Priorita 3 Rozvoj lidských zdrojů a sociální integrace v regionech Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor Sekretariátu Regionální rady soudržnosti, Škroupova.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
Advertisements

PF02-14 Podprogram na podporu obnovy venkova pro rok 2014
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Ministerstvo zemědělství Odbor Řídící orgán OP.
Podpora mikroregionů v Královéhradeckém kraji Ing. Pavlína Trpkošová Krajský úřad Královéhradeckého kraje Odbor regionálního rozvoje, cestovního ruchu.
SOCIÁLNÍ INTEGRACE V LIBERECKÉM KRAJI grantové schéma v rámci Společného regionálního operačního programu České republiky na léta Priorita.
Opatření 2.3 OP RLZ „Posílení kapacit poskytovatelů sociálních služeb“ Globální grant.
GRANTOVÁ SCHÉMATA OLOMOUCKÉHO KRAJE VÝZVA 02. GS v rámci Společného regionálního operačního programu Grantové schéma na podporu drobného podnikání ve.
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Ing. Kateřina Vágnerová) 2)Informace o Prioritě 2 JPD 2 (Ing. Martin Škréta) 3)Elektronická.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
„Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech“
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Evropský sociální fond a podpora zaměstnávání
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Půjčky NNO v rámci grantového schématu „Podpora sociální integrace v Olomouckém kraji“ při SROP.
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor fondů a programů EU Oddělení grantových schémat Grantové schéma Plzeňského kraje Opatření 3.2. – „Podpora sociální.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Využití Společného regionálního operačního programu pro podporu IT projektů v regionech Jihlava 17. února 2004.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Priorita 2 Regionální rozvoj infrastruktury 3. kolo výzvy – do
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor fondů a programů EU Oddělení grantových schémat Grantové schéma Plzeňského kraje Podpora sociální integrace v Plzeňském.
1 Povinné přílohy přikládané k žádosti 1.Čestné prohlášení o bezdlužnosti 1.Čestné prohlášení o bezdlužnosti 2. Rozpočet akce 2. Rozpočet akce 3. Podklady.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
SEMINÁŘ Jak na to? Plzeň Priorita 2 Regionální rozvoj infrastruktury.
Povinné přílohy žádosti pro 4. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Mgr. Jakub Benda Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU Oddělení.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
Sekretariát Regionální Rady NUTS II Severovýchod Implementační jednotka Společného regionálního operačního programu.
Aktuální stav příprav na realizaci SROP – Opatření 2.2 Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán Společného regionálního operačního programu 20. května.
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
 ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA Speciální verze pro 2. kolo výzvy → ke stažení na webových stránkách Plzeňského kraje.
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor fondů a programů EU Oddělení grantových schémat Grantové schéma Plzeňského kraje Podpora sociální integrace v Plzeňském.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Evropský sociální fond v ČR * Městská knihovna, Praha.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Podopatření Rozvoj venkova (podopatření typu LEADER+) Ing. Lucie Lopatová.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-17 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Informace o výzvě pro školy
IROP – Obnova památek kulturního dědictví Šternberk,
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Transkript prezentace:

Priorita 3 Rozvoj lidských zdrojů a sociální integrace v regionech Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor Sekretariátu Regionální rady soudržnosti, Škroupova 18, Plzeň 7. června 2004

Provázanost Priority 3 SROP   Operační program rozvoj lidských zdrojů (OPRLZ)  Horizontální kritéria OP

Cílem priority je:  zlepšení životních podmínek obyvatel, zejména příslušníků menšin;  zvýšení participace menšin na celoživotním učení;  integrace sociálně ohrožených skupin do komunity a k pracovnímu uplatnění; Hlavní cíl Rozvoje lidských zdrojů a sociální integrace v regionech 

 omezení sociálně patologických jevů;  zlepšení přístupu lidí ze znevýhodněných oblastí k sociálnímu a kulturnímu rozvoji;  prevence sociálního vyloučení a kriminality;  zmírnění sociálního znevýhodnění v městských i venkovských oblastech; Specifické cíle Rozvoj lidských zdrojů a sociální integrace v regionech 

