Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI"— Transkript prezentace:

1 Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce a střednědobý výhled na roky a 2019 Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

2 Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2016
Schválený rozpočet celkem mil. Kč Upravený rozpočet celkem mil. Kč Národní zdroje mil. Kč EU zdroje mil. Kč Čerpání upr. rozpočtu mil. Kč, 98% Čerpání příjemců 98,2% Historicky jedno z nejlepších čerpání rozpočtu SFDI Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

3 Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2016 dle výdajů
Celkem výdaje mil. Kč Neinvestiční výdaje mil. Kč Investiční výdaje mil. Kč Pozemní komunikace mil. Kč, 98,6% Železnice mil. Kč, 99,0 % Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 3

4 Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2016 dle příjemců
Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 4

5 Financování silnic II. a III. třídy Porovnání let 2015 a 2016
Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. v tis. Kč Rok Rozpočet Čerpáno Nedočerpáno 2015 ,00 ,54 28 041,46 2016 ,00 ,15 12 072,85 5

6 Upravený rozpočet SFDI na rok 2017 a střednědobý výhled na roky 2018 a 2019

7 Klíčové informace rozpočtu SFDI na rok 2017
Vyrovnaný rozpočet bez zapojení úvěrů Upravený rozpočet celkem 82,3 mld. Kč z toho - národní zdroje 56,2 mld. Kč - EU zdroje 26,1 mld. Kč Legislativní změny – rozšíření možností financování v rámci zákona o SFDI 7

8 Upravený rozpočet SFDI 2017 - příjmy
v mil. Kč 8

9 Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2017
Upravený rozpočet SFDI výdaje v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2017 Příjemce Národní OPD CEF Ostatní fondy EU Celkem ŘSD 29 440 15 551 43 45 034 SŽDC * 21 335 7 587 1 827 30 749 ŘVC 428 16 6 450 Ostatní příjemci 4 976 1 075 6 051 Výdaje celkem 56 179 24 213 1 843 49 82 284 * částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátcem DPH 9

10 Rozpočet SFDI 2017 – výdaje ŘSD
v mil. Kč Druh výdaje 2017 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje vč. mýta 15 442 z toho: Opravy a údržba 10 000 z toho: Mýto a telematika 3 663 z toho: Provozní výdaje 1 779 Ostatní programy (globální položky) 1 065 Příprava akcí 2 780 Doplatky probíhajících akcí 3 953 Akce v realizaci 10 049 Akce nově zahajované 11 744 Celkem 45 034 10

11 11

12 Rozpočet SFDI 2017 – výdaje SŽDC
v mil. Kč Druh výdaje 2017 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 12 300 Ostatní programy (globální položky) 211 Příprava akcí 1 024 Doplatky probíhajících akcí 70 Akce v realizaci 1 132 Akce nově zahajované 16 012 Celkem 30 749 Poznámka: - částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátce DPH 12

13

14 Financování oprav silnic II. a III. tříd v roce 2017
v tis. Kč Kraje vč. hl. m. Prahy Délka silnic II. a III. třídy [km] Podíl silnic II. a III. třídy v rámci ČR Limit pro jednotlivé příjemce Středočeský 8 626 17,71% Jihočeský 5 445 11,18% Plzeňský 4 604 9,45% Karlovarský 1 847 3,79% Ústecký 3 650 7,50% Liberecký 2 076 4,26% Královéhradecký 3 301 6,78% Pardubický 3 126 6,42% Vysočina 4 562 9,37% Jihomoravský 3 868 7,94% Olomoucký 3 093 6,35% Zlínský 1 765 3,62% Moravskoslezský 2 735 5,62% Celkem kraje 48 697 100,00% Praha (TSK HMP) Celkem  x Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 14

15 Příspěvky SFDI – národní zdroje
yyyy Příspěvky SFDI – národní zdroje v mil. Kč Název Počet žádostí Požadavky 2017 rozpočet SFDI Příspěvky na projekty a expertní činnost (Aplikace nových technologií) 49 349,8 100 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy 405 1 190 250 Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek 39 236 150 Křížení místních komunikací 8 241,1 200 Opravy multimodálních překladišť X 70 Letiště – ochrana civilního letectví před protiprávními činy 13 59,5 20 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 15

