Veverka Čiperka Jak jsme vedly děti k poznávání, přemýšlení, uvažování, naslouchání, chápání a porozumění sobě i přírodě kolem sebe. Alžběta Palatinová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
Advertisements

TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
Ptáci v zimě Jak jsme rozvíjely zájem dětí o dané téma, vedly je k poznávání, přemýšlení, naslouchání, objevování, chápání a porozumění sobě i přírodě.
Stokorcový les Časový rozsah: 17 hodin – 2 hodiny – sledování filmu na interaktivní tabuli 1 hodina – četba příběhu + prohlížení materiálů od žáků 4 hodiny.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Druhy mezilidských vztahů Číslo DUM: VY_52_INOVACE_69_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova.
Evropský den v 5.A Projektový den Comenius
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
A DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU ANEB PŘÍPRAVA DO ŠKOLY
Didaktika geografie.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Korálky pro nejmenší Spočítej korálky podle barev.
Včera, dnes a zítra VYTVÁŘENÍ ELEMENTÁRNÍHO POVĚDOMÍ O ŠIRŠÍM PŘÍRODNÍM, KULTURNÍM PROSTŘEDÍ, O JEHO ROZMANITOSTI, VÝVOJI, NEUSTÁLÝCH PROMĚNÁCH.
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
Český ráj spoj obrázek s příběhem JAZYK A ŘEČ VYJADŘOVÁNÍ, DOROZUMÍVÁNÍ, VÝSLOVNOST, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI, VNÍMÁNI.
Kameny Příroda kolem nás.
Metodické materiály a pomůcky
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Paměť, pozornost, Sociabilita
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Hrášek – počítání kuliček
Co nepatří do dárku Vnímání.
VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI
Jak se chovat v divadle Radka Knotková 1.
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Cirkus - doplň slovo v říkadle
Rýmy Jazykový cit.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Hodinář – vyprávěj, co potřebuje ke své práci
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Zvuky přírody Sluchové vnímání.
RODOKMEN …vyrob si svůj.
Ovocný salát pro maminku
Děti a sport Jazyk a řeč.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Co se přírodě nelíbí.
paměť, Rozvoj slovní zásoby
Vývoj motýla Vnímání.
Umíme se rozdělit sociabilita.
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
SILUETY POD HLADINOU Kdo je kdo?.
Skupenství Fyzika.
Logo pro veverky a kamarády
Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Kolik jich berušky mají?
Vytleskej podle slabik
Jazykové hádanky Jazyk a řeč.
KOLEKTIVNÍ SPORTY MATEMATIKA.
Jak se upravit do divadla
Ochrana životního prostředí
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
poznatky, orientace ve známém prostředí
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Barevné kytičky Pro malé dětičky – 3 roky.
EXOTICKÁ ZVÍŘÁTKA – skládání obrázků
Dobroty z vajec podoblast.
Človíček a jeho tělo zdraví.
Obrázkové čtení Jazyk a řeč, poznávací schopnosti, myšlenkové operace, jemná motorika, koordinace ruky a oka.
JITEX – Jak vznikne tričko?
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Ptactvo našich krajů VNÍMÁNÍ, porovnávání, ZÁKLADNÍ MATEMATICKÉ POČTY,
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Transkript prezentace:

Veverka Čiperka Jak jsme vedly děti k poznávání, přemýšlení, uvažování, naslouchání, chápání a porozumění sobě i přírodě kolem sebe. Alžběta Palatinová Liana Kúthová

Veverka Čiperka sedí v rudém kožíšku, ráda jí jadérka z ořechů a oříšků…

Úvodní zařazení hry motivované příběhem probudilo u dětí zájem o činnost.

Děti projevily zájem o příběh veverky, komentovaly obrázky, projevovaly radost z poznaného.

Procvičovali jsme koordinaci ruky a oka, správný úchop nůžek při stříhání.

Děti skládaly jednotlivé části v celek, řešily úkoly a situace.

Každý chtěl mít svou veverku Zrzečku.

Děti se učily chápat, že číslovka označuje počet, pracovaly se Včeličkou.

Při práci s pracovním listem posuzovaly početnost, přiřazovaly a vybarvovaly obrázky.

Hotové práce dětí jsme vystavili v šatně.

…skoč, veverko, skoč, s námi se zatoč. Autorka fotografií: Alžběta Palatinová Fotografie dětí jsou použity se souhlasem jejich zákonného zástupce.

Reflexe Motivace se prolínala celým tématem, byla účinná, přispěla k rozvoji poznávání a vyjadřování dětí, dorozumívání i výslovnosti. Děti se umí orientovat v číselné řadě 1−10, vyjmenovat ji, porovnat, posoudit početnost dvou souborů, chápat číslo jako počet prvků, samostatně vyřešit úkol i postupovat podle pokynů. Individuálně se zlepšila koordinace ruky a oka i zacházení s nůžkami. Předškolní děti se nechaly získat pro záměrné učení, soustředěně poslouchaly četbu, projevily zájem o knížku. Získaly povědomí o tom, že svět přírody je různorodý a zajímavý. Zpětně si uvědomovaly vztahy mezi lidmi, kamarádství, přátelství i ochotu pomoci.