Reforma školství v ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požadavky k získání známky
Advertisements

ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
PT – obecná charakteristika
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Systém kurikulárních dokumentů
Vzdělávání a jeho kategorie
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Role školního koordinátora EVVO
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
KURIKULÁRNÍ DOKUMENTY I
(komentovaný přehled)
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Esteticko – koordinační sport
Průřezová témata.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Velké míče 2. část Označení materiálu:
Gymnastika.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
KOTOUL VPŘED ŘADÍME MEZI ZÁKLADNÍ GYMNASTICKÉ PRVKY
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Západočeská univerzita v Plzni
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
ročník.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Obsah vzdělávacího oboru Tělesná výchova
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
TV jako součást výchovných systémů v historii  Antika – Atény vers. Sparta  Středověk – pokles zájmu o TK, především šlechta: 7 rytířských ctností –
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_05_Rozvoj koordinace TÉMA.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
9. Tvorba individuálního plánu
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní tělesné výchově
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
ESTETICKÁ SKUPINOVÁ GYMNASTIKA
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
Reforma školství v ČR.
Zvládnutí jednoduchých cviků s krátkou tyčí pro správné držení těla.
Zvládnutí jednoduchých cviků s krátkou tyčí pro správné držení těla.
9. Tvorba individuálního plánu
Didaktika TV; Martina Matúšková
ročník.
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha pro žáky na vozíku
Transkript prezentace:

Reforma školství v ČR

Reforma školství v ČR reforma českého školství probíhá v celoevropském kontextu ověřování probíhalo 2 roky z 30 škol zůstalo v pilotním programu 16

Klíčové kompetence schopnosti a dovednosti uplatnitelné v praktickém životě např. umět spolupracovat ve skupině, umět vyjádřit a zastávat vlastní názor, kreativita, schopnost přizpůsobit se novým situacím….. „žáci by měli více umět nežli znát“

Integrace obsahů předmětů současnost: obsahy řady předmětů se překrývají - zdvojené informace bez patřičných souvislostí budoucnost: možnost spojování předmětů do tzv. celků - zvýšení získávání informací v patřičných souvislostech

Školní vzdělávací programy (ŠVP) možnost škol plánovat co a jak budou učit povinnost škol sestavit vlastní vzdělávací programy, tzn. vlastní osnovy 1. a 6. třídy ZŠ od 1. 9. 2007 střední školy a čtyřletá gymnázia od 1.9. 2009

Rozdíly mezi současnými osnovami a ŠVP školy si sestavují své programy samy dle jednotného dokumentu - „RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM“ (základního vzdělávání - RVP ZV, gymnaziálního vzdělávání - RVP GV, středního odborného vzdělávání - RVP SOV) RVP vymezuje závazné rámce vzdělávání pro etapy - předškolního, základního a středního vzdělávání

za zpracování a kvalitu ŠVP je dle školského zákona zodpovědný ředitel školy ŠVP jsou přístupné veřejnosti - zveřejnění na Internetu

Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap (z hlediska zájmů, vývoje motorického rozvoje, adaptace na zátěž, jejich konkrétní pohybové úrovně, zvýšené potřeby zdravotní prevence oslabení hybného systému…)

Učivo není děleno do ročníků, ale do tematických celků jsou dány jen „výstupy“ pro dané vzdělávací etapy rozlišováno učivo základní a rozvíjející (nezávazné) výběr základního i rozšiřujícího učiva je v pravomoci učitele dle možností žáků, podmínek školy …

Gymnastika 1. a 2. ročník pojmy: základní cvičební polohy, postoje, pohyby paží, nohou, trupu, názvy nářadí a náčiní vhodné oblečení pro gymnastiku pravidla bezpečnosti při gymnastických cvičeních svalové napětí a uvolnění gymnastické držení těla …

Akrobacie průpravná cvičení pro zvládnutí kotoulu vpřed kotoul vpřed průpravná cvičení pro zvládnutí kotoulu vzad kotoul vzad

Přeskok průpravná cvičení pro nácvik gymnastického odrazu z trampolínky skoky prosté odrazem snožmo z trampolínky výskok do vzporu dřepmo na sníženou švédskou bednu odrazem z trampolínky

Hrazda (jiné stavebnicové nářadí se stejnou funkcí) ručkování ve visu průpravná cvičení pro přešvihy ze shybu stojmo

Kladinka chůze s dopomocí

Co by měl žák umět - vědět ví, že gymnastika obsahuje základní druhy cvičení, které napomáhají ke správnému držení těla, ovlivňování pohyblivosti, obratnosti, síly pasivně zná základní pojmy osvojovaných cviků umí pojmenovat základní gymnastické nářadí a náčiní ví, že při zpevnění těla se provádějí gymnastická cvičení snáze umí kotoul, ……