16 Nové oblasti financování – novela zákona
Z národních zdrojů: zařízení služeb opravy a údržba vnitrozemských vodních cest přístav Hamburk Z evropských zdrojů: multimodální doprava – překladiště kombinované dopravy zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu – silniční telematika veřejná hromadná doprava ve městech v elektrické trakci – městská drážní doprava Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 16

17 Střednědobý výhled 2018 - 2019 Střednědobý výhled
pro rok 2018 celkem výhled 96,3 mld. Kč z toho 49 mld. Kč národní zdroje pro rok 2019 celkem výhled 104,6 mld. Kč z toho 50 mld. Kč národní zdroje finanční prostředky budou upřesňovány pro jednotlivé roky při sestavování rozpočtu 17

18 Programové období 2014 - 2020 Operační program doprava
Celková alokace FS a EFRR 4,7 mld. EUR, tj. cca 127,8 mld. Kč (bez realokace) Včetně národního spolufinancování cca 186,6 mld. Kč MD vyhlásilo celkem 25 výzev s alokací ,6 mld. Kč, vyčerpáno přes 18,3 mld. Kč 18

19 Podíl celkového příspěvku EU pro OPD dle fondu
Operační program doprava Prioritní osa (PO) Specifický cíl (SC) Podíl celkového příspěvku EU pro OPD dle fondu Alokace EFRR FS v mil. Kč PO1 - Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu 1.1 - Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití železniční dopravy 0 % 51,0 % 64 691 1.2 - Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití vnitrozemské vodní dopravy v hlavní síti TEN-T 1.3 - Vytvoření podmínek pro větší využití multimodální dopravy 1.4 - Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci 1.5 - Vytvoření podmínek pro širší využití železniční a vodní dopravy prostřednictvím modernizace dopravního parku PO 2 - Silniční infrastruktura na síti TEN-T a veřejná infrastruktura pro čistou mobilitu a řízení silničního provozu 2.1 - Zlepšení propojení center a regionů a zvýšení bezpečnosti a efektivnosti silniční dopravy prostřednictvím výstavby, obnovy a modernizace dálnic, rychlostních silnic a silnic sítě TEN-T včetně rozvoje systémů ITS 28,3 % 35 830  2.2 - Vytvoření podmínek pro širší využití vozidel na alternativní pohon na silniční síti 2.3 - Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu ve městech PO 3 - Silniční infrastruktura mimo síť TEN-T 3.1 - Zlepšení dostupnosti regionů, zvýšení bezpečnosti a plynulosti a snížení dopadů dopravy na veřejné zdraví prostřednictvím výstavby, obnovy a zlepšení parametrů dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy mimo síť TEN-T 19,2 % 24 363 PO 4 – Technická pomoc SC Podpora a zajištění implementace OP Doprava 1,5 % 1 902

20 Nástroj pro propojení Evropy – kohezní CEF
Programové období Nástroj pro propojení Evropy – kohezní CEF Celková alokace 1,1 mld. EUR, tj. cca 29,7 mld. Kč Včetně národního spolufinancování cca 39,6 mld. Kč Ve výzvách 2014 a 2015 bylo zavázáno 22,7 mld. Kč 3. výzva uzavřena 7. února 2017 na 25% národní obálky cca 7,5 mld. Kč Celkem bylo předloženo 30 projektů (s celkovými náklady ve výši téměř 1 miliardy EUR) Zejména projekty modernizace železniční infrastruktury připravované SŽDC (8 žádostí, celkem požadováno z CEF přes 16,2 mld. Kč). 20

21 Metodiky Metodika pro správu změn díla (variací) u stavebních zakázek financovaných z rozpočtu SFDI Rezortní metodika pro hodnocení ekonomické efektivnosti projektů dopravních staveb (CBA)  Rezortní metodika pro hodnocení nabídek podle ekonomické výhodnosti Pracovní skupina pro zavedení metody BIM v DI Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 21

22 zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz
Děkuji za pozornost Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI


Stáhnout ppt "Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI"

Podobné prezentace


Reklamy Google