 Priorita 3 Rozvoj lidských zdrojů a sociální integrace v regionech 45,025 mil € 92, 302 mil € 454, 333 mil € Společný regionální operační program Opatření 3.1 Infrastruktura pro rozvoj lidských zdrojů v regionech 37,142 mil € Opatření 3.2 Podpora sociální integrace v regionech 10,135 mil € Opatření 3.3. Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů (jediným žadatelem jsou kraje) Přehled opatření a finanční alokace ( ) (jde o příspěvky z fondu ERDF a ESF pro všechny regiony Cíle 1 v ČR pro SROP)

Opatření Infrastruktura pro rozvoj lidských zdrojů v regionech (80 % z ERDF - 86 mil. Kč pro PK)  Opatření bude zaměřené na podporu investičních projektů v oblasti:  celoživotního učení;  politiky zaměstnanosti;  služeb podporujících sociální integraci;

  kraje;  obce (svazky obcí);  organizace zřízené kraji a obcemi;  nestátní neziskové organizace;  státem zřízené organizace; Žadatelé pro opatření 3.1

Typy podporovaných projektů opatření 3.1   nová výstavba nebo stavební obnova příslušných budov;  nákup technologie, počítačů včetně software, počítačové sítě;  nezbytná technická infrastruktura spojená s výstavbou či obnovou objektů (včetně nezbytných venkovních úprav);

Specifická kritéria přijatelnosti Opatření 3.1   Projekt je zaměřen na investice (vybudování nebo rekonstrukce zařízení) s jasnou přímou vazbou na činnosti (program, projekt) v oblasti aktivní politiky zaměstnanosti, celoživotního učení nebo sociální integrace.  Projekt zcela jasně přispívá k rozvoji a strukturálním změnám v regionu a k vytváření nebo zachování trvale udržitelných pracovních míst.

Grantová schémata v opatření Podpora sociální integrace v Plzeňském kraji (73 mil. Kč) 2. Komunitní plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji (10 mil. Kč)

GS Podpora sociální integrace v Plzeňském kraji Globání cíl grantového schématu: Podporou programů vedoucích k dlouhodobému snižování počtu sociálně vyloučených osob snížit počet těchto osob v Plzeňské kraji. Pro dosažení globálního cíle grantového schématu byly definovány následující dílčí cíle: 1. podpořit preventivní programy orientované na mládež (ve věku 15 – 26 let), jejichž realizace zamezí zvyšování počtu sociálně vyloučených osob o další osoby 2. podpořit programy zaměřené na odstraňování bariér bránících pracovnímu uplatnění izolovaných skupin obyvatelstva ohrožených sociálním vyloučením 3. podpořit programy, jejichž realizací budou přímo zajištěna pracovní místa pro sociálně vyloučené osoby

GS Podpora sociální integrace (SI) v Plz.m kraji Celkový rozpočet SROP pro Plzeňský kraj pro GS Sociální integrace Kč Zmírnění trendu nárůstu skupin obyvatelstva ohrožených sociálním vyloučením Kč Odstranění bariér sociálního vyloučení Kč Realizace programů sociální inkluze formou zajištění pracovního uplatnění sociálně vyloučených občanů Kč Za Plzeňský kraj během tříleté realizace grantového schématu je třeba dosáhnout následujících výsledků: Počet klientů účastnících se jakýchkoli programů sociální integrace 900 Počet vytvořených hrubých pracovních míst44

GS SI - Příklady podporovaných projektů 1. preventivní projekty 1. preventivní projekty  - programy pro mladistvé po opuštění školských zařízení pro ústavní výchovu  - programy pro mládež od 15 do 26 let  - programy prevence sociálně patologických jevů 2. projekty zaměřené na snížení sociální izolace skupin obyvatelstva ohrožených sociálním vylučováním 2. projekty zaměřené na snížení sociální izolace skupin obyvatelstva ohrožených sociálním vylučováním  - terénní sociální práce  - podpora získávání základních sociálně profesních a společenských dovedností  - programy vzdělávání vedoucí k sociální integraci  3. projekty zaměřené na reintegraci znevýhodněných skupin obyvatelstva do komunity a k pracovnímu uplatnění  - programy chráněného zaměstnávání  - střediska motivace, pracovní rehabilitace a doprovodu sociálně ohrožených osob 

