1 ÚP & RP Účel semináře Témata – ÚP, změna ÚP, RP, vliv na URÚ PROGRAM –ÚVOD –Pozice projektanta –Dotazy k ÚP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. arch. Vlasta Poláčková
Advertisements

ÚZEMNÍ ROZHODOVÁNÍ POSTUPY PŘI EXISTENCI RŮZNÝCH NÁSTROJŮ ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ A RŮZNÝCH TYPŮ ÚZEMÍ Ing. arch. Miriam Blažková ÚÚR Brno říjen 2006.
ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ zejména při pořizování ÚP + RP
Územní plánování pracovní porada s ORP Vyhodnocování územního plánu a jeho změny - § 55 SZ Zpracoval: Martin Herzog 7. června 2013.
Porada pracovníků měst a obcí Královéhradeckého kraje vykonávajících agendu na úseku územního plánování a stavebního řádu část územní plánování 18. prosince.
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
NÁMITKY A PŘIPOMÍNKY Návrh rozhodnutí o námitkách a vyhodnocení připomínek podle ustanovení § 53 stavebního zákona.
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
1 ÚP & RP Účel semináře Témata – ÚP, změna ÚP, RP, vliv na URÚ PROGRAM –úvod –projektant, právní rámce a souvislosti ÚPD –informace ÚÚR pro projentanty.
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
Nástroje územního plánování
Vybrané základní pojmy stavebního zákona.
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
KONCEPT ÚZEMNÍHO PLÁNU ODOLENA VODA pro veřejné projednání –
NOVÝ ÚZEMNÍ PLÁN LIBEREC
Stavební zákon a územní plánování
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
1 Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Krajský úřad.
Proces pořizování územně plánovací dokumentace
Územního plánování na obcích v roce 2007 setkání tajemníků obcí Karlovarského kraje KÚKK, ORR, odd. územního plánování, Jana Kaválková.
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
! Územní plán (ÚP) Management a Rozvoj Obcí Nástroje – listopad
Novela stavebního zákona
Cíle územního plánování „vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Územní plánování a územní plán města
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva Právo životního prostředí I.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Územní plán v podmínkách nového stavebního zákona Modelový příklad zadavatel MMR ČR 01/2007 Ing. arch. Vlasta Poláčková konzultace a úpravy Ing.Tomáš Sklenář.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
1 Porada na KrÚ JMK Územní plány dle nového stavebního zákona Ing. Stanislav Lunga Tel
Příklad k metodickému pokynu porada ÚÚP
Vodní režim krajiny v územním plánování Petr Birklen AOPK ČR.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Tomáš Sklenář Územně plánovací dokumentace a její aktualizace.
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje seminář pro úřady územního plánování a stavební úřady – 1. část Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj e odbor.
Stanoviska a vyjádření krajského úřadu po novele stavebního zákona zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
Porada pro ÚÚP dne Poznatky z oblasti ÚPČ Ing. Gabriela Šípková Krajský úřad Libereckého kraje Odbor územního plánování a stavebního řádu.
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Aktuální judikatura k územnímu plánování
Aktuální judikatura k územnímu plánování
Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení ÚP na ZPF
Stavby v nezastavěném území
Lhůta pro pořízení územní studie
Umisťování staveb.
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje
ZÚR JMK zásady pro aplikaci Krajský úřad Jihomoravského kraje seminář
Plochy a pozemky veřejných prostranství
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Porada na KrÚ JMK Přezkumy územních plánů NSS a závěry vyplývající z rozsudků Ing. Stanislav Lunga
Posuzování vlivů na životní prostředí v procesu územního plánování
ZÚR JMK a ÚP seminář pro projektanty a pořizovatele
Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace,
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Informace o metodickém výkladu k § 12 (4) ZOPK
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Stavební právo.
Vybrané aktuální metodiky MMR a ÚÚR
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Územní opatření o stavební uzávěře
Územně analytické podklady
Transkript prezentace:

1 ÚP & RP Účel semináře Témata – ÚP, změna ÚP, RP, vliv na URÚ PROGRAM –ÚVOD –Pozice projektanta –Dotazy k ÚP

