Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy"— Transkript prezentace:

1 Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Memorandum o spolupráci v oblasti dopravy Návrh řešení tranzitní nákladní dopravy v oblasti Spořilova Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy

2 Memorandum o spolupráci v oblasti dopravy
Podepsáno ministrem dopravy a primátorem hlavního města Prahy Cílem je řešení problematické dopravní situace v Praze V květnu 2012 zpracovala pracovní komise pod memorandem následující návrhy opatření ke zmírnění negativních dopadů tranzitní nákladní dopravy

3 Celková plánovaná podoba Pražského okruhu.

4 zprovozněna část Pražského okruhu stavby 512, 513, 514
zprovozněna část Pražského okruhu stavby 512, 513, 514 Informace o termínu otevření částí 512, 513, 514 dne

5 … animace – přiblížení na zájmovou oblast

6 … animace – přiblížení na zájmovou oblast

7 dostavba Pražského okruhu stavba 511
Maximální priorita dostavba Pražského okruhu stavba 511 Hlavní priorita – dostavba 511 okruhu

8 přes Spořilovskou ulici
Současný stav (06 – 22 hod) R10, D11 <-> D1, D5 přes Spořilovskou ulici Současná trasa tranzitní nákladní dopravy R10, D11 ve směru D1, D5 a zpět (zákaz vjezdu nákladních vozidel na Jižní spojku od ulice 5. května směr Barrandovský most), od otevření okruhu je Spořilovská zatížená relací R7, R6, D5, R4 <-> D11, R10, D8

9 přes Spořilovskou a Jižní spojku
Současný stav (22 – 06 hod) R10, D11 <-> D1, D5 přes Spořilovskou a Jižní spojku Noční vedení dopravy – kompromisní řešení – v noci je možné využití „myší díry“ na Barrandovském mostě k najetí nákladních vozidel na Strakonickou a dále na okruhu a R4

10 kritický úsek – Spořilovská
Současný stav (06 – 22 hod) kritický úsek – Spořilovská Vyznačení kritického místa

11 1 6 3 2 5 4 Etapa II. Etapa I. Etapa III. Současný stav (06 – 22 hod)
kritický úsek – Spořilovská navrhovaná opatření Vyznačení etap a kroků k řešení situace v kritickém bodě.

12 Opatření v ulicích Na Chodovci, Senohrabská
Etapa I. – KROK 1 snížení nejvyšší dovolené rychlosti na 30 km/h v ulicích Senohrabská a Na Chodovci zvýšení plynulosti dopravy a snížení hlučnosti Termín: 06/2012 1 popis řešení

13 Opatření v ulicích Na Chodovci, Senohrabská
< 1 animace znázorňující vliv snížení rychlosti na snížení hluku (při předpokladu minimálního provozu nákladních vozidel)

14 Opatření v ulici Spořilovská
Etapa I. – KROK 2 Výsadba zeleně na horních hranách zářezu ulice Spořilovské zachycení pevných částic a snížení hluku Termín: 06/2012 (dle dendrologického posouzení) 2 popis řešení

15 Opatření v oblasti křížení Jižní spojky a 5. května
Etapa II. – KROK 3 Vybudování vratné rampy (Jižní spojka x 5. května) převedení TND z východní části Prahy směrem k D1 mimo Spořilovskou ulici silně zatížený průpletový úsek v současnosti nelze využít v době dopravní špičky Termín: 06/2012 – 06/2013 3 popis řešení

16 Opatření v oblasti křížení Jižní spojky a 5. května
Etapa II. – KROK 4 Oprava mostu stávající vratné rampy mezi ul. Jižní spojka a 5. května rozdělení dopravního proudu (TND do 22 tun na stávající rampu a TND nad 22 tun na novou rampu) Termín: 07/2012 – 06/2013 popis řešení 4

17 Etapa II. – KROK 3 + 4 Snížení intenzity vozidel nad 12t o 50% ve Spořilovské ulici 20% TNV 10% TNV …animace… vysvětlení vlivu realizace opatření 3 a 4, která přinesou snížení počtu nákladních vozidel o 50%. Pro takový případ je dále ilustrováno minimální snížení úrovně hluku o 1,6 dB díky snížení podílu nákladních vozidel v dopravním proudu.

18 Etapa II. – KROK 3 + 4 Snížení intenzity vozidel nad 12t o 50% ve Spořilovské ulici snížení hluku o 1,6 dB následné měření dopadů realizovaných opatření případná realizace III. etapy (kroky 5, 6) Po provedení kroků 1 – 4 bude realizováno ověřovací měření hluku a pokud nedojde ke snížení, pak bude přistoupeno k realizaci kroků 5 a 6

19 Opatření v ulici Spořilovská
Etapa III. – KROK 5 Protihluková úprava povrchu vozovky ul. Spořilovské ve směru od D1 do východní části Prahy snížení hluku – o 4 až 6 dB Termín: 09/2013 – 10/2013 5 popis řešení

20 Opatření v ulicích Na Chodovci, Senohrabská
Etapa III. – KROK 6 Protihluková úprava povrchu vozovky ul. Senohrabská a Na Chodovci (v případě nedostatečné redukce hluku snížením rychlosti) snížení hluku – o 4 až 6 dB Termín: 2013 popis řešení 6

21 Opatření v ulicích Na Chodovci, Senohrabská
Etapa III. – KROK 6 Protihluková úprava povrchu vozovky ul. Senohrabská a Na Chodovci (v případě nedostatečné redukce hluku snížením rychlosti) snížení hluku – o 4 až 6 dB Termín: 2013 následné měření dopadů realizovaných opatření případná realizace omezení vjezdu nákladních vozidel do Prahy (po vybudování adekvátních odstavných ploch a související infrastruktury) Po provedení kroků 5 a 6 bude realizováno ověřovací měření hluku a pokud nedojde ke snížení, pak bude přistoupeno k omezení nákladní dopravy – nutné je vybudování odstavných parkovišť a související infrastruktury. 6

22 REKAPITULACE 1. Snížení rychlosti – Senohrabská, Na Chodovci
snížení hluku o 2,4 dB 2. Vysázení zeleně v ulici Spořilovské redukce hluku a emisí 3. Výstavba vratné rampy Jižní spojka x 5. května + 4. Oprava mostu na vratné rampě Jižní spojka x 5. května redukce nákladní dopravy o 50% v ulici Spořilovské => snížení hluku o 1,6 dB 5. Protihlukový povrch vozovky ve Spořilovské ulici redukce hluku o 4 – 6 dB 6. Protihlukový povrch v ul. Senohrabská, Na Chodovci Rekapitulace

23 DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST
.


Stáhnout ppt "Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy"

Podobné prezentace


Reklamy Google