Změny Metodiky financování a vykazování aktivit pro projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář k IP krajů v rámci OP LZZ Zpracovala: Mgr. Jitka Marková
Advertisements

Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, financování, vykazování činnosti Jana Moravcová
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Seminář pro příjemce nadačního příspěvku 6. listopadu 2012, Praha Sbírkový projekt Pomozte dětem 14. ročník.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Informace k vyplňování monitorovacích zpráv v rámci individuálního projektu „Vybrané služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ reg. č. CZ.1.04/3.1.00/
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Projektový tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
1 Sociální integrace OK Zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji Cena za poskytování sociální služby Platební podmínky – fakturace.
Dosavadní výsledky v Individuálním projektu OK Zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji (Sociální integrace OK) registrační.
Pokyny pro zpracování monitorovacích zpráv
Informace k vyplňování monitorovacích zpráv v rámci projektu Zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji Mgr. Lucie Ševčíková.
Monitorovací zpráva (MZ) Projektová část
Příloha č. 6: Údaje o podporovaných sociálních službách v Plzeňském kraji.
Základní informace o projektu Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Obchodní podmínky pro poskytování ZZ 30 Naše cesta vede k Vám Ing. Jiří Strnad.
Inspekce kvality sociálních služeb
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
ZD - změny, registrace Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Monitorovací zpráva a finanční prostředky Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“ Projekt je spolufinancován z prostředků z.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Aktuální stav realizace projektu Ing. Jana Moravcová
Seminář pro příjemce Ing. Jana Šůchová NVF. Phare 2003 RLZ Zprávy projektu: -Měsíční přehledy aktivit -Čtvrtletní technická zpráva -Čtvrtletní finanční.
Zpracování záměru projektu a jeho příloh Ing. Hana Kuželková, NVF, o.p.s.
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Praha.
Hradec Králové. -Vyplňuje se prostřednictvím aplikace Benefit7 ( zadost.cz) – elektronická MZ. zadost.cz -Přílohy k MZ se přikládají.
Systém kontrolní činnosti SEI
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Projekt: „Podpora a rozvoj služeb v sociálně vyloučených lokalitách MSK “ Moravskoslezský kraj.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKT Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji III.
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji. DŮLEŽITÉ INFORMACE K EKONOMICKÉ STRÁNCE POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Individuální projekt Jihomoravského kraje OP LZZ Zajištění vybraných sociálních služeb na území Jihomoravského kraje pracovní seminář 3. března 2010 Tento.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
„Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Projekt registrační číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ je hrazen v rámci Operačního programu Zaměstnanost.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“
Setkání regionálních výrobců
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
„Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Projekt registrační číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ je hrazen v rámci Operačního programu Zaměstnanost.
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY
Projekt „Podpora služeb sociální prevence 4“
Ověření a udržitelnost malého projektu
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

Změny Metodiky financování a vykazování aktivit pro projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“

Upozornění Změny „Metodiky financování a vykazování aktivit pro projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (dále jen „Metodika“), které byly schváleny usnesením rady kraje č. 41/2113 dne 25. 11. 2009, budou pro poskytovatele služeb, zapojené do tohoto projektu, závazné ode dne zveřejnění aktuální platné verze Metodiky na webových stránkách Moravskoslezského kraje.

I. Výklad pojmů Kontakt Setkání s klientem, trvající nad 10 minut (kontakt je vykazován vždy jako jeden kontakt, nelze ho načítat po 10 minutách). Oboustranná interakce mezi pracovníkem v sociální službě a klientem, popř. zájemcem o sociální službu, která vede k prohloubení vzájemné důvěry a nebo k vytvoření prostoru pro nabídku a následnou realizaci služby. Kontakt má zpravidla formu nestrukturovaného rozhovoru pracovníka s klientem a směřuje k zřetelnému cíli, který koresponduje s cíli služby a s dojednanými, individuálně naplánovanými osobními cíli uživatele (případně vede k uzavření dohody o poskytování či neposkytování sociální služby ve fázi jednání se zájemcem). Kontakt může být: osobní telefonický elektronický písemný

