeobviňování.

Obecné předpoklady duševní rovnováhy soulad životních rolí člověka s jeho osobnostním vybavením bohatý rejstřík pozitivních hodnot převažující pocit spokojenosti adekvátní sebepojetí

Kontrolní otázky a cvičení 1.Co znamená adaptace a maladaptace v souvislosti s duševním zdravím. 2.Vyjmenujte znaky správné adaptace. 3.Vyjmenujte znaky nesprávné adaptace. 4.Jaké, jsou obecné předpoklady duševní rovnováhy.  Úkol Vyhledejte, jaké životní etapy kladou na člověka zvýšenou míru adaptace.  Pracujte s internetovými zdroji.  Písemně zpracujte.

Použité zdroje Kapitoly z psychologie pro zdravotnické pracovníky Mgr. Ivanka Bartošíková, Mgr. Vladimír Jičinský, Ph.Dr. Marta Jobánková, Ph.Dr. Jarmila Kvapilová ISBN , Vydal- IDV PZ 2000 Brno Psychologie a Pedagogika II pro SZŠ Ph.Dr. Věra Čechová, Ph.Dr. Alena Mellanova,Csc. Mgr. Hana Kučerová ISBN , Informatorium Praha 2004 Fotografie: Fotoarchiv autorky