Veverka Čiperka Jak jsme vedly děti k poznávání, přemýšlení, uvažování, naslouchání, chápání a porozumění sobě i přírodě kolem sebe. Alžběta Palatinová Liana Kúthová
Veverka Čiperka sedí v rudém kožíšku, ráda jí jadérka z ořechů a oříšků…
Úvodní zařazení hry motivované příběhem probudilo u dětí zájem o činnost.
Děti projevily zájem o příběh veverky, komentovaly obrázky, projevovaly radost z poznaného.
Procvičovali jsme koordinaci ruky a oka, správný úchop nůžek při stříhání.
Děti skládaly jednotlivé části v celek, řešily úkoly a situace.
Každý chtěl mít svou veverku Zrzečku.
Děti se učily chápat, že číslovka označuje počet, pracovaly se Včeličkou.
Při práci s pracovním listem posuzovaly početnost, přiřazovaly a vybarvovaly obrázky.
Hotové práce dětí jsme vystavili v šatně.
…skoč, veverko, skoč, s námi se zatoč. Autorka fotografií: Alžběta Palatinová Fotografie dětí jsou použity se souhlasem jejich zákonného zástupce.
Reflexe Motivace se prolínala celým tématem, byla účinná, přispěla k rozvoji poznávání a vyjadřování dětí, dorozumívání i výslovnosti. Děti se umí orientovat v číselné řadě 1−10, vyjmenovat ji, porovnat, posoudit početnost dvou souborů, chápat číslo jako počet prvků, samostatně vyřešit úkol i postupovat podle pokynů. Individuálně se zlepšila koordinace ruky a oka i zacházení s nůžkami. Předškolní děti se nechaly získat pro záměrné učení, soustředěně poslouchaly četbu, projevily zájem o knížku. Získaly povědomí o tom, že svět přírody je různorodý a zajímavý. Zpětně si uvědomovaly vztahy mezi lidmi, kamarádství, přátelství i ochotu pomoci.