Cílem GS je vytvoření efektivního systému sociálních služeb. Cílem GS je vytvoření efektivního systému sociálních služeb. Dílčí cíle GS : Dílčí cíle GS : - Snížení sociální izolace skupin obyvatelstva ohrožených sociálním vylučováním- Snížení sociální izolace skupin obyvatelstva ohrožených sociálním vylučováním - Reintegrace znevýhodněných skupin obyvatelstva do komunity a k pracovnímu uplatnění- Reintegrace znevýhodněných skupin obyvatelstva do komunity a k pracovnímu uplatnění - Prevence kriminality a sociálně patologických jevů- Prevence kriminality a sociálně patologických jevů - Zmírnění sociálního znevýhodnění obyvatel v méně rozvinutých oblastech- Zmírnění sociálního znevýhodnění obyvatel v méně rozvinutých oblastech Budou podporovány projekty obcí s rozšířenou působností, popřípadě svazků obcí. Forma podpory bude dotace ve výši 90% celkových způsobilých nákladů projektu. Spolufinancování jednotlivých projektů ve výši 10% ze strany obcí nebude zahrnuto v celkovém objemu veřejných zdrojů grantového schématu. Budou podporovány projekty obcí s rozšířenou působností, popřípadě svazků obcí. Forma podpory bude dotace ve výši 90% celkových způsobilých nákladů projektu. Spolufinancování jednotlivých projektů ve výši 10% ze strany obcí nebude zahrnuto v celkovém objemu veřejných zdrojů grantového schématu. - GS - Komunitní plánování sociálních služeb Plzeňském kraji

- - D oporučené množství obyvatel v obci III. stupně nebo svazku obcí, kde se bude realizovat proces komunitního plánování je minimálně obyvatel. Očekávané výsledky: Vytvoření 15 místních partnerství a zpracování 15 strategických dokumentů – komunitních plánů sociálních služebVytvoření 15 místních partnerství a zpracování 15 strategických dokumentů – komunitních plánů sociálních služeb 300 klientů projde kursy sociální integrace300 klientů projde kursy sociální integrace GS - Komunitní plánování sociálních služeb Plzeňském kraji

V rámci GS bude financována realizace následujících aktivit: tvorba (zpracování) komunitních plánů tj. tvorba (zpracování) komunitních plánů tj. - metodická podpora KP, - koordinace KP, asistence koordinátora KP, - expertní studie a analýzy sloužící k realizaci KP, - pracovní setkání řídícího týmu, - pracovní setkání jednotlivých pracovních skupin, - zpracování komunitního plánu, - tisk dokumentu KP, - informační a propagační kampaň projektu (webové stránky, informační materiály atd.), - tvorba a tisk katalogu sociálních služeb. - tvorba a tisk katalogu sociálních služeb. školení a vzdělávání místního partnerství, školení a vzdělávání místního partnerství, GS - Komunitní plánování sociálních služeb Plzeňském kraji

Mezi uznatelné náklady projektu patří: - osobní výdaje, cestovní výdaje - výdaje na nákup nových samostatných movitých věcí (v souvislosti s realizací projektu) - výdaje na nákup použitých samostatných věcí (v souvislosti s realizací projektu) - výdaje na náklady na nákup nového a použitého vybavení a zařízení (v souvislosti s realizací projektu) - nájem, režijní náklady, administrativní náklady - výdaje spojené se subdodavatelskými smlouvami - výdaje na poradenství a experty - náklady na publicitu, informační a propagační kampaň vyplývající z projektu - nákup počítačů včet. základního vybavení a SW GS - Komunitní plánování sociálních služeb Plzeňském kraji