2 ÚP & RP ÚVOD dotazy – co je možné řešit v ÚP, protichůdné požadavky – DO, obcí, jak tyto požadavky posuzovat ? projektant – pořizovatel – DO – přezkum NSS

3 SZ § 158, 159 VYBRANÉ ČINNOSTI VE VÝSTAVBĚ SZ § 158, 159 mají vliv na ochranu veřejných zájmů vykonávat osoby oprávněné k projektové činnost ve výstavbě - zpracování ÚPD, ÚS, … PROJEKTANT SZ § 22 (4), § 159/1 PROJEKTANT odpovídá za SZ § 22 (4), § 159/1 1.správnost, celistvost a úplnost ÚPD, ÚS, 2.respektování požadavků ochrany veřejných zájmů a jejich koordinaci, 3.povinnost dbát předpisů 4.součinnost s OÚP a DO

4 Ad 1 - SPRÁVNOST, CELISTVOST A ÚPLNOST ÚPD, ÚS SZ, v. č /2006 Sb.,OBSAH ÚPD – SZ, v. č /2006 Sb., Výkon vybraných činností ve výstavbě - přenesený výkon státní správy, ÚSTAVNÍ ZÁKONY - LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD, ÚSTAVA ČR čl. 2 odst. 3 státní moc slouží všem občanům a lze ji uplatňovat jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon

5 Ad 2 - RESPEKTOVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZÁJMŮ Ad 2 - RESPEKTOVÁNÍ požadavků ochrany VEŘEJNÝCH ZÁJMŮ a jejich koordinaci veřejné zájmy dle SZ § 18/4 – ochrana hodnot území, – ochrana krajiny (nezastavěného území) – hospodárné využívání ZÚ, – ZP vymezovat s ohledem na možnosti rozvoje a využití ZÚ veřejné zájmy dle zvláštní právních předpisů –DOTČENÉ ORGÁNY (SŘ)

6 VEŘEJNÉ VEŘEJNÉ x SOUKROMÉ ZÁJMY jejich koordinaci v ÚPD (ZÚR, ÚP, RP) – PROJEKTANT, – POŘIZOVATEL (ÚÚP – POŘIZOVATEL (ÚÚP a další) – DOTČENÉ ORGÁNY, – ÚZEMNÍ SAMOSPRÁVY různé názory, výklady, představy o obsahu ÚPD MEZE a MOŽNOSTI VÝKLADŮ

7 ÚP – závazná pravidla pro navazující rozhodování, které ÚP nenahrazuje RPRP ÚRÚR VKP, ZCHÚ, EVL, změna kultury, ZPF, KPÚ, PUPFL, kategorie lesů, CHOPAV, OP, CHLÚ, DP, PPODVL, hornická činnost,VKP, ZCHÚ, EVL, změna kultury, ZPF, KPÚ, PUPFL, kategorie lesů, CHOPAV, OP, CHLÚ, DP, PPODVL, hornická činnost, rozdílná míra obecnosti / podrobnosti PLOCHA - POZEMEK

8 ÚPD – OOP – NOVUM !!! přezkum SŘ § 174/2 krajský úřad, MMRSŘ § 174/2 krajský úřad, MMR SŘS § 101 a)–d) Nejvyšší Správ SoudSŘS § 101 a)–d) Nejvyšší Správ Soud stručná, přehledná, srozumitelná

9 ROZDÍLY PRÁV ÚČASTNÍKŮ ve správním řízení (ÚR …. ) ve správním řízení (ÚR …. ) –námitky, návrhy na důkazy, 2. instanční - odvolací orgán může rozhodnutí změnit, sám rozhodnout (revizní princip) v řízení o vydání OOP v řízení o vydání OOP –pouze námitka, přezkum soudem (kasační princip – pouze ruší a vrací zpět k novému rozhodnutí)

10 ÚPD - opatření obecné povahy ÚP - OOP VÝROK TEXTGRAFIKA ODŮVODNĚNÍ TEXTGRAFIKA PŘEDKLÁDACÍ ZPRÁVA NÁVRH USNESENÍ ZASTUPITELSTVA úkoly (územ. studie, ÚO staveb. uzávěry, územ rezervy)

