Operační program Infrastruktura Opatření v sektoru doprava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
ZKUŠENOSTI S VYUŽÍVÁNÍM PŘEDVSTUPNÍ POMOCI EU PHARE / ISPA Ministerstvo financí Centrum pro zahraniční pomoc Ing. Ludmila LEFNEROVÁ.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
1 Možnosti financování projektů v oblasti vodohospodářské infrastruktury v ČR A. Programy spolufinancované z EU: 1. Operační program životního prostředí.
Příprava Operačního programu Doprava února 2013 Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Operační program Infrastruktura – část životní prostředí Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor životního prostředí.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Financování z fondů EU. Operační program Infrastruktura Priorita 2.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Ing. Kateřina Vágnerová) 2)Informace o Prioritě 2 JPD 2 (Ing. Martin Škréta) 3)Elektronická.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Podpora v rámci Programu rozvoje venkova v období
Operační program Infrastruktura Implementace programu a předkládání projektů v sektoru doprava Zprostředkující subjekt Odbor fondů EU Ministerstvo.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Možnosti spojení PPP a fondů EU v sektoru dopravy Ing. Olga Pokorná Ministerstvo dopravy, Odbor mezinárodních vztahů a EU Konference PPP 2004.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
STUDIE PROVEDITELNOSTI FARSKÉHO A BORECKÉHO POTOKA MĚSTO PLANÁ NAD LUŽNICÍ strana 1 STUDIE PROVEDITELNOSTI PŘÍRODĚ BLÍZKÝCH PROTIPOVODŇOVÝCH OPATŘENÍ V.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Krajský úřad Libereckého kraje SEMINÁŘ Možnosti spolufinancování projektů ze strukturálních fondů Evropské unie prostřednictvím operačních programů.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Silnice nebo železnice
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure Stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Operační program Životní prostředí. 2 OPŽP – druhý největší operační program  Finanční nástroj pro čerpání prostředků z fondů Evropské unie  V letech.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Operační program Infrastruktura Opatření v sektoru doprava Ing. Lada Hlaváčková Zprostředkující subjekt, Ministerstvo dopravy

Globální cíl programu Ochrana a zlepšování stavu životního prostředí a rozvoj a zkvalitňování dopravní infrastruktury při respektování principů udržitelného rozvoje s důrazem na naplňování standardů ES

Specifické cíle programu Zlepšení parametrů dopravní infrastruktury celostátního a nadregionálního významu a zajištění souladu se standardy EU a dalšími relevantními parametry Priorita 1 Zlepšení životních podmínek v ČR redukcí negativních vlivů dopravy na životní prostředí Priorita 2 Kvalitativní zlepšení dílčích složek životního prostředí Priorita 3

Priority OP Infrastruktura Priorita 1 Modernizace a rozvoj dopravní infrastruktury celostátního významu Priorita 2 Snížení negativních důsledků dopravy na životní prostředí Priorita 3 Zlepšování environmentální infrastruktury Priorita 4 Technická pomoc

Finanční rámec OP Infrastruktura (v EUR)

Indikativní alokace v sektoru doprava Opatření ERDF Spolufinancování ČR 1.1 Modernizace tratí celostátního významu a důležitých železničních uzlů 37 831 941 12 610 647 1.2 Výstavba a modernizace silnic I. třídy 33 627 634 11 209 211 1.3 Modernizace civilních letišť nadregionálního významu 4 203 169 2 802 113 1.4 Výstavba přístavní infrastruktury a modernizace vodních cest 8 407 474 3 603 203 2.1 Realizace ochranných opatření na dopravní síti k zabezpečení ochrany životního prostředí 2 967 343 989 114 2.2 Podpora kombinované dopravy 7 417 795 2 472 598 2.3 Podpora zavádění alternativních paliv 2 967 312 989 104 2.4 Studijní a výzkumné projekty k zabezpečování problematiky zlepšení životního prostředí z hlediska dopravy 1 483 005 494 335

