Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XV_2_07_Nota půlová Šablona číslo: XV Sada číslo: Pořadové číslo DUM: 07 Autor: Mgr. Renata Florianová

2 Žák umí rozlišit a určit notu půlovou, notu umí popsat.
Anotace: Žák se hravou formou seznamuje s hudebním pojmem noty půlové a učí se délku noty vytleskávat nebo vyťukávat s počítáním na dvě doby. Očekávaný výstup: Žák umí rozlišit a určit notu půlovou, notu umí popsat. Žák vyhledává noty celé a půlové. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7 - 9 let Klíčová slova: Nota celá, nota půlová, hlavička, nožička, praporek Pomůcky a materiál: Interaktivní tabule, pero, tužka, pastelky, rytmické nástroje Potřebný čas pro výuku: 20 – 30 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Snímek 3: Úvodní snímek. Snímek 4: Opakování znalostí a říkanky o notě celé. Snímek 5-6: Motivační snímky k vyvození hudebního pojmu - nota půlová. Snímek 7: Žáci se naučí jednoduchou rytmickou říkanku o notě půlové. (Poznámka: u popisu noty - hlavička = bříško) Snímek 8-9: Snímky slouží k zamyšlení, kolik not půlových se vejde do noty celé a na kolik dob se nota půlová počítá. Snímek 10: Žáci opakují rytmické cvičení s vyťukáváním a počítáním noty celé. Využíváme i jiné rytmické nástroje. Rytmus je naznačen pohybem tužky dolů, žáci drží tužku na podložce na celé čtyři doby. Snímek 11: Žáci se učí vyťukávat rytmické cvičení tužkou s notou půlovou a celou. Rytmus je naznačen pohybem tužky dolů, nota celá – 4 doby, nota půlová - 2 doby. Snímek 12: Žáci se učí vytleskávat noty celé a půlové. Tleskání je označeno X. Snímek 13: Žáky rozdělíme na dvě skupiny. Jedna skupina rytmus vyťukává, druhá může rytmus vytleskávat. Snímek 14: Nejdříve zopakujeme říkanky o notě celé a půlové, potom žáci vyhledávají na snímku notu celou a modře ji perem zakroužkují a notu půlovou označí žlutě. Snímek lze vytisknout jako pracovní list a žáci ho mohou řešit společně nebo ve dvojicích. Snímek 15: Řešení snímku 14. Učební materiál byl ověřen na interaktivní tabuli.

3 Nota půlová

4 Nota celá Připomeň si říkanku o notě celé a notu popiš.
Nota celá, celičká, prázdná celá hlavička. Čtyři doby, nožka žádná, hlavička je vážně prázdná.

5 Nota půlová Nejdříve notu popiš. Nota má prázdnou hlavičku a nožičku.
Počítáme ji na dvě doby.

6 Nota půlová Počítáme: první, druhá 1 , 2
1 , 2 Na první dobu ťukni tužkou a drž ji na 2 doby.

7 Nota půlová Nauč se novou říkanku! Prázdné bříško, nožička,
jako malá myšička. Počítáme první, druhá, neříkej, že jde to ztuha.

8 Nota půlová Kolik not půlových se vejde do noty celé?
Jablíčko si rozpůlím...

9 Nota celá Nota půlová Do celé noty se vejdou 2 noty půlové.
první, druhá 1 , 2 třetí, čtvrtá 3 , 4 Do celé noty se vejdou 2 noty půlové. Každou notu půlovou počítáme na 2 doby.

10 Rytmické cvičení: Vytleskej nebo vyťukej rytmus tužkou a při tom počítej do 4. 4 1,2,3,4

11 4 4 Rytmické cvičení: Počítej noty celé na 4 doby,
noty půlové na 2 doby. 4 4 1,2,3,4 1,2,3,4 1,2 3,4 1,2,3,4 1,2 3,4 ťukej

12 4 Rytmické cvičení: Počítej noty celé na 4 doby,
noty půlové na 2 doby. 4 1,2,3,4 1,2 3,4 tleskej

13 4 Rytmické cvičení: Rozdělte se na 2 skupiny.
Jedna skupina ťuká noty celé, druhá skupina tleská noty půlové. 4 1,2,3,4 1,2 3,4 tleskej ťukej

14 Noty celé zakroužkuj modře, noty půlové žlutě.

15 Řešení. Noty celé - modré, noty půlové - žluté. v v v

16 Zdroje: Kliparty Říkanky: autorka prezentace


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google