11 ÚPD - opatření obecné povahy SZ § 192 SZ § na postupy podle SZ se použijí ustanovení SŘ pokud SZ nestanoví jinak SŘ § 171 – 174 SŘ § 171 – 174 část VI „OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY“ SŘ pro řízení o OPP platí SŘ (§ 1-8) část I (§ 1-8) obdobně (stejně) (§ 9 – 129) část II (§ 9 – 129) přiměřeně (zjednodušení, které nekrátí práva účastníků) SŘ § 68/3 „v odůvodnění se uvedou důvody výroku, podklady pro jeho vydání, úvahy, kterými se správní orgán řídil a informace jak se vypořádal s návrhy a námitkami účastníků …„ NSS NSS

12 ÚPD=OOP – přezkum dle SŘ OOP nabývá účinnosti po vyvěšení veřejné vyhlášky (nelze se odvolat, přezkum, žaloba) (rozdíl proti SR = nabývá právní moci) Přezkumné řízení do 3 let od nabytí účinnosti OOP přezkum souladu s předpisy SŘ § 174/2 obsahu OOP obsahu OOP vad řízení, jestliže měli vliv na obsah OOP vad řízení, jestliže měli vliv na obsah OOP

13 ÚPD=OOP – přezkum NSS pro podání návrhu není vymezena žádná lhůta - ÚP lze (zatím - novela S.Ř.S. ???) napadat lze bez časového omezení, podmínkou je pouze účinnost OOP

14 ÚPD=OOP – přezkum NSS pouze přezkum procedur vedoucích k určité územní regulaci, ne její konkrétní podoby, na schválení konkrétní úpravy územního plánu neexistuje subjektivní právopouze přezkum procedur vedoucích k určité územní regulaci, ne její konkrétní podoby, na schválení konkrétní úpravy územního plánu neexistuje subjektivní právo 8 Ao 3/ brání jednotlivce (tím zprostředkovaně celé politické společenství) před excesy územního plánování, nemůže ÚP dotvářet.brání jednotlivce (tím zprostředkovaně celé politické společenství) před excesy územního plánování, nemůže ÚP dotvářet. 2 Ao 3/2007 – 73 - Jistebnice

15 ÚPD=OOP – přezkum NSS OOP nemůže ukládat povinnosti nad rámec zákona – DETAILY V ÚPnemůže ukládat povinnosti nad rámec zákona – DETAILY V ÚP může pouze konkretizovat povinnosti vyplývajících ze zákonamůže pouze konkretizovat povinnosti vyplývajících ze zákona

16 ÚPD=OOP – přezkumu NSS Algoritmus přezkumu OOP - Ao 1/2005 – 98 1.pravomoci - správního orgánu vydat OOP 2. působnosti - v zákonem stanovených mezí 3. procesního postupu - zda OOP vydáno zákonem stanoveným postupem. 4. obsahu – zda OOP/část OOP není v rozporu s hmotným právem. 5. PROPORCIONALITY ZÁSAHU DO PRÁV

17 PROPORCIONALITU OOP nelze zkoumat pokud napadená ÚPD pouze respektovala ÚPD nadřazenoupokud napadená ÚPD pouze respektovala ÚPD nadřazenou 4 Ao 2/ , „ leti š tě F-M “ byly pouze promítnuty požadavky ve stanoviscích DObyly pouze promítnuty požadavky ve stanoviscích DO 6 Ao 3/ , Ú P Kunžak

18 PROPORCIONALITA OOP 5. krok algoritmu PROPORCIONALITA OOP - 5. krok algoritmu přiměřenost regulacepřiměřenost regulace - rozumné uspořádání vztahů potřebnost zásahu do vlast. práv (i) dosažení sledovaného cíle (ii) logická souvislost sledovaného cíle s OOP (iii) nelze cíle lépe dosáhnout jiným legislativním prostředkem ? minimalizace zásahu do vlast. právminimalizace zásahu do vlast. práv v co nejmenší míře

