Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Advertisements

Název školy: Speciální základní škola, Louny,
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Shoda přísudku s podmětem 1
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_Čj8 –
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Shoda přísudku s podmětem
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Vyjmenovaná slova po S VY_32_INOVACE_11 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Shoda přísudku s podmětem
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.6.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_10
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_Čj8_ZÁKLADNÍ.
Anotace:pravidla o shodě Autor: Mgr.Nina Pilná Jazyk: český Očekávaný výstup: žák si procvičí pravidla o shodě Speciální vzdělávací potřeby: ano Klíčová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_472_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –několikanásobný.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_498_Shoda přísudku s několikanásobným podmětem AUTOR: Mgr.
92.1 Shoda přísudku s podmětem - několikanásobný podmět
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_Čj8 –
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Koncovky sloves.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_Čj8 –slovesa.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_Čj8 –
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_Čj8 –
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_547_SHODA_PŘÍSUDKU_S_POD MĚTEM Téma: OPAKOVÁNÍ.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Čj8-číslovky.
72.1 Shoda podmětu s přísudkem – rod mužský
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_Čj8_slovesa-procvičování.
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu středního Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –tvorba.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –příčestí.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Shoda přísudku s podmětemNajdi podmět a podtrhni ho Jakého je rodu.
Shoda přísudku s podmětem. Přísudek se shoduje s podmětem. Mluvnická shoda je důležitá pro pravopis, zvláště je-li přísudek v minulém čase, např. Včely.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Nataša Dostálová Název: VY_32_INOVACE_0306_základní VČ Téma: Základní skladební dvojice Číslo.
Co je to několikanásobný podmět?. Několikanásobný podmět je vyjádřen několika souřadnými výrazy. Jednotlivé členy několikanásobného podmětu oddělujeme.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová i i y y DRUHY PODMĚTU.
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES.04 Shoda podmětu s přísudkem.
92.1 Shoda přísudku s podmětem - několikanásobný podmět Slon, slonice a slůně se vydali k napajedlu.
Shoda přísudku s podmětem
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Co je to několikanásobný podmět?
Shoda přísudku s podmětem
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Jazyk a jazyková komunikace Shoda přísudku a podmětu Mgr
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Jahnová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 048
Žáci si zopakují problematiku shody přísudku s podmětem.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_Čj8 –příčestí minulé- stejný rod Téma: Čj- 8. ročník- příčestí minulé - stejný rod Název sady: Český jazyk- VIII.ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace prezentace je určena pro 8. ročník speciální školy slouží k výuce českého jazyka – části jazyková výchova strana 3 - podklad pro výklad strana 4 - procvičování osvojení pravidel při psaní koncovek strana 5 - žáci rozebírají jednotlivé věty, hledají a opravují chyby strana 6 - žáci samostatně vymýšlí vhodné podměty pro nedokončené věty.

Pravopis příčestí minulého při shodě přísudku s podněty stejného druhu - rod mužský životní -li - rod mužský neživotný -ly - rod ženský -ly - rod střední -la

Doplňte správné koncovky Na louce poletoval_ čmeláci a motýli. Martin a Jirka šl_ do lesa. Bledule a sněženky vyrostl_ jako první. Na výstavě se představil_ malíři i fotografové. Janička, Pavlínka a Lída se sešl_ na obědě. Auta a kola jezdil_ po silnici.

Doplňte správné koncovky Na louce poletovali čmeláci a motýli. Martin a Jirka šli do lesa. Bledule a sněženky vyrostly jako první. Na výstavě se představili malíři i fotografové. Janička, Pavlínka a Lída se sešly na obědě. Auta a kola jezdila po silnici.

Najděte a opravte chyby v textu Kam zmizeli vidličky a nože? Petr a Pavel šli do práce. Jana a Alena poslouchali hudbu. Sýkorky a kukačky létaly na nebi. Na jaře se narodily koťata a štěňata. Žáci a učitelé byli na výletě. Na plotě seděla koťata a ptáčata. V lese rostli buky a duby.

Najděte a opravte chyby v textu Kam zmizeli vidličky a nože? Petr a Pavel šli do práce. Jana a Alena poslouchaly hudbu. Sýkorky a kukačky létaly na nebi. Na jaře se narodila koťata a štěňata. Žáci a učitelé byli na výletě. Na plotě seděla koťata a ptáčata. V lese rostly buky a duby.

Doplňte vhodné podměty _________ a _________ šly pryč. Mezi stromy se mihly _______a______. _______a________dováděla na dvoře. V rohu stály _______,________a_____. __________a________ se spolu učili. Slušely nám ________ i ________. ________ s _______ se učily vyšívat.

Použité zdroje Obrázky : dostupné na www.microsoft.com, clipart [cit. 2012-04-26]