I. Výklad pojmů Intervence Sociální práce s klientem, trvající 30 minut a více (intervence se započítává tak, že každých 30 minut se načítá jako další intervence). Vnější zásah sociálního pracovníka nebo pracovníka v sociální službě do procesu změny životního stylu klienta/uživatele resp. zájemce o službu. Proces změny a konečný stav, ke kterému klient v rámci poskytování služby směřuje je součástí osobní dokumentace o klientovi. Má zpravidla charakter strukturovaného rozhovoru a směřuje k zřetelnému cíli, který koresponduje s cíli služby a  s dojednanými, individuálně naplánovanými osobními cíli uživatele. Intervence může mít podobu: osobního rozhovoru (záznam osobního rozhovoru je součástí dokumentace o poskytování služby) telefonického rozhovoru (záznam o telefonickém rozhovoru je součástí dokumentace o poskytování služby) elektronické popř. písemné korespondence, např. zpráva navazující instituci, odpovědi na dotazy klienta (e-mail je součástí dokumentace o poskytování služby)

I. Výklad pojmů Nový klient (uživatel) je každý klient, se kterým je uzavřena smlouva o poskytnutí sociální služby na základě ustanovení § 91 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění platných předpisů. Poskytovatel sociální služby je povinen vypracovat interní metodiku pro stanovení podmínek vykazování a evidování nového klienta, ve které bude jasně definováno, za jakých podmínek se klient stává novým klientem.

I. Výklad pojmů Anonymní klienti Sociální služby, zahrnuté do individuálního projektu, pracující s anonymní klientelou: terénní programy nízkoprahová zařízení pro děti a mládež nízkoprahová denní centra Intervenční centra Poskytovatel sociální služby, který bude v rámci individuálního projektu vykazovat anonymní klienty, musí mít jasně zpracovány následující kritéria a pravidla - vnitřní metodiku pro vedení evidence anonymní klientely (dále jen Metodika). V této Metodice by mělo být jasně definováno: V jakých případech organizace přistupuje k anonymní evidenci klienta? Kdo tuto evidenci vede? Popis systému vedení anonymní evidence? Popis zabezpečení anonymní evidence klientů? Vymezení okruhu osob, jež mají k anonymní evidenci přístup? Klienta, který odmítne dát souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely individuálního projektu, lze vykázat anonymně, ovšem za tímto účelem je zapotřebí mít zpracovanou výše uvedenou Metodiku.

II. Platební a fakturační podmínky Náležitosti faktury - doplňky: Uvedení aktuálního zúčtovacího období za které je vystavována. Datum zdanitelného plnění (poslední den daného období). Kromě IČ uvádět také DIČ objednatele. Pokud po podpisu smlouvy není služba poskytována, nelze vystavit zálohovou fakturu. V tomto případě bude zálohová faktura vystavena nejdříve ke dni zahájení činnosti poskytování služby. V kalendářním roce lze vystavit faktury maximálně do výše sjednané částky za daný rok.

II. Platební a fakturační podmínky – Výkazy poskytovaných služeb Výkazy poskytovaných služeb, potřebné k vystavení faktury za uvedené období, budou na Odbor sociálních věcí Krajského úřadu Moravskoslezského kraje (dále jen „KÚ MSK“) zaslány elektronicky a písemně (s podpisem statutárního zástupce). Pokud budou výkazy podepisovány pověřenou osobou, je nutné na Odbor sociálních věcí KÚ MSK doložit písemné zmocnění k podepisování. Výkazy poskytovaných služeb (Příloha č. 1a, b nebo c: Protokol o plnění aktivit , Příloha č. 2: Seznam nových klientů a Příloha č. 3a nebo b: Vyúčtování služeb) budou na Odbor sociálních věcí zaslány elektronicky k průběžné kontrole, a to minimálně po ukončení třetího měsíce zúčtovacího období. Příloha č. 4d (Personální zabezpečení provozu služby) bude nově označena jako Příloha č. 3c. Budou změněny také přílohy č. 1 (a, b, c): Protokol o plnění aktivit. Budou v nich doplněny některé vzorce, tak aby se daly načítat kontakty a intervence. V příloze č. 3a a 3b (Vyúčtování služeb) budou doplněny buňky pro krácení pohyblivé části ceny.

Změny v Příloze č. 4 a-c: Průběžná zpráva o průběhu poskytování služeb Na základě požadavků poskytovatelů služeb, kterým byla dána možnost připomínkovat Přílohu č. 4 a-c: Průběžná zpráva o průběhu poskytování služeb, dojde k její úpravě. Všechny druhy služeb budou vyplňovat totožný formulář. Příloha č. 4 má nově pouze 3 části (a-c): 4a - Údaje o poskytované sociální službě 4b - Údaje o cílové skupině v sociální službě 4c - Kvantitativní analýza řešených problémů Příloha č. 4a - c (Průběžná zpráva o průběhu poskytování sociální služby) bude na Odbor sociálních věcí KÚ MSK zaslána elektronicky a písemně (s podpisem statutárního zástupce) vždy jednou za celý kalendářní rok, nejpozději do 15 dnů od ukončení posledního zúčtovacího období v daném roce.