Institucionální zabezpečení OP Infrastruktura

Institucionální zabezpečení OP Infrastruktura sektor doprava Řídící orgán OP Infrastruktura Ministerstvo životního prostředí Podvýbor doprava Ministerstvo dopravy Zprostředkující subjekt Řídící výbor OP Infrastruktura Monitorovací výbor OP Infrastruktura Platební jednotka Platební orgán Ministerstvo financí Koneční příjemci v sektoru doprava

Projektový cyklus z pohledu OP Infrastruktura

Priorita 1 Modernizace a rozvoj dopravní infrastruktury celostátního významu Opatření 1.1 Modernizace tratí celostátního významu a důležitých železničních uzlů Opatření 1.2 Výstavba a modernizace silnic I. třídy Opatření 1.3 Modernizace civilních letišť nadregionálního významu Opatření 1.4 Výstavba přístavní infrastruktury a modernizace vodních cest

Opatření 1.1 Modernizace tratí celostátního významu a důležitých železničních uzlů Mimokoridorové tratě celostátního významu Významné železniční uzly Finanční alokace: 37,8 mil EUR Spolufinancování SFDI 12,6 mil. EUR Míra podpory 75% Koneční příjemci: vlastníci/správci žel. Infrastruktury

Opatření 1.1 Modernizace tratí celostátního významu a důležitých železničních uzlů elektrizace tratí celostátní sítě modernizační úpravy železničních uzlů celostátní sítě zvýšení kapacity a kvality železniční infrastruktury v příhraničních oblastech s vazbou na železniční sítě okolních států zvýšení bezpečnosti železničního provozu

Opatření 1.2 Výstavba a modernizace silnic I. třídy Zaměřeno na zlepšení kvality celostátních silnic Modernizace na normový stav, obchvaty, odstranění bodových závad Finanční alokace: 33,6 mil EUR Spolufinancování SFDI 11,2 mil. EUR Míra podpory 75% Konečný příjemce: Ředitelství silnic a dálnic

Opatření 1.2 Výstavba a modernizace silnic I. třídy výstavba obchvatů měst a obcí na silnicích I. třídy odstranění bodových závad modernizace ostatních silnic I. třídy na normový stav modernizace příhraničních úseků silnic I. třídy

Opatření 1.3 Modernizace civilních letišť nadregionálního významu Letiště nadregionálního významu – modernizace, zvýšení kapacity Začlenění letišť do přilehlé dopravní infrastruktury Finanční alokace: 4,2 mil EUR Spolufinancování - kraje 2,8 mil. EUR Předpokládaná míra podpory 60% (75%/50%/35%) Koneční příjemci: vlastníci letišť a související infrastruktury

Opatření 1.3 Modernizace civilních letišť nadregionálního významu vybavení vybraných letišť nadregionálního významu potřebným zařízením modernizační úpravy vybraných letišť nadregionálního významu zvýšení kapacity a kvality vybraných letišť nadregionálního významu zvýšení bezpečnosti leteckého provozu

Opatření 1.4 Výstavba přístavní infrastruktury a modernizace vodních cest Pro labsko-vltavskou vodní cestu Modernizace + odstranění úzkých míst (mosty / zdymadla) Finanční alokace: 8,4 mil EUR Spolufinancování - SFDI 3,6 mil. EUR Předpokládaná míra podpory 70% (75%/50% / 35%) Koneční příjemci: Povodí, ŘVC, vlastníci přístavní infrastruktury

Opatření 1.4 Výstavba přístavní infrastruktury a modernizace vodních cest odstranění úzkých míst a normalizace parametrů na stávající labsko-vltavské vodní cestě modernizace přístavní infrastruktury, např. v oblasti telematiky

Priorita 2 Snížení negativních důsledků dopravy na životní prostředí Opatření 2.1 Realizace ochranných opatření na dopravní síti k zabezpečení ochrany životního prostředí Opatření 2.2 Podpora kombinované dopravy Opatření 2.3 Podpora zavádění alternativních paliv Opatření 2.4 Studijní a výzkumné projekty k zabezpečování problematiky zlepšení ŽP z hlediska dopravy

