Vliv dopra vy na životn í prost ředí - Probl emati ka emisí z dopra vy Autor: Adéla SucháŠkola: Gymnázium, Strakonice, Máchova 174 Vyučující: Ing. Dagmar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Advertisements

Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Vliv dopravy na životní prostředí
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Vliv dopravy na životní prostředí z hlediska tvorby hluku a vibrací
Učebnice věnovaná Dopravě Efektivní užívání energie v dopravě Petr Sopoliga, Vlasta Švejnohová, Lucie Kochová ENVIROS, s.r.o. Listopad 2009 Za obsah této.
DOPRAVA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
DOPRAVA VYPRACOVALA: VERONIKA STEINOVÁ C1.B. Co je doprava Doprava je způsob přemisťování objektů z místa na místo. Těmito objekty rozumíme osoby, předměty,
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Kyselé deště Kateřina Jandová.
Kyselý déšť.
OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
Vliv dopravy na životní prostředí
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Problematika kvality ovzduší Moravskoslezského kraje a činnost krajského úřadu Zpracoval: Ing. Marek Bruštík Datum:
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Markéta Pokorná, sk. 19 Vyučující: Ing. David Hynek
Aromatické uhlovodíky (Areny)
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Automobily a výfukové plyny
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
DOPRAVA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Ohrožování základních složek biosféry
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Složky krajiny a životní prostředí
 člověk vypouští zplodiny do ovzduší, ty potom brání odchodu slunečního záření a působí jako skleník, pokud by se znečištění nesnížilo, tak hrozí oteplení.
Krajina a životní prostředí
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Znečistěný vzduch, půda a voda
Krajina a životní prostředí
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Znečišťování ovzduší.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
Atmosféra Filip Bordovský.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Oxidy.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Ropa - zpracování Vytvořili: Dana Syrůčková Denis Vyleta Karolína Jelínková Jakub Švandrlík.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Znečištění vzduchu dopravou
Ondřej Klement, Lukáš Stropnický, Pavel Kálal, Jakub Zemčík
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Doprava.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Uhlí.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ÚZEMNÍ PROGRAM SNIŽOVÁNÍ EMISÍ A IMISÍ ZNEČIŠŤUJÍCÍCH LÁTEK DO OVZDUŠÍ PRO SPRÁVNÍ ÚZEMÍ ZLÍN – ZLÍNSKÝ KRAJ ČHMÚ, pobočka Brno
Problémy Ozónové vrstvy.
Transkript prezentace:

Vliv dopra vy na životn í prost ředí - Probl emati ka emisí z dopra vy Autor: Adéla SucháŠkola: Gymnázium, Strakonice, Máchova 174 Vyučující: Ing. Dagmar Míková „Přírodu pozorujte z dola, nebojte se vzít místo autkola!“

Do pra vní pro stře dky  zpravidla pohyblivý hmotnýobjekt (těleso), sloužící kdopravě materiálu a přepravěosob. Jedná se vlastně omobilní součást dopravy apřepravy.  vozidla, letadla, plavidla

Ne gati va  vypouštění škodlivých látek doovzduší  hluk a vibrace  externí náklady  obrovská spotřeba energie(získávána spalováním fosilníchpaliv)  zabírání orné půdy provýstavbu silnic a dálnic  největší zátěž představujeautomobilová a leteckádoprava

Ext erní nák lad y  náklady na budováníprotihlukových bariér  výstavba a údržba silnic adálnic  léčení neuróz z hluku  alergie ze znečištěného ovzduší

Hlu k a vibr ace  zdroj: pohonné jednotkyautomobilů, styk vozidek svozovkou, aerodynamickéúčinky karoserií  snižuje pozornost akoncentraci, narušuje psychikučlověka  nedoslýchavost a hluchota  může dojít ke změnámkrevního tlaku, srdečnífrekvence  proti tomuto problémubojujeme (stavbaprotihlukových stěn, sníženírychlostí v obcích – 50 km/hod)

Zne čišť ová ní ovz duš í  dochází k němu vlivemnedokonalého spalování směsipaliva v motoru  především unikajícími zbytkyuhlovodíků, oxidem uhelnatýma oxidů dusíku  silniční doprava produkuje 83-94% škodlivých emisí (nižšíjsou procenta pouze vrozvojových zemích)

CO 2  80% CO 2 produkuje silniční doprava  nemá vliv na lidské zdraví, je všaknejdůležitějším skleníkovýmplynem (způsobuje až 50%celkového oteplení atmosféry)  spálením 1 litru nafty vzniká 2,7kgCO 2 a 1 litru benzínu 2,4 kg CO 2  studie dokázaly, že každý člověk„má“ své 4 tuny ročně CO 2 v ovzduší  zatím nebylo vynalezeno nic nasnížení podílu CO 2 emisí

CO  není škodlivý neživé přírodě,má vliv na přírodu živou  jeho vliv se projevujezpomalováním reflexů, snadnose váže na krevní barvivo –brání přenosu kyslíku  může u člověka způsobit silnébolesti hlavy

NO X a SO 2  zejména NO a NO 2  přítomnost NO x způsobuje kyselé deště (ničí rostlinnéporosty)  NO 2 – snižuje odolnost člověka vůči onemocnění  SO 2 – jeho emise jsou nepatrné, kvůli přísným limitům obsahusíry v palivech

Ja k m ůž e m e po m oci ?  Využívat šetrné způsobydopravy – pěší chůze, kolo  Využívat šetrnější způsobydopravy – zejména kolejové= železnice, tramvaj

Bud ouc nos t  pro další generace je důležité,aby docházelo ke sníženíemisní zátěže dopravou  měli bychom se snažit snížitrůst objemu přepravy  zavést přísnější normy provýfukové plyny a pro hladinuhluku  zavést alternativní paliva

Rea lita – k za my šle ní  Máte své vlastní auto?  Kolikrát jste místo něj jeli dopráce na kole, popřípadě šlipěšky?  Dokážete si život bez autapředstavit? Jak by Vám šlapřeprava nákupu z obchodudomů?

Děk uji za poz orn ost ! Zdroje: že jsem tuto prezentaci dělala pouze s uvedenými zdrojia vlastní hlavou bez pomocidospělého člověka.