19 Podmínky k zásahu ÚP do vlast. práv i.důvod má zákonné cíle a je ústavně legitimní je činěn ii.v nezbytně nutné míře, iii.nejšetrnějším ze způsobů vedoucích ještě rozumně k zamýšlenému cíli, iv.nediskriminačním způsobem, v.s vyloučením libovůle. 1 Ao 1/

20 PRÁVNÍ TERMINOLOGIE - příklady obdobně obdobně - postupuje se stejně přiměřeně přiměřeně - zjednodušení, které nezkrátí práva účastníků „Při řešení rozporů se postupuje podle § 136 odst. 6 správního řádu přiměřeně.“ SZ § 48/5 zejména zejména - vždy to co je uvedeno, lze doplnit v mezích předpisů nelze tím změnit povahu ÚPD, koordinační výkres na výkres hlavní, – výrok ÚP – odůvodnění obsahuje ZEJMÉNA – lze doplnit

21 PRÁVNÍ TERMINOLOGIE - příklady obvykle/zpravidla - lze se odchýlit při zachování smyslu předpisu a zachování práv účastníků zpravidla Výkresy, které jsou součástí grafické části regulačního plánu, se zpracovávají a vydávají zpravidla v měřítku 1:1 000, popřípadě 1:500 například například - charakterizující výčet, SZ § 18/5 „například cyklistické stezky, hygienická zařízení, ekologická a informační centra.“

22 Kdo, kdy a v jakém rozsahu zpracovává a projednává ODŮVODNĚNÍ ÚP ? SOUČINNOSTI PROJEKTANTA A POŘIZOVATELE SŘ § 172 SZ§ 53/4, 5, § 54/1 – pro ÚP SZ § 53/4, 5, § 54/1 – pro ÚP PROJEKTANT zpracovává ODŮVODNĚNÍ ÚP dle příl. č.7 vyhl.č.500/2006 Sb. nedílná součást ÚP spolu s jeho VÝROKEM, v KONCEPTU i NÁVRHU POŘIZOVATEL zpracovává to, co vyplyne z projednávání/činnosti pořizovatele např. „Rozhodnutí o námitkách a jejich odůvodnění, Vyhodnocení připomínek“ návrh na vydání ÚP, který předkládá OZ - POUČENÍ viz METODICKÉ DOPORUČENÍ web ÚÚR

23 ÚP - RP ÚP –plochy SZ § 43 v. č. 500/2006 Sb. příl.č. 7 (1) f) stanovení podmínek pro využití ploch s rozdílným způsobem využití s určením převažujícího účelu využití (hlavní využití), pokud je možné jej stanovit, přípustného využití, nepřípustného využití, popřípadě podmíněně přípustného využití těchto ploch a stanovení podmínek prostorového uspořádání, včetně základních podmínek ochrany krajinného rázu (například výškové regulace zástavby, intenzity využití pozemků v plochách),

24 ÚP - RP RP - pozemky SZ § 61 v. č. 500/2006 Sb. příl.č. 11 (1)c) podmínky pro umístění a prostorové uspořádání staveb veřejné infrastruktury, (2)b) podmínky pro umístění a prostorové uspořádání STAVEB, které nejsou zahrnuty do staveb veřejné infrastruktury, včetně podmínek ochrany navrženého charakteru území, zejména ochrany krajinného rázu (například uliční a stavební čáry, podlažnost, výšku zástavby, objemy a tvary zástavby, intenzitu využití pozemků),

25 ÚP - RP spojené pořízení ÚP a RP SZ § 57 V odůvodněných případech je možno z rozhodnutí zastupitelstva obce. Spojené veřejné projednání musí splňovat požadavky pro projednání územního plánu i regulačního plánu V odůvodněných případech je možno z rozhodnutí zastupitelstva obce spojit pořízení územního plánu a regulačního plánu. Spojené veřejné projednání musí splňovat požadavky pro projednání územního plánu i regulačního plánu

