vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

přehled gramatických časů časy prosté plnovýznamových sloves
Pronouns.
přehled gramatických časů ČASY PRŮBĚHOVÉ plnovýznamových sloves
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
“W questions” with a preposition
Vypracovala:Mgr. Silvie Reitharová
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.7.
PRESENT PERFECT SIMPLE
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Past tenses in time clauses minulé časy v časových souvětích
NEPŘÍMÁ ŘEČ Vypracovala: Mgr.Silvie Reitharová
vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Past simple & past continuous
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Kdy chcete začít? What time are you going to begin?
PAST SIMPLE OF REGULAR VERBS
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
PAST SIMPLE in sentences
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Questions VY_22_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Relative Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Záporné otázky.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Časování slovesa „to be“ - být
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2196 NázevPast simple Téma hodinyMinulý čas PředmětAnglický.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj6_09
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj7_73
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 3
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
WH-QUESTIONS.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová

Divide these questions into two groups Are you a student? How will you pay ? Why do they study abroad? Where were you yesterday? When did your father build the house? Can he play the piano? Is his son at school? Does your friend work? WHAT IS THE DIFFERENCE?

rozdělení otázek podle způsobu tvoření Jak můžeme rozdělit otázky na dvě základní skupiny – podle toho, jak je tvoříme ? otázky, které vznikají samostatně přehozením slovosledu- tím, že sloveso vystoupí samo před podmět otázky, které vznikají použitím pomocného slovesa, které umístíme před podmět

samostatné otázky Která slovesa mohou tvořit otázky samostatně-mohou sama vystoupit před podmět ? Pouze sloveso být (am,is,are,was,were) a způsobová slovesa (can,could,must,may)

tvoření samostatných otázek ? samostatné otázky jsou velmi snadné pouze sloveso a podmět si vymění místo (je to možné POUZE u slovesa být a způsobových sloves) ? her brother is a doctor their parents were on holiday in Italy the students can speak English ?

poznámka pozor- sloveso být je součástí celé řady gramatických struktur, kde nestojí ve větě samo, ale ve spojení s jiným tvarem tvoří přísudek věty zejména průběhové časy obsahují sloveso být (+ gerundium) he is speaking, we are waiting for you…… proto se otázky v průběhových časech tvoří podle pravidel samostatných otázek, tedy sloveso být vystoupí před podmět a nic dalšího se ve větě nemění – Is he speaking ?Are you waiting for me ? podobně je tomu například u pasiv, kde je sloveso být společně s příčestím trpným nebo ve frázy be going to

otázky s pomocnými slovesy Která slovesa musí k utvoření otázky využít pomocná slovesa ? takzvaná plnovýznamová slovesa to jsou všechna slovesa, kromě slovesa být a způsobových sloves

pomocná slovesa Jsou to slovesa, která nemají vlastní význam, nepřekládají se, ale pro utvoření otázky jsou nezbytná dáváme je před podmět NAMÍSTO plnovýznamového slovesa, které vždy zůstává na svém místě-za podmětem

DO DOES DID WILL HAVE HAS HAD Každý gramatický čas má své pomocné sloveso přítomný čas minulý čas budoucí čas předpřítomný čas předminulý čas DO DOES DID WILL HAVE HAS HAD

tvoření otázek s pomocnými slovesy Ve větách s plnovýznamovými slovesy nedojde k přesunu slovesa. Před podmět musíme přidat pomocné sloveso daného gramatického času a plnovýznamové sloveso upravíme do požadovaného tvaru (např.infinitivu) s her father work in the new company their children study at university in the USA your friend need ed my computer yesterday his neighbours bought the house two years ago DOES DO DID buy ? ? DID ? ? ?

otázky zjišťovací a doplňovací Dalším způsobem, jak můžeme rozdělit otázky jsou A) otázky bez tázacích zájmen- takzvaně zjišťovací, na které odpovídáme ano, ne, (v angličtině se jim výstižně říká yes-no questions) Are you a student? Yes, I am / No, I am not. B) otázky s tázacími zájmeny- takzvaně doplňovací, nebo konkrétní, na které musíme odpovědět větou s požadovanou informací Where are you? I am at school. Na tvoření otázky se NIC NEMĚNÍ- oba druhy otázek se tvoří stále stejně , nezáleží na tom, jestli je na začátku tázací zájmeno nebo ne

tázací zájmena what what time where how much when why how many who which how what time how much how many kolik + nepočitatelná pod.jm. v kolik kolik + počitatelná pod.jm. co, jaký kdy kdo proč jak kde, kam který při výběru koho, kým,komu…

příklady na procvičení Studuješ ? Kde studuješ? Do you study? Where do you study ? Studovala tvoje maminka? Kdy studovala? Did your mother study? When did your mother study? Chtějí ti lidé nějaké informace ? Co chtějí ti lidé ? Do the people want any information? What do the people want? Cestoval jsi letedlem? Proč jsi cestoval letadlem? Did you travel by plane ? Why did you travel by plane ? Byli tví přátelé doma? V kolik byli tví přátelé doma? Were your friends at home? What time were your friends at home? Jdeš do obchodu ? S kým jdeš do obchodu ? Are you going to the shops? Who are you going to the shops with? Tázací zájmena s předložkou jsou v angličtině obvykle rozdělená- předložka je zpravidla až na konci věty Vedle koho obvykle sedíš? Who do you usually sit next to ?

SUBJECT QUESTIONS – PODMĚTNÉ OTÁZKY podmětná otázka je výjimkou a nevztahují se na ní výše uvedená pravidla Pokud je tázací zájmeno (nejčastěji who a what) zároveň jediným podmětem věty nepoužíváme žádná pomocná slovesa, ale aktivní sloveso v otázce umístíme hned za tázací zájmeno v daném gramatickém čase Kdo ti volá (kdo je podmětem věty) x Komu voláš ? (ty=podmět) Who IS CALLING you? Who are YOU calling ? Kdo mu napsal ten dopis ? X Komu (on) napsal ten dopis? Who WROTE the letter to him? x Who DID he WRITE the letter to? Kdo koupil ten časopis ? X Pro koho koupili (oni) ten časopis ? Who BOUGHT the magazine? Who DID they BUY the magazine for? Kdo bydlí s tvojí sestrou? X S kým bydlí tvoje sestra ? Who LIVES with your sister? Who DOES your sister LIVE with? Co to tady voní? What IS SMELLING in here ? WHO/ WHAT jako podmět je vždy 3. osoba jednotného čísla