 Žadatelé pro opatření 3.2 Žadatelé o grant:  obce (svazky obcí);  organizace zřizované kraji a obcemi;  nestátní neziskové organizace;  gestoři grantových schémat (kraje);

Implementace Implementace 

Předkládání projektů   předkládání jednotlivých projektů do , 14 hod  předkládání žádostí v elektronické podobě - BENEFIT;  forma zapečetěných obálek (3 výtisky žádostí, 2 výtisky povinných příloh, 1x elektronická verze žádosti);  projekty mohou být realizovány průběžně do 31. srpna 2008, maximální doporučená délka realizace projektu je 24 měsíců.

Formulář žádosti Benefit – Popis 

Výběr a proplácení projektů   na úrovni Regionálních rad = NUTS II;  podle dosažené bodové úrovně projektu;  bodování je prováděno na základě bodovacích tabulek - SRR;  náročnější projekty mohou posuzovat experti;  proplácení až po ukončení realizace projektu a kontrole na místě ze strany Centra pro regionální rozvoj, a to pouze uznatelné náklady;  u větších projektů nad 4 mil. Kč možnost etapizace

 U projektů - grantových schémat bude posuzována jejich úplnost a jejich soulad se SROP a jeho dodatkem;  Každá akce projde formální kontrolou a kontrolou přijatelnosti; následně bude ověřeno finanční zdraví žadatele a ekonomické a finanční zhodnocení udržitelnosti akce; přijatelné akce budou následně hodnoceny na základě výběrových kritérií; Výběr projektů (akcí v rámci GS) Výběr projektů (akcí v rámci GS) 

Postup řízení grantového programu  1.Kraje předkládají grantová schémata (skupinový projekt); po jejich schválení řídícím orgánem zajišťují jejich administraci – rozdělování peněz 2. Žadatelé předkládají své projekty (akce) kraji 3.Dotace schvaluje Rada a Zastupitelstvo Plzeňského kraje, žadatel uzavírá smlouvu s krajem a realizuje akci/projekt.

Skupiny a kritéria hodnocení   1. Hodnocení schopností a zkušeností žadatele (a partnerů) 10 %  2. Potřeba, relevance projektu 30 %  3. Kvalita projektu 40 %  4. Horizontální kritéria 20 %

Opatření povinné přílohy  1.Soulad s rozvojovou strategií, 2.Logický rámec projektu, 3.Podrobný rozpočet projektu, 4.Podklady pro ekonomické hodnocení projektu, 5.Doklady o právní subjektivitě žadatele, 6.Podklady pro posouzení finančního zdraví žadatele, 7.Čestné prohlášení o bezdlužnosti, 8.Výpis z rejstříku trestů, 9.Doklad o partnerství, 10.Doklad o prokázání vlastnických vztahů,

Opatření povinné přílohy (2)  11.Doklad o prohlášení objektu za kulturní památku, 12.Územní rozhodnutí, 13.Stavební povolení, 14.Projektová dokumentace, 15.Doklad o posouzení vlivu projektu na ŽP 16.Smlouva o vedení účtu, 17.Doklad o zajištění finančního krytí projektu, 18.Žádost o příspěvek ze státního rozpočtu/ rozpočtu kraje, 19.Formuláře ISPROFIN, 20.Seznam příloh,

Opatření povinné přílohy  1.Soulad s rozvojovou strategií, 2.Čestné prohlášení o nesouběžném předložení projektu i v OP RLZ, 3.Logický rámec projektu, 4.Podrobný rozpočet projektu, 5.Podklady pro ekonomické hodnocení projektu, 6.Doklady o právní subjektivitě žadatele, 7.Podklady pro posouzení fin. zdraví žadatele, 8.Čestné prohlášení o bezdlužnosti, 9.Výpis z rejstříku trestů, 10.Doklad o partnerství,

