Mgr. Jana Palanská
Základní škola J. A. Komenského Kly
Logo školy: Naše škola byla založena před 110 lety a byla pojmenována podle učitele národů J. A. Komenského Školu navštěvuje zhruba 170 žáků
Téma prezentace Autoevaluace školy
AUTOEVALUACE ŠKOLY Vlastní hodnocení školy Stále probíhající proces Nástroj ke zlepšování práce školy Společný rámec pro všechny školy
ZŠ J.A.Komenského Kly, okres Mělník VÝCHOZÍ DOKUMENT ZŠ J.A.Komenského Kly, okres Mělník 2005 - 2010 Na základě SWOT analýzy vedení školy zaměstnanců školy členů Školské rady zřizovatele Koncepční záměry školy
Členění Vzdělání Výchova Personální oblast Spolupráce škola – veřejnost (rodina, zřizovatel, MŠ a ostatní) Materiálně – technické vybavení Vždy analýza současného stavu a koncepční záměry
AUTOEVALUACE NA NAŠÍ ŠKOLE Hodnocení školy jsme zaměřili na cíle, které si škola stanovila v ŠVP a v koncepčním záměru školy, a na způsoby, jakým tyto cíle plní. Proběhla 1x – výchozí zpráva Za školní roky 2005/2006 a 2006/2007 Dotazník pro rodiče Dotazník pro žáky Dotazník pro učitele Dotazník pro vedení školy
Pojmy v autoevaluaci Kritéria = cílový stav, kvalita, kterou chce škola v dané oblasti dosáhnout Indikátory = měřítko vypovídající o stavu sledovaného jevu Nástroje = metody, které škola k hodnocení použije Čas = časový úsek, v kterém bude sledování a hodnocení probíhat Odpovědná osoba = zaměstnanec školy, který plnění kritéria kontroluje
Oblasti autoevaluace v ŠVP Program školy Podmínky ke vzdělání Průběh vzdělávání Podpora školy Výsledky vzdělávání žáků Řízení školy Úroveň výsledků práce školy
Ukázka z našeho ŠVP – podmínky ke vzdělání Podoblast Kritérium Indikátor Nástroj Čas Odpovědná osoba personální Každá specifická oblast má svého koordinátora - Na škole pracuje VP - Je ustanoven ŠMP, ICT, EVVO, ŠVP Rozdělení úkolů na škole 1 x ročně ŘŠ materiální Dostatek DT - každý vyuč. má možnost využití DT - v každé třídě je DT stabilně Dotazník Hospitace Kontrola učebny Průběžně Vedení školy
Ukázka z našeho ŠVP – průběh vzdělávání Podoblast Kritérium Indikátor Nástroj Čas Odpovědná osoba Organizace práce ve vyučování Činnost žáků je různorodá Během hodiny žáci alespoň 2x změní druh činnosti sebehodnocení učitelů, hospitace průběžně vedení školy, všichni učitelé - vyučovací hodina má formální stránku učitel se se žáky přivítá a rozloučí, sdělí jim cíl hodiny a na závěr společně zhodnotí hodinu
Hlavní úkoly a plán práce roční plán kdo co kdy jak
Roční plán kontrolní činnosti Analýza předchozího roku Plán, který koresponduje s osnovou Vlastního hodnocení školy Kdo, co, kdy bude kontrolovat
Kontrola třídních výkazů Třída Třídní učitel Výsledek kontroly
Kontrola žákovských knížek Třída Kontroly TU Klady Nedostatky
„Když budeme přemýšlet o tom, MOTTO: „Když budeme přemýšlet o tom, co děláme, jak to děláme a proč to děláme, může na tom být naše škola líp.“