Právo na informace Zák. č. 106/1999 Sb.,o svobodném přístupu k informacím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, NA ÚSEKU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ A STAVEBNÍHO ŘÁDU JUDr.
Družstvo, státní podnik, konsorcium. Obsah výkladu 1.Družstvo 2.Státní podnik 3.Otázky a úkoly.
Zdroje informací Zpracoval: Štěpán Rattay Oživení, o. s. Oživení, o. s.
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
Zákon o svobodném přístupu k informacím Zákon o svobodném přístupu k informacím Porada s řediteli krajských škol a školských zařízení 11. dubna 2012.
Vybrané otázky svobodného přístupu k informacím Mgr. Karel Švercl právník kanceláře hetmana
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
Pravomoci orgánů obcí dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
1 Seminář - Koordinace řízení českých a rakouských zásahových složek při řešení mimořádných událostí - metodiky, taktické postupy, legislativa – České.
Zpřístupňování a zveřejňování osobních údajů ze zasedání orgánů obce a orgánů kraje Igor Němec Předseda Úřad pro ochranu osobních údajů.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
1 Novela zákona o vysokých školách Zákon č. 137/2016 S., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a některé další zákony Ministerstvo školství,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Pojem přeměna obchodní společnosti
Úřad práce České republiky
Zákon o sociálním podnikání
Informace a informační zdroje
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
Občanské soudní řízení I.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Název materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Zákon o sociálním podnikání
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Odpovědnost za poškození životního prostředí
SVOBODNÝ PŘÍSTUP K INFORMACÍM
Zákon o ochraně osobních údajů
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Charakteristika daňové evidence
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
GDPR aneb to chceme.
Práva a povinnosti odborové organizace v oblasti BOZP
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Zvláštní odborná způsobilost
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Obsah veřejných rozpočtů III
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Agenda služebního poměru předmětem přezkumu ve správním soudnictví
ZÁKON o ochraně osobních údajů
Občanské soudní řízení I.
Občanské soudní řízení I.
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
SPRÁVNÍ PRÁVO.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Trendy geologických prací ložiskového průzkumu v letech
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Transkript prezentace:

Právo na informace Zák. č. 106/1999 Sb.,o svobodném přístupu k informacím

Právo na informace představuje na straně jedné právo veřejnosti na získávání informací, které má obec a další povinné subjekty k dispozici, a na straně druhé povinnost těchto subjektů poskytovat, či alespoň zpřístupnit, informace o své činnosti. představuje na straně jedné právo veřejnosti na získávání informací, které má obec a další povinné subjekty k dispozici, a na straně druhé povinnost těchto subjektů poskytovat, či alespoň zpřístupnit, informace o své činnosti.

Informace jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního. Informací není počítačový program. jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního. Informací není počítačový program.

Povinné subjekty státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány, veřejné instituce, a dále subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech právem chráněných zájmech a povinnostech fyzických a právnických osob v oblasti veřejné správy státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány, veřejné instituce, a dále subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech právem chráněných zájmech a povinnostech fyzických a právnických osob v oblasti veřejné správy

Žádost o informaci je podání, kterým se zahajuje rozhodovací proces, jehož výsledkem je poskytnutí či neposkytnutí požadované informace. je podání, kterým se zahajuje rozhodovací proces, jehož výsledkem je poskytnutí či neposkytnutí požadované informace.

Žádost Žádost může být podána dvojím způsobem, a to buď ústně nebo písemně (připouští se i prostřednictvím u nebo faxu). Žádost může být podána dvojím způsobem, a to buď ústně nebo písemně (připouští se i prostřednictvím u nebo faxu).

Lhůta k vyřízení žádosti lhůta 15 dnů od jejího přijetí nebo doplnění, ze závažných důvodů může být prodloužena o 10 dnů lhůta 15 dnů od jejího přijetí nebo doplnění, ze závažných důvodů může být prodloužena o 10 dnů

Neposkytnutí informace je potřeba učinit formou správního rozhodnutí (správní rozhodnutí o odmítnutí žádosti), které vydává vždy obecní úřad bez ohledu na to, zda se jedná o oblast samostatné či přenesené působnosti. Takto je nutné postupovat i v případě, kdy žádosti není vyhověno pouze z části. je potřeba učinit formou správního rozhodnutí (správní rozhodnutí o odmítnutí žádosti), které vydává vždy obecní úřad bez ohledu na to, zda se jedná o oblast samostatné či přenesené působnosti. Takto je nutné postupovat i v případě, kdy žádosti není vyhověno pouze z části.

