Pravomoc obecních (městských) úřadů při ochraně a povolování kácení dřevin rostoucích mimo les A. Co je lesní zeleň? B. Lesní porosty C. Ovocné dřeviny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Advertisements

Zápisy právních vztahů k nemovitostem
Operační program Infrastruktura – část životní prostředí Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor životního prostředí.
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Operační program Životní prostředí 2007 – 2013 Prioritní osa 6 Michal Slezák Odbor ochrany přírody, odpadů a EV Úsek řízení projektů SFŽP ČR.
Vedení správního řízení
Rozloha chráněných území na ploše ČR
Obecná územní ochrana přírody a krajiny podle zák.č.114/1992 Sb.
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Přezkum koordinovaného závazného stanoviska vydaného dle § 4 odst
Hospodářská úprava lesa Legislativa Správní právo.
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Podle české legislativy
Mgr. Alena Lehmannová Nýrsko PROGRAMY PODPORY EKOLOGICKY ŠETRNÝ CESTOVNÍ RUCH, OCHRANA ŽP.
Pravomoc obecních (městských) úřadů při ochraně a povolování kácení dřevin rostoucích mimo les A. Co je lesní zeleň? B.Lesní porosty C.Ovocné dřeviny.
Kurs v rámci projektu SFŽP Agentura Koniklec o.s. 2008
II. TÉMA Platné právní předpisy na ochranu dřevin rostoucích mimo les a povolování kácení (metodiky, ČSN, dohody)
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
Ochrana zemědělského půdního fondu
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Právo na informace Tereza Danielisová,
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Právní úprava ochrany lesa
Poplatkové právo Petr Mrkývka © 2011.
Ochrana přírody v ČR. Historie první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV. první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV Hojná voda v Nov.
Ing. Marcela Strakošová
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/
Správa místních poplatků
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Správní řád -vybrané instituty
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
SPRÁVNÍ ŘÁD V PODMÍNKÁCH POŽÁRNÍ OCHRANY JUDr. Leona Ošlejšková Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje ČERVENÝ KOHOUT 2007, České Budějovice
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Česká inspekce životního prostředí – Údržba silniční zeleně Příklady z praxe Mgr. Jana Cháberová Ing. Pavel Korábek , Jihlava.
Správní řízení Vendula Povolná Ekologický právní servis Září 2007.
Technika pro integrovaný záchranný systém plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č. 115/2000 Sb. Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
Povolení kácení dřevin rostoucích mimo les
o ochraně přírody a krajiny
Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková
Odbor životního prostředí MHMP
Zeleň ve volné krajině a v sídlech
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
„B“ – Příspěvek na obnovu, zajištění a výchovu lesních porostů
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
odbor politiky bydlení
Obecně o veřejné správě
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č
Právní režim ochrany přírody a krajiny
1. Workshop pořizovatelů a projektantů k územní studii krajiny Kofinancování územní studie krajiny z NPŽP Petra Kolářová Odbor obecné ochrany přírody.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Právní problematika břehových porostů
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Program na podporu lesních ekosystémů
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Kácení dřevin rostoucích mimo les
Transkript prezentace:

Pravomoc obecních (městských) úřadů při ochraně a povolování kácení dřevin rostoucích mimo les A. Co je lesní zeleň? B. Lesní porosty C. Ovocné dřeviny. D. Okrasné dřeviny. PUPFL=pozemky určené k plnění funkcí lesa, o porostech a jejich charakteru rozhoduje orgán státní správy lesů Porosty s nelesním charakterem zpravidla mají výměru menší jak 1000 m 2 méně jak 50 kusů

Orgány ochrany přírody podle zákona č.114/1992 Sb.,o ochraně přírody a kraj.(§ 75) Obecní úřady Pověřené obecní úřady Obecní úřady s rozšířenou působností (ORP) a další dle zákon č. 114/1992 Sb Pravomoci těchto orgánů ochrany přírody (OOP) § 8 zákona- povolování kácení dřevin § 9 zákona- ukládání náhradních výsadeb § 46 zákona- vyhlašování památných stromů a alejí

Přehled pozemků pro náhradní výsadbu za skácené stromy Obce (OOP) vedou seznamy pozemků v souladu s územními plány, na nichž mohou být vysazovány stromy a keře jako NV. Pozemky sloužící zájmům obrany státu jsou ve správním řízení v pravomoci ministerstva životního prostředí (OVSS dle příslušnosti)

