Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci, 2015
Středem a vrcholem mše svaté je eucharistická modlitba. Eucharistická modlitba Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 Tato modlitba se obrací k Bohu, našemu Otci, přednáší ji kněz, Kristus a církev, má dvě části: epikléze a anamnéze.
Eucharistická modlitba Je oficiální modlitbou církve, kterou přednáší kněz Je oficiální modlitbou církve, kterou přednáší kněz a celé shromáždění se k ní připojuje. a celé shromáždění se k ní připojuje. Je středem zvěstování. Je středem zvěstování. Je to naplňování pověření, které nám Ježíš svěřil. Je to naplňování pověření, které nám Ježíš svěřil.
Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 Eucharistická modlitba V této chvíli mám být disponován k tomu, abych mohl být plně osloven tím, co říká předsedající. Je to Boží aktuální slovo, které se dotýká, pokud je otevřené srdce.
4 základní části eucharistické modlitby Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 Eucharistická modlitba 1. Oslovení Boha Otce, chvála a svolávání Božího Ducha na dary. 2. „To konejte na moji památku.“ 3. Vzývání Ducha Svatého nad společenstvím. 4. Prosby.
Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 Eucharistická modlitba Ústy kněze ji pronáší sám Ježíš. Ústy kněze ji pronáší sám Ježíš. Kněz propůjčuje svůj hlas Kristu a pronáší to, co říkal Ježíš ve večeřadle. Kněz propůjčuje svůj hlas Kristu a pronáší to, co říkal Ježíš ve večeřadle. Každá mše svatá je pravou obětí, která je vždy totožná s jedinečnou obětí na kříži. Každá mše svatá je pravou obětí, která je vždy totožná s jedinečnou obětí na kříži.
Eucharistická modlitba Dochází zde vždy k obětování Krista pro svoji církev. Dochází zde vždy k obětování Krista pro svoji církev. Kněz, služebník Krista a církve vyjadřuje tento děj skrze gesta a slova při eucharistické modlitbě. Kněz, služebník Krista a církve vyjadřuje tento děj skrze gesta a slova při eucharistické modlitbě. A církev skrze tato slova přichází k Ježíši. A církev skrze tato slova přichází k Ježíši.
Eucharistická modlitba Mše svatá, zvláště eucharistická modlitba, je památka našeho vykoupení. Jsou to opravdu vždy nové Velikonoce, je to doslova vyjití z Egypta do zaslíbené země, ke svobodě, k setkání s Pánem.