26 ÚP - RP souběžné pořízení RP + Z ÚP SZ § 70 Zastupitelstvo obce může v odůvodněných případech regulačního plánu pořizovaného z podnětu a změny územního plánu, která je vyvolána tímto regulačním plánem. s částmi územního plánu, které jsou měněny souběžně pořizovanou změnou územního plánu. Vydání změny územního plánu je podmínkou pro vydání regulačního plánu, který změnu vyvolal. Zastupitelstvo obce může v odůvodněných případech rozhodnout o souběžném pořízení a vydání regulačního plánu pořizovaného z podnětu a změny územního plánu, která je vyvolána tímto regulačním plánem. Regulační plán nemusí být v tomto případě v souladu s částmi územního plánu, které jsou měněny souběžně pořizovanou změnou územního plánu. Vydání změny územního plánu je podmínkou pro vydání regulačního plánu, který změnu vyvolal.

27 Veřejná infrastruktura SZ § 2 odst. 1 Dopravní infrastruktura Technická infrastruktura Občanské vybavení Veřejné prostranstvíVeřejné prostranství

28 Veřejné prostranství (OZ § 34) Veřejné prostranství (OZ § 34) všechna náměstí, ulice, tržiště, chodníky, veřejná zeleň,veřejná zeleň, parky prostory přístupnébez omezenísloužící obecnému užíváníbez ohledu na vlastnictvídalší prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužící obecnému užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru

29 VEŘEJNÁ PROSTRANSTVÍ vyhl.č.190/1996 ČÚZK VEŘEJNÁ ZELEŇ – okrasné zahrady, okrasné zahrady, uliční a sídlištní zeleň, uliční a sídlištní zeleň, parky, parky, jiné plochy funkční a rekreační zeleně jiné plochy funkční a rekreační zeleně

30 VEŘEJNÁ PROSTRANSTVÍ v.č. 269/2009 v.č.501/2006 – v.č. 269/2009 od § 7/2 § 7/2 plocha veřejných prostranství § 22 § 22 pozemky veřejných prostranství - ruší se odst. 3,4

31 Změna v.č.501/2006 –v.č. 269/2009 Změna v.č.501/2006 – v.č. 269/2009 § 7 od veřejných prostranství1) (1) Plochy veřejných prostranství se obvykle samostatně vymezují za účelem zajištění podmínek pro přiměřené umístění, rozsah a dostupnost pozemků veřejných prostranství1) a k zajištění podmínek pro jejich užívání v souladu s jejich významem a účelem.

32 Změna v.č.501/2006 –v.č. 269/2009 Změna v.č.501/2006 – v.č. 269/2009 § 7 od (2) Plochy veřejných prostranství zahrnují zpravidla stávající a navrhované pozemky jednotlivých druhů veřejných prostranství a další pozemky související dopravní a technické infrastruktury a občanského vybavení, slučitelné s účelem veřejných prostranství. Pro každé dva hektary zastavitelné plochy bydlení, rekreace, občanského vybavení anebo smíšené obytné se vymezuje s touto zastavitelnou plochou související plocha veřejného prostranství o výměře nejméně 1000 m 2; do této výměry se nezapočítávají pozemní komunikace.

33 územní rezerva SZ § 36 … vymezit plochy a koridory,, jejich dosavadní využití nesmí být měněno způsobem, který by znemožnil nebo podstatně ztížil prověřované budoucí využití … … vymezit plochy a koridory, s cílem prověřit možnosti budoucího využití, jejich dosavadní využití nesmí být měněno způsobem, který by znemožnil nebo podstatně ztížil prověřované budoucí využití …

34 plocha SZ § 2/1 g)… část území tvořená pozemkem nebo souborem pozemků, která je vymezena s ohledem na g)… část území tvořená pozemkem nebo souborem pozemků, která je vymezena v politice územního rozvoje, zásadách územního rozvoje nebo územním plánu, popřípadě v územně plánovacích podkladech s ohledem na stávající nebo požadovaný způsob jejího využitístávající nebo požadovaný způsob jejího využití význam,a její význam,

35 plocha nadmístního významu SZ § 2/1 h)… nadmístního / republikového významu plocha, h)… nadmístního / republikového významu plocha, která svým významem,významem, rozsahem neborozsahem nebo využitímvyužitím ovlivní území více obcí (nebo více městských částí na území hlavního města Prahy),více obcí (nebo více městských částí na území hlavního města Prahy), popřípadě území více krajů,popřípadě území více krajů, působnost obce / kraje - SZ § 5/3,4