Omezení práva na poskytnutí informace 1 Utajované skutečnosti 1 Utajované skutečnosti 2 Obchodní tajemství 2 Obchodní tajemství 3 Duševní vlastnictví 3 Duševní vlastnictví 4 Další omezení 4 Další omezení

Utajované skutečnosti informace v jakékoliv podobě zaznamenaná na jakémkoliv nosiči, jejíž vyzrazení nebo zneužití může způsobit újmu zájmu České republiky nebo může být pro tento zájem nevýhodné, a která je uvedena v seznamu utajovaných informací. informace v jakékoliv podobě zaznamenaná na jakémkoliv nosiči, jejíž vyzrazení nebo zneužití může způsobit újmu zájmu České republiky nebo může být pro tento zájem nevýhodné, a která je uvedena v seznamu utajovaných informací.

Obchodní tajemství Obchodní tajemství tvoří veškeré skutečnosti obchodní, výrobní či technické povahy související s podnikem, které mají skutečnou nebo alespoň potenciální materiální či nemateriální hodnotu, nejsou v příslušných obchodních kruzích běžně dostupné, mají být podle vůle podnikatele utajeny a podnikatel odpovídajícím způsobem jejich utajení zajišťuje. Obchodní tajemství tvoří veškeré skutečnosti obchodní, výrobní či technické povahy související s podnikem, které mají skutečnou nebo alespoň potenciální materiální či nemateriální hodnotu, nejsou v příslušných obchodních kruzích běžně dostupné, mají být podle vůle podnikatele utajeny a podnikatel odpovídajícím způsobem jejich utajení zajišťuje.

Duševní vlastnictví Právní úprava je stanovena řadou právních předpisů, např. zákon č. 101/2000 Sb. Právní úprava je stanovena řadou právních předpisů, např. zákon č. 101/2000 Sb.

Další omezení Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem. Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem. Informace předané osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí. Informace předané osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí. Informace zveřejňované na základě zvláštního zákona. Informace zveřejňované na základě zvláštního zákona. Informace o probíhajících trestních řízeních, rozhodovací činnosti soudů, plnění úkolů zpravodajských služeb a přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nevyššího kontrolního úřadu. Informace o probíhajících trestních řízeních, rozhodovací činnosti soudů, plnění úkolů zpravodajských služeb a přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nevyššího kontrolního úřadu.

Hrazení nákladů Informace jsou poskytovány v zásadě bezplatně. Nicméně obec je oprávněna (zákon tak zdůrazňuje možnost, nikoli povinnost) žádat úhradu nákladů spojených s : vyhledáváním informací (obvykle sazba za 1 hodinu práce), vyhledáváním informací (obvykle sazba za 1 hodinu práce), pořízením kopií (kopírování, tisk), pořízením kopií (kopírování, tisk), opatřením technických nosičů dat (disketa, CD), opatřením technických nosičů dat (disketa, CD), odesláním informace (fax, poštovné a balné). odesláním informace (fax, poštovné a balné).

Ochrana osobních údajů Zákon 101/2000 Sb.

osobní údaj - jakákoliv informace týkající se určeného nebo určitelného subjektu údajů. Subjekt údajů se považuje za určený nebo určitelný, jestliže lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat zejména na základě čísla, kódu, apod. - jakákoliv informace týkající se určeného nebo určitelného subjektu údajů. Subjekt údajů se považuje za určený nebo určitelný, jestliže lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat zejména na základě čísla, kódu, apod.

Citlivý údaj osobní údaj vypovídající o národnostním, rasovém nebo etnickém původu, politických postojích, členství v odborových organizacích, náboženství a filozofickém přesvědčení, odsouzení za trestný čin, zdravotním stavu a sexuálním životě apod. osobní údaj vypovídající o národnostním, rasovém nebo etnickém původu, politických postojích, členství v odborových organizacích, náboženství a filozofickém přesvědčení, odsouzení za trestný čin, zdravotním stavu a sexuálním životě apod.

zpracováním osobních údajů - se rozumí zejména shromažďování, ukládání na nosiče informací, zpřístupňování, úprava nebo pozměňování, vyhledávání, používání, předávání, šíření, apod. - se rozumí zejména shromažďování, ukládání na nosiče informací, zpřístupňování, úprava nebo pozměňování, vyhledávání, používání, předávání, šíření, apod.