Opatření 2.1 Realizace ochranných opatření na dopravní síti Silnice I. třídy - snížení fragmentace krajiny, vybudování protihlukových bariér Finanční alokace: 2,9 mil EUR Spolufinancování - SFDI 0,99 mil. EUR Předpokládaná míra podpory 75% Konečný příjemce: Ředitelství silnic a dálnic

Opatření 2.1 Realizace ochranných opatření na dopravní síti úprava vybraných stávajících silnic I. třídy za účelem snížení případně odstranění jejich negativních vlivů na fragmentaci krajiny vybudování protihlukových bariér podél existujících silnic I. třídy na místech jejich styku s obytnou zástavbou postiženou nadlimitním hlukem zajištění realizace směrnice Evropské Rady a Parlamentu 2002/49/EC ve smyslu navrženého zákona o hodnocení a snižování hluku v životním prostředí

Opatření 2.2 Podpora kombinované dopravy 3.4.2017 Opatření 2.2 Podpora kombinované dopravy Podpora veřejných dopravně logistických center a infrastruktury kombinované dopravy Finanční alokace: 7,4 mil. EUR Spolufinancování – SFDI a SR 2,4 mil. EUR Předpokládaná míra podpory EU 75% (50%/35%) Celková míra veřejné podpory omezena dle NUTS na 46 – 51 % nákladů projektu (+ 15 % MSP) Koneční příjemci: Vlastníci a správci DI a veřejných logistických center

Opatření 2.2 Podpora kombinované dopravy 3.4.2017 Opatření 2.2 Podpora kombinované dopravy projekty zaměřené na infrastrukturu pro moderní technologie kombinované dopravy včetně zabezpečení informačními systémy investice do veřejných dopravně-logistických center a překladišť kombinované dopravy jako představitelů ekologické obsluhy území nákladní dopravou investice do infrastruktury vedoucí k odstranění překážek pro provozování kombinované dopravy

Opatření 2.3 Podpora zavádění alternativních paliv Přestavby vozidel, výstavba potřebné infrastruktury, výzkumné projekty Finanční alokace: 2,9 mil. EUR Spolufinancování – SR 494 tis. EUR (MD - ČEA) Předpokládaná míra podpory EU 35% (dle rozhodnutí ÚOHS) Celková míra veřejné podpory omezena dle NUTS na 46 – 51 % + 10% uznatelných nákladů projektu (+ 15 % MSP) Koneční příjemci: právnické osoby provozující dopravu, zadavatelé výzkumných projektů ve veřejném zájmu

Opatření 2.3 Podpora zavádění alternativních paliv výzkumné projekty na podporu rozvoje alternativních typů pohonu podpora zavádění alternativních paliv (přestavby, čerpací stanice) podpora aplikace technologií pro výrobu a skladování vodíku pro silniční vozidla a technologií pohonu vozidel palivovými články

Opatření 2.4 Studijní a výzkumné projekty k zabezpečování zlepšení problematiky životního prostředí z hlediska dopravy Finanční alokace: 1,5 mil. EUR Spolufinancování – SR 274 tis. EUR Předpokládaná míra podpory 75% Koneční příjemci: zadavatelé výzkumných projektů ve veřejném zájmu

Opatření 2.4 Studijní a výzkumné projekty k zabezpečování zlepšení problematiky životního prostředí z hlediska dopravy výzkumné projekty řešící problematiku zlepšení životního prostředí z hlediska dopravy projekty zabývající se internalizací externích nákladů (z nehod, lokálního znečištění ovzduší, lokálního ovlivňování klimatu, účinků hluku a kongescí)

Zdroje informací na webu www.mdcr.cz www.opi.strukturalni-fondy.cz Monitorovací systém SF http://mssfwww.mmr.cz/WebMSSF_povs/About.aspx