Opatření povinné přílohy (2)  11.Projektová dokumentace, 12.Smlouva o vedení účtu, 13.Doklad o zajištění finančního krytí projektu, 14.Žádost o příspěvek ze státního rozpočtu/ rozpočtu kraje, 15.Formuláře ISPROFIN, 16.Seznam příloh,

 Předběžný seznam uznatelných nákladů pro opatření 3.1 Do struktury uznatelných nákladů patří zejména: a) investiční náklady  projektová dokumentace do 5 % celkových uznatelných nákladů projektu (např. projektová dokumentace včetně rozpočtu k územnímu a stavebnímu řízení, dokumentace k EIA; zpracovaní dokumentace pro podání žádosti - zpracování Žádosti o poskytnutí pomoci, studie proveditelnosti, analýzy nákladů a výnosů)  stavební část stavby  technologická část stavby  náklady na pořízení nových strojů a zařízení  nákup počítačů včetně základního vybavení a SW  nákup použitého strojního a technologického zařízení Uznatelné náklady

 nákup pozemku (do max. výše 10 % celkových uznatelných nákladů)  nákup ostatních nemovitostí  základní vnitřní vybavení (nezbytné předměty, které jsou přímo a výhradně spojené s účelem projektu)  leasing (dlouhodobý nehmotný majetek nad 60 tis. Kč a dlouhodobý hmotný majetek s oceněním jedné položky nad částku 40 tis. Kč)  náklady na označení projektu (informační tabule)  nákup specifického dopravního prostředku  výdaje v naturáliích (poskytnutí pozemků a nemovitostí) Uznatelné náklady (2)

 b) neinvestiční náklady mohou maximálně dosáhnout výše 10% celkových uznatelných nákladů  výdaje v naturáliích (poskytnutí stavebních prací )  režijní výdaje ( do 5 % celkových uznatelných nákladů)  leasing (dlouhodobý nehmotný majetek do 60 tis. Kč a dlouhodobý hmotný majetek s oceněním jedné položky do částky 40 tis. Kč)  finanční a jiné náklady (bankovní poplatky za zřízení a vedení zvláštního bankovního účtu)  právní služby (náklady na právní poradenství – musí být prokázáno, že byly vynaloženy v souvislosti s realizací projektu)  notářské poplatky za ověření dokumentů Uznatelné náklady (3)

 odborné posudky (audit; nezbytné posudky v souvislosti s realizací projektu)  náklady na bankovní záruky  subdodávky (pouze v případě, že vytváří hodnotu) c) DPH za podmínky, že konečný příjemce není plátcem DPH a nemá nárok na odpočet DPH na vstupu Uznatelné náklady (3)

 Za neuznatelné budou považovány tyto náklady:  bytová výstavba  poplatky charakteru sankce  režijní výdaje žadatele nesouvisející s projektem  nákup osobních vozů  kancelářské vybavení pokud nesouvisí s projekty na výzkum a vývoj a nenaplňuje hlavní cíle opatření, zlepšení odborných dovedností, odborný výcvik apod.  DPH u plátců daně z přidané hodnoty  výdaje na opravu (např. oprava a údržba strojů a zařízení)  náklady na právní spory Neuznatelné náklady

  pokuty; penále  výdaje na pořízení subdodávky od třetí osoby, která dodává konečnému příjemci za cenu vyšší, než za stejných podmínek u běžného dodavatele či výrobce  daň z příjmu; silniční daň; daň z nemovitostí; daň z převodu nemovitostí; daň dědická; daň darovací  správní poplatky, které jsou příjmem státního rozpočtu, rozpočtu krajů a obcí (např. výpis z katastru nemovitostí, výpis z obchodního rejstříku)  leasing SW  marže a akontace u leasingu Neuznatelné náklady (2)

Děkuji za pozornost Mgr. David Jirka

Opatření bude zaměřeno na neinvestiční výdaje zahrnující zejména:  pořádání kurzů, seminářů, školení;  vydávání brožur a publikací;  na poradenskou činnost;  zavádění internetových stránek;  rozvojové partnerství Opatření Posílení kapacity místních a reg. orgánů při plánování a realizaci programů 