SLAVNOSTNÍ OTEVŘENÍ ANEŽČINY NAUČNÉ EKOSTEZKY PROJEKT REGION spolufinancovaný evropským sociálním fondem a rozpočtem ČR
Slavnostní otevření ekostezky se uskutečnilo dne Hlavním cílem je hravou (praktickou) formou seznámit žáky s oblastmi environmentální výchovy a podnítit v nich ekologicky odpovědné vnímání a myšlení.
OTEVŘENÍ EKOSTEZKY
PŘÍPITEK EKOSTEZCE -aby tě navštěvovalo co nejvíce žáků -aby ses stala dlouholetým prostředkem k naplňování environmetální výchovy na naší škole -aby tě nikdo neničil
PODPOŘIT NÁS PŘIŠLO I VEDENÍ ŠKOLY Mgr. Radka Janíková Mgr. Magda Vítovcová
Ekostezka vznikala celý školní rok na ekologicko přírodovědném kroužku.
PODAŘILO SE VYTVOŘIT CELKEM PĚT INFORMAČNÍCH TABULÍ První zastavení naučné ekostezky se věnuje TŘÍDĚNÍ ODPADU. Na tabuli se například dozvíte: co patří a nepatří do šesti druhů kontejnerů, které symboly jsou na obalech potravin a jak vám pomohou najít správnou barvu. Dále se můžete seznámit s nejčastějšími mýty kolem třídění odpadu. Druhé zastavení naučné ekostezky je věnováno POTRAVNÍM VZTAHŮM. Každý živý organismus se musí něčím živit, tím vzniká v přírodě závislost organismů na potravě. Na tabuli najdete informace o jednotlivých členech potravního řetězce. Dále zde najdete příklad potravního řetězce, kterého se účastní 9 organismů.
Třetí zastavení naučné ekostezky je věnováno EKOSYSTÉMŮM. Ekosystémy tvoří celou živou i neživou přírodu naší planety. Naučná tabule popisuje tyto ekosystémy: les, rybník, pole, louky, pastviny a sídelní aglomerace. Také se zde dozvíte jaký je rozdíl mezi ekosystémem a společenstvem a které ekosystémy jsou přírodní a které umělé, tedy vytvořené člověkem. Čtvrté zastavení ekostezky se věnuje KOLOBĚHU VODY. Voda se v přírodě neustále pohybuje a mění své skupenství. Z povrchu se voda vypařuje, v atmosféře voda kondenzuje (sráží se) a v podobě dešťových či sněhových srážek opět dopadá na povrch země. Podle klimatických podmínek se část vody vsákne, část odteče a část se opět odpaří. Páté zastavení ekostezky se věnuje KOMPOSTOVÁNÍ. Kompostér je místo, kam patří organický odpad. Na naučné tabuli se například dozvíte pravidla kompostování, fáze vzniku kompostu a samozřejmě i co do kompostu paří a co ne
TŘÍDĚNÍ ODPADU Tereza Hůlková z 8.A
POTRAVNÍ VZTAHY Barbora Horváthová ze 7.A
EKOSYSTÉMY Jitka Pirklová z 8.A
KOLOBĚH VODY Kateřina Vágnerová ze 7.A
KOMPOSTOVÁNÍ Sára Mózsiová ze 7.A
Aktivity si přišly vyzkoušet třídy 5.B a 6.A
KOMPOSTÉR Z prostředků tohoto projektu byl ještě na školní zahradě postaven kompostér, který je využíván hlavně při pracovních činnostech.
SLOVO ZÁVĚREM… VELKÉ DÍKY -paní ředitelce, která vznik ekostezky umožnila a všemožně podporovala -žákům ekologicko přírodovědného kroužku a to hlavně: Kateřině Vágnerové, Tereze Hůlkové, Jitce Pirklové, Barboře Horváthové, Sáře Mózsiové …