IV. Kontrola a monitoring Objednatel (MSK) je oprávněn poskytování sociálních služeb ověřit v místě poskytování a to formou ohlášené nebo neohlášené kontroly. Kontrola bude prováděna u jednotlivých subdodavatelů minimálně čtyřikrát po dobu trvání projektu. V případě, že i hlavní dodavatel poskytuje sociální služby, bude kontrola prováděna i u něj. Předmětem kontroly je ověření doložitelnosti údajů, které poskytovatelé uvádějí ve Výkazech poskytovaných služeb (Příloha č. 1a, b nebo c; Příloha č. 2) s dokumentací předloženou na místě. Součástí kontroly je také monitoring poskytovaných služeb, zahrnující ověření správnosti použití log v souladu s Manuálem pro publicitu OP LZZ, Manuálem pro vizuální identitu OP LZZ a Manuálem vizuální identity Evropského sociálního fondu.

IV. Kontrola a monitoring O výsledku kontroly bude objednavatelem vypracován protokol, který bude doručen statutárnímu orgánu subdodavatele. V případě nedostatků budou stanovena nápravná opatření a lhůta na jejich odstranění. Poskytovatel je povinen předložit při realizaci kontroly veškeré doklady a prohlášení dokládající skutečný stav vykazovaných ukazatelů dle charakteru sociální služby.

IV. Kontrola a monitoring Kontrolované doklady: Smlouvy klientů o poskytování sociální služby (písemné, záznam o ústní smlouvě) Evidence intervencí a kontaktů Souhlasy klientů se zpracováním osobních údajů pro účely individuálního projektu Interní metodika vedení a stanovení anonymních klientů Interní metodika vedení a stanovení nových klientů

IV. Kontrola a monitoring V případě, kdy to vyžaduje charakter sociální služby nebo na žádost kontrolní osoby je poskytovatel povinen předložit interní metodiku vedení evidence anonymních klientů, dle které jsou kontrolovány údaje uváděné u vykazovaných nových anonymních klientů a interní metodiku pro stanovení podmínek vykazování a evidování nového klienta. Hlavní poskytovatelé budou informování o výsledku kontrol svých subdodavatelů, formou předkládání kopií podepsaných protokolů o výsledku kontrol jednotlivých subdodavatelů. Tyto kopie objednavatel doručí na adresu hlavního poskytovatele periodicky v měsíčních intervalech vždy do 15. dne následujícího měsíce za měsíc uplynulý.

IV. Kontrola a monitoring Druh sociální služby Vykazované ukazatele pro individuální projekt Azylové domy (§57) lůžko/den nový klient Domy na půl cesty (§58) Intervenční centra (§60a) kontakt intervence Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež (§62)

IV. Kontrola a monitoring Druh sociální služby Vykazované ukazatele pro individuální projekt Nízkoprahová denní centra (§61) kontakt intervence nový klient Podpora samostatného bydlení (§43) Služby následné péče (§64) lůžko/den

IV. Kontrola a monitoring Druh sociální služby Vykazované ukazatele pro individuální projekt Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi (§65) intervence nový klient Sociálně terapeutické dílny (§67) uživatel ve službě Sociální rehabilitace (§70) kontakt lůžko/den (u pobytové formy) Terénní programy (§69)

Projektový tým Ing. Martina Mikettová – projektový manažer tel. 595 622 735, e-mail: martina.mikettova@kr-moravskoslezsky.cz Bc. Lydie Hrdličková – asistentka projektu e -mail: lydie.hrdlickova@kr-moravkoslezsky.cz Mgr. Jitka Marková – odborný garant tel. 595 622 762, e-mail: jitka.markova@kr-moravskoslezsky.cz Mgr. Jana Orszulíková – právník tel. 595 622 212, e-mail: jana.orszulikova@kr-moravskoslezsky.cz

Projektový tým Bc. Stanislava Dombrovská – ekonom tel. 595 622 624, e-mail: stanislava.dombrovska@kr-moravskoslezsky.cz Ing. Petr Arnold – ekonom tel. 595 622 156, e-mail: petr.arnold@kr-moravskoslezsky.cz Bc. Marcela Dworoková – referent pro kontrolu a monitoring tel. 595 622 456, e-mail: marcela.dworokova@kr-moravskoslezsky.cz Mgr. Petra Havláková – referent pro sociální služby tel. 595 622 162, e-mail: petra.havlakova@kr-moravskoslezsky.cz