Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí Jarmila Dittrichová ZŠ Bělá pod Bezdězem, příspěvková organizace
ročníková práce je projekt, který je určen pro žáky 9. ročníku hlavním cílem je naučit využívat poznatky, dlouhodobě samostatně pracovat, zpracovat co nejvíce informací a materiálů, vytvořit různé pomůcky, modely, napsat reportáže, rozhovory a vhodně doplnit učivo
Předmět projektu prohlubování zájmů žáků 9. ročníků rozvíjení dovedností práce s textem plánování a plnění záměru vytvoření závěrečné práce podle předem daných podmínek a kritérií následné obhájení práce
Schopnosti a dovednosti vyhledávat a zpracovat informace pomocí textového editoru a prezenčního programu dlouhodobá samostatná nebo týmová práce schopnost vyjadřovat se písemně i ústně grafické a výtvarné zpracování vlastní úvaha na dané téma plánování způsobu řešení schopnost obhájit své činy
Schopnosti a dovednosti využití ICT respektování pravidel využití znalostí z jednotlivých oborů
Zápis témat prací téma si žáci zvolí ze seznamu témat, které připraví vyučující, nebo mohou navrhnout ke schválení některému z vyučujících každý učitel může být konzultant maximálně třech prací stejné téma mohou mít maximálně dva žáci z ročníku
Požadavky na závěrečnou práci titulní strana – název školy, název práce, závěrečná práce, datum, jméno žáka, třída, jméno konzultanta prohlášení o samotném zpracování práce obsah samostatná práce – 5 – 10 normostran úvod, vlastní práce, závěr použitá literatura – minimálně 3 zdroje z nichž jeden musí být literatura (např. encyklopedie) přílohy
Formální pravidla – vzhled stránky formát stránky: A4 okraje: levý 3 cm ostatní 2,5 cm záhlaví: jméno autora a název práce zápatí: číslo stránek tisk: jednostranný
Formální pravidla – editace textu zpracována v textovém editoru běžný text: Times New Roman 12b nadpis: Arial 16b podnadpis: Arial 14b řádkování: 1,5 řádku zarovnání: do bloku
Obhajoba představení práce žákem pomocí prezentace (cca 10 minut) doplňující otázky (cca 5 minut) oznámení výsledků na konci dne předání certifikátů
Způsob hodnocení práce je přičleněna k některému z předmětu a její hodnocení se zahrnuje do hodnocení v tomto předmětu práci posuzuje čtyřčlenná komise složená z pedagogů školy (ředitel a zástupkyně školy, vedoucí učitel, koordinátor ICT) závěrečná práce je bodována (70 bodů obsahová stránka, 10 bodů formální stránka, 20 bodů obhajoba)
Tabulka hodnocení Bodové rozpětí Výsledná známka 100 – 91 Výborně 90 – 71 Chvalitebně 70 – 41 Dobře 40 – 21 Dostatečně 20 – 0 Nedostatečně
Kritéria hodnocení formální stránka obsahová stránka obhajoba přehlednost splnění podmínek z hlediska formální stránky splnění termínu obsahová stránka originalita věcná správnost pravopis obhajoba
Odevzdání práce každý žák odevzdá svoji práci v písemné podobě svému hodnotícímu učiteli a elektronické podobě (odeslání na e-mail jarmiladittrichova@zsbela.cz )
Důležité odkazy Citace: http://is.muni.cz/elportal/estud/ff/js07/informace/materialy/pages/citace_opora.pdf Jak vytvořit prezentaci: www.petrtupy.cz/files/Prezentace.pps Úvodní strana: uvodni_strana.docx Prohlášení: ..\..\Documents\cestne_prohlaseni.docx
Závěrem náročné na přípravu zapojení všech učitelů časově náročné + rozvíjení žákových schopností a dovedností + naučí se pracovat dle podmínek a kritérií
Foto