Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy."— Transkript prezentace:

1 Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy

2 2 Základy konkurenceschopnosti  Nezbytná podpora infrastruktury  Dopravní  Energetická  Informačních a komunikačních technologií Instituce Začle- ňování Integrovan ý rozvoj území Infra struktura Konkurenceschopnost Vzdělá vání Inovac e a V+V Podnik ání Trh práce

3 3 Infrastruktura  Ekonomika nemůže fungovat bez pohybu věcí a dopravy  Přeprava surovin  Subdodávky komponent  Distribuce výrobků  Pohyb pracovní síly  Infrastruktura je důležitým faktorem pro:  Konkurenceschopnost  Soudržnost

4 4 Infrastruktura  Zprostředkovaný vliv na konkurenceschopnost a soudržnost - vytváří pro ně podmínky  Nutno podpořit zkvalitňováním pracovní síly a vzdělanosti a vytvořením vhodného prostředí pro investice v regionu  Synergický efekt jednotlivých druhů opatření  Atraktivnost regionů závisí na relativním srovnání se svým okolím

5 5 Dopravní infrastruktura  Všechny regiony dostupné, avšak s rozdílnou kvalitou  ČR zaostává za E-15  Evropská dopravní politika a Politika TEN-T → nezbytné rozvíjet multimodální DI  Zajistit kvalitní síť silniční i železniční infrastruktury a dostupnost na letiště pro všechny regiony

6 6 Síť TEN-T  Zajistit multimodální propojení do sousedních států na síti TEN-T  Základní síť (core network) – přepravní proudy v rámci Evropy  Globální síť (comprehensive network) – napojení regionů  Chybějící spojení:  Horní Rakousko – SD i ŽD  Bavorsko - ŽD  Sasko – D8 + ŽD  Západní Polsko – SD i ŽD  Severní Slovensko – SD

7 7 Silniční infrastruktura – základní a globální síť (návrh)

8 8 Silniční infrastruktura – základní síť (současný stav realizace)  Chybí kvalitní silniční spojení do Jihočeského kraje  Nutné dobudovat R35 z HK do Olomouce – odlehčení D1  Problematické parametry silnic 1.třídy - intravilány

9 9 Železniční infrastruktura základní a globální síť (návrh)

10 10 Železniční infrastruktura - základní síť (současný stav realizace)  VRT – střednědobý výhled  Drážďany – Praha – Brno – Vídeň/Bratislava  Vídeň – Brno – Ostrava – Varšava  Mnichov – Praha – Vratislav – Lodž – Varšava  Napojení letiště Praha - Ruzyně

11 11 Vodní doprava  Zajistit spolehlivost Labsko-vltavské vodní cesty

12 12 Infrastruktura  Nutná podpora moderních technologií → Mezinárodní interoperabilita → Zvýšení bezpečnosti a ekonomie provozu → Lepší služby  Rozvoj a dostupnost vysokorychlostního internetu  Rozvoj eGovernmentu  Energetika  Zajistit přístup k dostatečnému množství surovin a energie  Diverzifikace zdrojů, přepravních cest  Zajistit spolehlivou, kapacitně dostatečnou technickou infrastrukturu

13 13 Děkuji za pozornost Ing. Lukáš Hampl lukas.hampl@mdcr.cz


Stáhnout ppt "Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy."

Podobné prezentace


Reklamy Google