Kristýna Mačasová. * a) O víkendu nemohu jít ven, neboť jedu s rodinou na výlet. * Příčinný * b) Buď se budeš učit na test, nebo dostaneš špatnou známku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
• V posledním víkendu o prázdninách jsme jeli do Českého Krumlova.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_599_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Procvičovací cvičení – věta a souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI ČLENY NĚKOLIKANÁSOBNÉHO VĚTNÉHO ČLENU
Významové poměry mezi souřadně spojenými větami
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI VEDLEJŠÍMI VĚTAMI
Týden Denisy Pechové. V pondělí chodím s Taigym a Jejminou na procházky do parku a do lesa.
(NE)ZNÁMÍ SOUSEDÉ (UN)BEKANNTE NACHBARN – Olomouc a okolí (CZ)
Několikanásobné větné členy
Projektový týden v primě Projektový týden v primě.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Číslo projektu, šablona: CZ 1.07/1.4.00/ , III/2 Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Kdo vytvořil, ověřil: Dana Suchá, Dana.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VÝZNAMOVÉ POMĚRY Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 365_Poměry mezi větami hlavními AUTOR: Mgr. Markéta Lyková.
Výlet do Anglie Josef Chrpa 2007 – Student Septimy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Dejmlová Karolína Příběh o dívce a jejích přátelích.
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
Spojky.
Toto je modlitba pro ty vystresované!
Neděle: po příjezdu a obědě (rizoto) jsme si udělali procházku do Plas. Krásnou cestou podél vody jsme dorazili do tohoto starobylého města, prohlédli.
TOM Kamarádi Pacov Autor: Verča Hřebíková JARNÍ TÁBOR –
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Co se mi líbí a nelíbí ve škole
Jaké bylo naše 1.pololetí ? ZŠ Hudcova, t ř ída 6.B.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_55_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Skladba souvětí.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
holé, rozvité, několikanásobné
AC Slavkov u Brna, Spolu s Bohem...nejsi sám AC Slavkov u Brna,
Po příjezdu do rekreačního střediska Máj jsme si vybalily a zabydlely jsme se v chatkách. Vypracoval : Jiří Javůrek.
Den mazec Autor : Valentýn Dudka. Vstal si v osm ráno a nestíháš školy A. Zůstaneš doma Zůstaneš doma B. Půjdeš do školy Půjdeš do školy.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Interpunkce v souvětí Nikola Vykydalová. Interpunkce v souvětí Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé. Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé.
Významové poměry mezi hlavními větami
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_Pravopisná cvičení Téma:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_01 TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Významové poměry mezi hlavními větami Název sady: Český jazyk.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
MOJE VYSNĚNÁ ŠKOLA. Škola by měla začínat v 10:00 a končit by měla v 12:30. Abychom nemuseli vstávat tak brzo. A končila by dříve, abychom se mohli po.
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_57 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
3.Prezentace 9.tř..
ŽELVA DANUŠKA ŽELVA STEPNÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Urči významový poměr Buď bude hezky, nebo bude pršet. slučovací odporovací vylučovací.
Souvětí souřadné.
Spojky.
LVK Sobota ráno Karolína Siřínková
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_16_ Skladba – věta jednoduchá a souvětí
Výlet Brno Mariana Kubná.
Transkript prezentace:

Kristýna Mačasová

* a) O víkendu nemohu jít ven, neboť jedu s rodinou na výlet. * Příčinný * b) Buď se budeš učit na test, nebo dostaneš špatnou známku. * Vylučovací * c) Rozbila si při volejbale koleno, a proto nemohla v pátek hrát. * Důsledkový * d) Darovala peníze sirotčinci, ba dokonce si adoptovala holčičku. * Stupňovací * e) Pálí mě záda, včera jsem totiž usnula na sluníčku. * Příčinný * f) Měla jsem ho moc ráda, ale měl jinou. * Odporovací * g) Pomoz mi s nákupem a pak už budeš mít volno. * Slučovací

* Jeníček a ___ařenka se ztratil_ v lese. Po hráz_ vodní přehrady se procházel_ sýkorky a vrabci. K ___ánocům jsem dostala nov_ parfém. Letos k nám do třídy přišl_ dva nov_ kluci. Holky se koukal_ na předpověď počas_, protože chtějí jet na nákup_. Se školou jsme b_l_ na výletu v ___rušných ___orách. Na obou břez_ch řeky rostl_ vrb_ a topol_. Včera odpoledne jsme navštív_l_ knihkupectv_, protože jsme si potřeboval_ koup_t nov_ angl_cko-český slovník. Mii iV ýi íyí yyi K h í yyyi i íi i ý i

* 3.a) II.H Když, I.V-časová,abych III.V-účelová * Když jsem jel nakupovat, vzal jsem si nákupní vozík, abych nemusel všechno nést v ruce.

* b) I.H,a proto II.H III.V-předmětná + a IV.V-účelová * Nebaví mě chodit pěšky, a proto jsem si jednou řekl, že si našetřím a že si koupím kolo.

* c) I.H + III.H, IV.H že, II.V-předmětná * V pondělí jsem se rozhodl, že přestanu jíst sladké, v úterý jsem se ho ani nedotkl, ve středu jsem snědl celý dort.