Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: Performance Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_4_8 Autor:Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:Výtvarná výchova Ročník:6. – 9. Vzdělávací oblast:Umění a kultura Vzdělávací obor:Výtvarná výchova Tematický okruh: Rozvíjení smyslové citlivosti, Uplatňování subjektivity, Ověřování komunikačních účinků Téma:Performance Druh učebního materiálu: Prezentace Potřebný čas pro výuku DUM: 15 min prezentace, samostatná práce žáků 120 min, Anotace / Metodický list: Prezentace má sloužit jako motivační úvod k výuce výtvarné výchovy. Poskytuje žákům informace o uměleckém směru performance. Součástí prezentace jsou pokyny k samostatné tvůrčí činnosti žáků – bublinová show.
Výtvarná výchova Performance Bublinová show
Performance (happening) používání netradičních výtvarných uměleckých forem a prvků se záměrem šokovat nebo provokovat diváky a vtahovat je do akce umělci někdy bývají částí veřejnosti považováni za pouhé výtržníky v některých případech umělci své počínání vysvětlují různými osvětovými nebo politickými motivy
Tank č. 23 narůžovo Pomník tanku, který měl symbolizovat osvobození Prahy Rudou armádou v roce 1945 poprvé přetřel narůžovo výtvarník David Černý. Poté, co byl tank přetřen na původní, „správnou“ zelenou barvu, jej podruhé narůžovo natřela skupina poslanců tehdejšího parlamentu. Z náměstí byl později tank odstraněn a v růžovém nátěru vystaven ve vojenském technickém muzeu v Lešanech.
Ztohoven Skupina umělců, jejíž nejproslulejší akcí byl výstup na jeden z vysílačů používaných Českými radiokomunikacemi a napíchnutí se na jednu z kamer používanou pro živý přenos z Krkonoš. V ranním vysílání se tak v pořadu Panoráma odvysílal fiktivní výbuch atomové bomby.
Český sen Dokumentární film z roku první česká filmová reality show o přípravě reklamní kampaně a otevření hyparmarketu, který ve skutečnosti neexistoval. Autoři natáčeli a dokumentovali celou přípravu a průběh reklamní kampaně a nakonec i dav koupěchtivých nebo jen zvědavých cca 3000 zákazníků.
Když se po „otevření“ ukázalo, že šlo jen o akci studentů filmu, strhla se ve sdělovacích prostředcích diskuse mezi dvěma tábory, které nápad a realizaci drtivě kritizovaly nebo naopak podporovaly. Čtenář a posléze divák si tak mohl udělat představu o tom, jak fungují reklamní kampaně.
Úkol pro třídu: Uspořádejte performanci – bublinovou show. Budete potřebovat velké množství bublinového roztoku, nádoby na roztok (kbelíky, hrnce, hrníčky a kelímky), brčka, PET lahve, drátky, molitan a dobrou náladu.
Připravte bublinový roztok dle následujícího receptu: smícháme 10 l vody, 3 velké Jary, 1 l glycerínu používáme destilovanou nebo převařenou vodu (vychladlou) roztok necháme chvíli „odležet“
Hotový roztok přeneste do vhodného venkovního prostoru – hřiště, školní dvůr apod. Vytvářejte bubliny. Používejte natvarované drátky, brčka, molitany, ustřižené PET lahve i svoje ruce. Fotografujte, sledujte reakce přihlížejících.
vlastní foto
Použitý zdroj: Happening online . Wikipedie citováno .Dostupné z WWW: . Český sen online . Wikipedie citováno .Dostupné z WWW: . Milena Králová.Bublinové roztoky online . Metodický portál RVP citováno .Dostupné z WWW: %A1kola/Bublinov%C3%A9_roztoky .