36 plocha nadmístního významu SZ § 2/1 h)… nadmístního / republikového významu plocha, h)… nadmístního / republikového významu plocha, která svým významem,významem, rozsahem neborozsahem nebo využitímvyužitím ovlivní území více obcí (nebo více městských částí na území hlavního města Prahy),více obcí (nebo více městských částí na území hlavního města Prahy), popřípadě území více krajů,popřípadě území více krajů,

37 koridor SZ § 2/1 i)… plocha vedení dopravní a technické infrastruktury nebo opatření nestavební povahy, i)… plocha vymezená pro umístění vedení dopravní a technické infrastruktury nebo opatření nestavební povahy,

38 zastavitelná plochy SZ § 2/1 j)zastavitelnou plochou plocha v územním plánu nebo v zásadách územního rozvoje, j)zastavitelnou plochou plocha vymezená k zastavění v územním plánu nebo v zásadách územního rozvoje, cyklosteska ??? golfové hřiště ???

39 VPS – VPO předkupní právo, vyvlastnění SZ § 2/1 l)VEŘEJNĚ PROSPĚŠNÁ STAVBA – pro veřejnou infrastrukturu určená k rozvoji nebo ochraně území obce, kraje nebo státu,pro veřejnou infrastrukturu určená k rozvoji nebo ochraně území obce, kraje nebo státu, vymezená ve vydané ÚPDvymezená ve vydané ÚPD m)VEŘEJNĚ PROSPĚŠNÉ OPATŘENÍ – nestavební povahy sloužící ke snižování ohrožení území a k rozvoji anebo k ochraně přírodního, kulturního a archeologického dědictví,nestavební povahy sloužící ke snižování ohrožení území a k rozvoji anebo k ochraně přírodního, kulturního a archeologického dědictví, vymezené ve vydané ÚPDvymezené ve vydané ÚPD

40 VPS – VPO předkupní právo, vyvlastnění předkupní právo pro VPS, VPO SZ § 101/1 vyvlastnit SZ § 170/1 VPS pro V D+T I a) VPS pro V D+T I a) VPO … b) VPO … b)

41 VÝROK ÚP výkres základního členění území výkres základního členění území obsahující vyznačení hranic řešeného území, zastavěného území, zastavitelných ploch, ploch přestavby, ploch a koridorů územních rezerv a ploch a koridorů, ve kterých bude uloženo prověření změn jejich využití územní studií nebo ve kterých budou podmínky pro jejich využití stanoveny regulačním plánem,

42 VÝROK ÚP hlavní výkres hlavní výkres obsahující koncepciurbanistickou koncepci, zejména vymezení ploch s rozdílným využitím, dále koncepci uspořádání krajiny včetně ploch s navrženou změnou využití, koncepci veřejné infrastruktury, včetně vymezení ploch a koridorů pro dopravní a technickou infrastrukturu, vymezenívymezení zastavěného území, zastavitelných ploch a ploch přestavby, ploch a koridorů pro veřejně prospěšné stavby, pro veřejně prospěšná opatření a pro územní rezervy;

43 VÝROK ÚP hlavní výkres lzekoncepci zpracovat v samostatných výkresech,v případě potřeby lze urbanistickou koncepci, koncepci uspořádání krajiny a koncepci veřejné infrastruktury zpracovat v samostatných výkresech, schéma - schéma - výkres, ve kterém se zjednodušenou formou zobrazují jevy v měřítku menším, než je stanoveno pro jednotlivé nástroje územního plánování.

44 ODŮVODNĚNÍ ÚP ZEJMÉNA koordinační výkres – stavomezení zahrnující navržené řešení, neměněný současný stav a důležitá omezení v území, zejména limity využití území (§ 26 odst. 1 stavebního zákona), výkres širších vztahů, dokumentující vazby na území sousedních obcí, popřípadě krajů a států, výkres předpokládaných záborů půdního fondu.