SLAVNOSTNÍ OTEVŘENÍ ANEŽČINY NAUČNÉ EKOSTEZKY PROJEKT REGION spolufinancovaný evropským sociálním fondem a rozpočtem ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VZTAHY ORGANISMŮ.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Environmentální Vzdělávání a výchova.
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
HYDROSFÉRA - Vodní obal.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Krajina a krajinná sféra
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Složky krajiny a životní prostředí
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Ekosystém Prchalová, K..
Biosféra Úvodní část Jan Dušek.
Životní prostředí - vše co nás obklopuje - přírodní - příroda
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Třídění organismů Filip Bordovský.
Ekosystémy.
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Hydrosféra Vodní obal země.
1. setkání nového EKOtýmu Jubilejní Masarykovy ZŠ Sedliště
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Užití automatických tvarů příklady Užití automatických tvarů – SmartArt Pomocí tvarů SmartArt se pokuste zpracovat následující problematiky: 1. vytvořte.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Předmět: Prvouka Ročník: 1. – 3. Tematický okruh: Místo, kde žijeme Název učiva: Třídění odpadů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
Mgr. L. Bernátová. Ekosystém je soustava živých a neživých složek životního prostředí na určitém území, jež se navzájem ovlivňují V naší přírodě se nachází.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název prezentace (DUMu): Společenstva
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_13_20_životní prostředí.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Skupenství Fyzika.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Poznáváme nástroje NA ZAHRADĚ.
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY_52_INOVACE_01_ Ekosystémy
VY_32_INOVACE_272_Krajinná sféra
Hydrosféra koloběh vody v přírodě
Vztah k životnímu prostředí
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

SLAVNOSTNÍ OTEVŘENÍ ANEŽČINY NAUČNÉ EKOSTEZKY PROJEKT REGION spolufinancovaný evropským sociálním fondem a rozpočtem ČR

Slavnostní otevření ekostezky se uskutečnilo dne Hlavním cílem je hravou (praktickou) formou seznámit žáky s oblastmi environmentální výchovy a podnítit v nich ekologicky odpovědné vnímání a myšlení.

OTEVŘENÍ EKOSTEZKY

PŘÍPITEK EKOSTEZCE -aby tě navštěvovalo co nejvíce žáků -aby ses stala dlouholetým prostředkem k naplňování environmetální výchovy na naší škole -aby tě nikdo neničil

PODPOŘIT NÁS PŘIŠLO I VEDENÍ ŠKOLY Mgr. Radka Janíková Mgr. Magda Vítovcová

Ekostezka vznikala celý školní rok na ekologicko přírodovědném kroužku.

PODAŘILO SE VYTVOŘIT CELKEM PĚT INFORMAČNÍCH TABULÍ První zastavení naučné ekostezky se věnuje TŘÍDĚNÍ ODPADU. Na tabuli se například dozvíte: co patří a nepatří do šesti druhů kontejnerů, které symboly jsou na obalech potravin a jak vám pomohou najít správnou barvu. Dále se můžete seznámit s nejčastějšími mýty kolem třídění odpadu. Druhé zastavení naučné ekostezky je věnováno POTRAVNÍM VZTAHŮM. Každý živý organismus se musí něčím živit, tím vzniká v přírodě závislost organismů na potravě. Na tabuli najdete informace o jednotlivých členech potravního řetězce. Dále zde najdete příklad potravního řetězce, kterého se účastní 9 organismů.

Třetí zastavení naučné ekostezky je věnováno EKOSYSTÉMŮM. Ekosystémy tvoří celou živou i neživou přírodu naší planety. Naučná tabule popisuje tyto ekosystémy: les, rybník, pole, louky, pastviny a sídelní aglomerace. Také se zde dozvíte jaký je rozdíl mezi ekosystémem a společenstvem a které ekosystémy jsou přírodní a které umělé, tedy vytvořené člověkem. Čtvrté zastavení ekostezky se věnuje KOLOBĚHU VODY. Voda se v přírodě neustále pohybuje a mění své skupenství. Z povrchu se voda vypařuje, v atmosféře voda kondenzuje (sráží se) a v podobě dešťových či sněhových srážek opět dopadá na povrch země. Podle klimatických podmínek se část vody vsákne, část odteče a část se opět odpaří. Páté zastavení ekostezky se věnuje KOMPOSTOVÁNÍ. Kompostér je místo, kam patří organický odpad. Na naučné tabuli se například dozvíte pravidla kompostování, fáze vzniku kompostu a samozřejmě i co do kompostu paří a co ne

TŘÍDĚNÍ ODPADU Tereza Hůlková z 8.A

POTRAVNÍ VZTAHY Barbora Horváthová ze 7.A

EKOSYSTÉMY Jitka Pirklová z 8.A

KOLOBĚH VODY Kateřina Vágnerová ze 7.A

KOMPOSTOVÁNÍ Sára Mózsiová ze 7.A

Aktivity si přišly vyzkoušet třídy 5.B a 6.A

KOMPOSTÉR Z prostředků tohoto projektu byl ještě na školní zahradě postaven kompostér, který je využíván hlavně při pracovních činnostech.

SLOVO ZÁVĚREM… VELKÉ DÍKY -paní ředitelce, která vznik ekostezky umožnila a všemožně podporovala -žákům ekologicko přírodovědného kroužku a to hlavně: Kateřině Vágnerové, Tereze Hůlkové, Jitce Pirklové, Barboře Horváthové, Sáře Mózsiové …