Postup při řízení o žádosti k povolení kácení dřevin Základní pravidlo: Správní řízení je ovládáno zásadou písemnosti Žádost podává fyzická nebo právnická osoba i ústně OOP však postupuje ve smyslu zákona č.500/2006 Sb.,o správním řízení -Založí spis a sepíše protokol o žádosti -Pokud nejsou u žádosti doloženy přílohy dle § 4 vyhlášky č.189/2013 Sb., řízení přeruší a vyzve žadatele k doplnění

Úkony správního správního orgánu (OOP) První – posouzení, zda žádost podává oprávněná osoba nebo subjekt (plná moc) Druhý – kontrola, zda přílohy odpovídají § 4 vyhl. č. 189/2013 Sb. Třetí – úvaha nad VKP, památný strom, pozemky pro obranu státu Čtvrtý – úvaha o ekologické a estetické funkci /zadání znaleckého posudku) Pátý – výzva k vyjádření před vydáním rozhodnutí Šestý – vydání rozhodnutí

Náhradní výsadby za skácenou zeleň Vzorec pro výpočet množství kusů náhradní výsadby VEU MVD (NV) = = kusy NSP+NP Kde MVD (NV) je množství vysazovaných dřevin VEU (VEN) je výše ekologické újmy (nákladů) v Kč NSP + NP je náklady na pořízení stromů nebo keřů v Kč Od náhradních výsadeb může OOP výjimečně upustit, toto však musí v rozhodnutí pečlivě zdůvodnit.Místo NV je umožněno zákonem uložit odvod finančních prostředků do SFŽP. Dosud chybí prováděcí předpis.

ROZHODNUTÍ Platí zásada: Přezkoumatelnosti rozhodnutí Výroková část rozhodnutí musí obsahovat: 1. na jaké stromy a na kterém pozemku se povoluje kácení 2. uložit náhradní výsadby,( botanický druh, velikostní stupeň, počet kusů), na jakém pozemku, včetně následné péče (maximální délka 5 let). Poznámka: náklady na následnou péči je nutné odečíst od výše ekologické újmy (VEU) 3. pokud nejsou uloženy náhradní výsadby, je nutné pečlivě zdůvodnit 4. rozhodnutí po předepsané lhůtě označit doložkou právní moci Poznámka: i u stromů suchých je nutné podle judikátu viz příloha/ zkoumat estetický a funkční význam dřeviny.

Hodnocení estetického významu Metoda Peleška a Frola - matematický model (distribuční funkce) Hodnocení kategorií V1 až Vx v bodové hodnotě 0 – 10 Hodnocené kategorie: 1 – věk dřeviny 2 – barevnost během roku 3 – habitus 4- kontext s okolní krajinou 5 - součást chráněné přírody 6 – kompozice 7 – rytmus 8 – opakování, následnost 9 – zlatý řez 10 - krásno a účelno 11 – estetický vněm pozorovatele 12 – perspektiva Transformace /interval +3;-3/ v disturbanci K = (Vp : Sv) x 1000 Výsledky sečteme a dělíme počtem hodnocených kategorií. Podle bodového zisku pak se zhodnotí estetický význam. 0 – ošklivý, škaredý 50 – kýčovitý 100 – nehezký 200 – tuctový, hezký 300 – průměrně hezký 500 – příjemný, libý, hezký ve tvaru 600 – nadprůměrně hezký 700 – sličný až krásný 800 – krásný až nádherný 900 – výjimečně krásný krása nebeská 1000 – krása dech beroucí Poznámka: při hodnocení stromu, aleje nebo stromořadí se předpokládá, že nejnižší bodové hodnocení bude od 200 bodů a maximální zisk 600 bodů.

Ekologická funkce dřeviny Spolu s estetickou funkcí je to důležitá kategorie při povolování kácení dřeviny. Do ekologické funkce mimo jiné patří zhodnocení : - Hnízdních možností dutinových živočichů a ptáků hnízdících ve větvích - Tvorba květů, tvorby pylu a medonosné funkce, fertilnost, sterilnost - Větrolamná funkce a půdoochranná funkce -Nika pro xylofágní živočichy -Stín a vztah k mykorhizním rostlinám Děkuji za pozornost Ing. František FROLA GSM: