Ing. Rudolf Klančík, SPŠ Chemická akademika Heyrovského v Ostravě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
OBCHODNÍ AKADEMIE A OBCHODNÍ AKADEMIE PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENOU MLÁDEŽ, OPAVA, HANY KVAPILOVÉ 20 Kontakty: Tel.: Fax:
Praha (blízké) budoucnosti: věda, výzkum a inovace Co Praha nabízí a nabídne?
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.1.
Stav a vývoj vzdělávacích systémů v Evropě: cíle, směřování, indikátory Simona Pikálková Ústav pro informace ve vzdělávání Lisabonské cíle vzdělávání v.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR Problémy a perspektivy středního školství Jan Kovařovic Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha a Brno, 15. a.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Společenská odpovědnost organizací
Ruská federace x WTO a OECD
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Mládež v pohybu – iniciativa strategie Evropa 2020.
Mezinárodní seminář: Kvalifikovaná pracovní síla jako zdroj konkurenceschopnosti České republiky Vytvoření konkurenceschopného pracovního trhu.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
2. Seminář krajských S3 manažerů Praha, 26. června 2013.
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Budoucnost odborného školství
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Cyklus kvality z pohledu kariérového poradenství
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Ing. Rudolf Klančík, SPŠ Chemická akademika Heyrovského v Ostravě Podnikatelský duch na SŠ Pilotní projekt programu Leonardo da Vinci El / 2000 / B / P / 114153 Ing. Rudolf Klančík, SPŠ Chemická akademika Heyrovského v Ostravě

Koordinátor: Agentura pro regionální rozvoj prefektury Achaia, Patras, Řecko YENI, Northern Ireland, Belfast, UK Metrics S.R.L., Bologna, Italy Metodo Analisis y Tecnicas S.L., Vigo, Spain Gestelimar, Prior Velho, Portugal SPŠCh akad.Heyrovského, Ostrava, CZ Transilvania University, Brasov, Romania Proplan Ltd., Nicosia, Cyprus Partneři: Tichý partner:

Projekt řešil problematiku: jak řešit úkol č.3.2: Rozvíjení podnikavosti, vyhlášený v prosinci 2002 v Kodani Jak rozvíjet podnikavost a tvořivost mládeže na středních školách EU Jak vychovávat středoškolskou mládež k podnikání Jak trénovat mládež v podnikání

Proč rozvíjet podnikavost mládeže: Tento cíl vytyčili ministři školství v r. 2002 v Kodani prostřednictvím „Prohlášení o posílení evropské spolupráce v oblasti odborného vzdělávání a přípravy“. Roste potřeba tvořivých a podnikavých lidí, klesá potřeba reprodukčních zaměstnanců. Evropa i celý svět potřebují stále více podnikatelů Podnikatelé vytvářejí pracovní příležitosti, zaměstnávají lidi, řeší tím sociální problémy jednotlivců i celé společnosti.

Podnikatelé slouží veřejnosti tím, že jí zajišťují uspokojování jejích potřeb. Čím více budeme mít podnikatelů, tím více problémů bude jimi řešeno, tím rychleji budou odstraňovány disproporce jako bída, hlad, nebezpečí, kriminalita a pod.Tím lepší, příjemnější a bezpečnější může být život na Zemi. Proto je třeba, aby i naše školy rozvíjely podnikavost a tvořivost, učily mládež podnikat, vychovávaly co nejvíce podnikatelů

Naučit žáky podnikat znamená naučit je utvářet si vlastní život službou zákazníkům (veřejnosti) To vyžaduje aby se školy zaměřily na kultivaci potřebných vlastností podnikatelů - na rozvoj poznávacích schopností, vstřícný a tvořivý pří-stup k problémům, rozvíjet její iniciativu, pozitivní přístupy k sobě, ke společnosti atd. Podnikání je služba zákazníkům. Mládež je třeba orientovat na tento cíl a učit ji podnikat

Postup prací na projektu Příprava projektu: 1999 Podání přihlášky projektu: 2000 Začátek projektu: 1.12. 2000 Ukončení projektu: 31.11. 2003

Strategické cíle projektu: Zajistit mládeži EU systematickou kultivaci podnikavosti a dalších potřebných vlastností, podmiňujících úspěšné podnikání Napomoci vytyčení nového výchov-ně-vzdělávacího cíle pro SŠ EU: Podněcovat, vychovávat a přípravovat mládež k podnikání Napomoci přeorientování vzdělávání od přípravy na zaměstnavatelích závislých zaměstnanců k přípravě nezávislých a podnikavých dodava-telů nedostatkových služeb

Konkrétní cíle projektu Vyvinout vzdělávací program pro kultivaci podnikavosti, tvořivosti a podnikání mládeže. poskytnout jej SŠ celé EU Tak usnadnit a urychlit odstartování této kultivace na SŠ EU Napomoci zemím EU, jež tuto kultivaci ještě nezahájily, dohánět vyspělé země, jež tuto kultivaci dělají systematicky již desítky let

Proč cíl a úkol Kultivace podnikavosti 1/ Tvořivost, podnikavost a podnikání jsou základními zdroji i prostředky růstu HDP a rozvoje společnosti 2/ Pro stabilitu Evropy i celého světa je třeba, aby se i Evropa stala stejně silnou supervelmocí jako jsou USA 3/ USA jsou nejsilnější ekonomickou, vojenskou i politickou supervelmocí m.j. proto, že: vládne tam nejmocnější podnikatelský duch

již od r.1919 tam cílevědomě rozvíjejí podnikavost a podni-kání mládeže – tedy nejdéle na světě mají tam nejvíce podnikatelů a proto taky nejvíce kapitálu vytvořili si pro podnikání a jeho rozvoj, pro růst ekonomiky a HDP nejlepší podmínky 4. Aby Evropa dostihla USA potře-buje ve školství rozvíjet vedle vzdělání především tvořivost, podnikavost a podnikání. Tím zvyšovat svou sílu ekonomickou, politickou i vojenskou.

5. Proto musí EU dělat vše, aby její školy vychovávaly co nejvzděla-nější, nejtvořivější a nejpodnika-vější absolventy. Co nejsilnější, nejvýkonnější a tudíž i co nejpří-nosnější. 6. Proto EU vytyčila na Lisabonském summitu cíl stát se do r.2010 nejkonkurence-schopnější a nejdynamičtější znalostní ekonomikou na světě

Co bylo v rámci projektu vytvořeno 1/ Vzdělávací program na Internetu na adrese www.enter-eu.info, určený nejen učitelům a žákům SŠ, ale i nezaměstnaným dospělým občanům a začínajícím podnikatelům. 2/ Vzdělávací program na CD-ROM, distribuovatelný i na DVD 3/ Instruktáž učitelů na videokazetě 4/ 3 informační a propagační materiály 5/ Analýza potenciálu projektu a přehled dosažitelných efektů

Kde lze tyto produkty získat Na adrese: SPŠ chemická akademika Heyrovského v Ostravě Středoškolská 1 700 30 Ostrava - Zábřeh www.spsch-ostrava.cz skola@spsch-ostrava.cz tel. 595 781 541 fax. 595 781 539

Potenciál projektu: Dosažitelné efekty 1/ Usnadnění vstupu absolventů SŠ na trh práce 2/ Prevence nezaměstnanosti vyba-vením absolventů SŠ schopností vytvářet pracovní příležitosti sami sobě i svým potenciálním zaměstnancům 3/ Snížení nezaměstnanosti, sociál-ních problémů, výdajů na podpory 4/ Snížení závislosti mládeže na zaměstnavatelích a nabídkách pracovních míst na trhu práce

5/ Zvýšení zaměstnanosti, ekono-mické výkonnosti i růstu HDP 6/ Vznik a rozvoj střední třídy, tím i růst sociální stability společnosti 7/ Přeorientování škol od výchovy zaměstnanců, závislých na za-městnavatelích a nabídkách trhu práce, k výchově podnikavých a nezávislých dodavatelů služeb veřejnosti 8/ Postupná transformace sítě škol ve „vzdělávací průmysl“, v primár-ní zdroj rozvoje společnosti a její ekonomiky

9/ Transformace zaměstnanců v tvořivé a mnohem nezávislejší (i zodpovědnější) občany 10/ Rozvinutí podnikavosti 11/ Rozvoj podnikání a v důsledku toho i klimatu ve společnosti a podmínek pro podnikání 12/ Rozvoj tvořivosti a tvořivého myšlení žáků, posílení jejich role a postavení ve společnosti, jejich svobody a nezávislosti 13/ Zvýšení efektivnosti vzdělávání (práce škol a učitelů i žáků) 14/ Zvýšení přínosnosti vzdělání pro žáky i společnost

15/ Vyšší návratnost investic do vzdělávání i do vzdělání 16/ Lepší naplňování potřeb společ-nosti školami 17/ Významné změny názorů a posto-jů veřejnosti ke školám, učitelům, růst prestiže učitelů a narovnání hodnoty vzdělání v očích veřejnosti 18/ Čím bude vzdělání lepší a návrat-nější investicí, tím bude více ceně-no a proto bude lépe honorováno i vzdělávání (práce učitelů) 19/ Postupné přesvědčování konzervativních oponentů a transformace vzdělávání v „good business“, ve „vzdělávací průmysl“.

20/ Postupné změny názorů a paradigma, dozrávání situace pro vytvoření možnosti opustit systém „vzdělávání zadarmo“ a změnit jej ve výhodnou investiční činnost. Tedy i zavedení školného. 21/ Přeorientování škol od reproduktiv-ního vzdělávání a reprodukování ke tvorbě, vzdělávání produktivnímu 22/ Zvýšení aktivity a zainteresovanos-ti žáků na vzdělávání, jejich zájmu se vzdělávat, ochoty investovat čas, úsilí i peníze do sebe a své budouc-nosti 23/ Postupné vytváření potř. podmínek a rozvoj všech forem vzdělávání

24/ Přeměna role učitele od předávání informací a zkoušení ke koučování, poradenství, tréninku činností a dovedností 25/ Postupná transformace učitelů v podnikatele, rozvoj podnikání ve vzdělávání a transformace vzdělá-vání v „good business“. Zprvu v ob-lasti rozvoje vzdělávání, neboť práce na projektech jeho rozvoje je již formou podnikání ve vzdělávání. 26/ Růst podnikání ve vzdělávání ve stále větším rozsahu. Jako důsledek růstu efektivnosti individu-álních investic do vzdělání a násled-ného růstu poptávky po vzdělávání

27/ Přeměna odborného vzdělávání v normální oblast podnikání jako je např. výroba, obchod a pod. 28/ Vnímání vzdělání jako naprosto prioritní ekonomický zdroj společ-nosti. S odpovídající péčí o něj 29/ Vzdělávání jako primární nástroj cílevědomého utváření budoucnosti jednotlivců, celých zemí, kontinentů a celého lidstva. 30/ Transformace učitelstva ve spole-čensky aktivní, výkonnou, progre-sivní a mnohem jednotnější spole-čenskou sílu. Růst jeho kvantity, kvality a společenské role v důsled-ku působících ekonomických, poli-tických, sociálních a dalších sil

Co teď? Jak dostat PD do všech SŠ ČR? Tuto problematiku studuji od skončení projektu PD, přípravuji projekt „Implementace“ a mohu dnes již konstatovat: Je to příliš veliký úkol, aby byl na celé ploše ČR realizován rychle a efektivně. V konečné fázi bude vyžadovat cca 200 lidí v organizač-ních týmech, až 2000 učitelů a až 10000 dobrovolných spolupracov-níků z podnikatelské praxe. Úkol je to ale velmi urgentní a nelze jej dlouho odkládat, neboť důsledky budou nepříjemné a nebezpečné.

V rámci celé ČR však bude nutné najednou vyvinout 10-14x větší úsilí, zajistit a vložit 10-14x více prostřed-ků než v 1 kraji, napáchá se 10-14x více chyb a škod. A taky řídit a koordinovat 14x rozsáhlejší projekt bude mnohem náročnější. A co více: Čím rozsáhlejší a nákladnější projekt, tím důkladnější a časově náročnější musí být i příprava. Tak vznikne větší zpoždění, více zmatků a nervozity. Mnohem těžší a déle bude trvat získání a vyškolení mnohem většího počtu lidí při nedostatku lektorů a kvalitně připraveného personálu

Proto není vhodné začít na celé ploše ČR, nýbrž jen v jednom kraji, tam postupně vyvíjet modely jedno-tlivých fází postupu a získané zkušenosti pak hned poskytovat ostatním krajům. To umožní vybudovat v předstihu potřebné služby a zajistit tím podmínky pro řízení a koordinaci V ostatních krajích se pak akce může rozeběhnout již paralelně o školní rok později Tak se dosáhne mnohem vyšší efektivnosti postupu.

V Ostravě jsme již v rámci DVPP zorganizovali seminář a workshop pro první zájemce z řad učitelů a ředitelů SŠ. Další budou brzy následovat a pracuje se na jejich pořádání po celém kraji. Pracujeme již i na přípravě infor-mační, komunikační, diskusní a koordinační platformy, jež bude brzy vybudována na Internetu. Tato platforma bude hlavním nástrojem šíření a implementace projektu Podnikatelský duch do SŠ nejen MSK, ale i do celé ČR. A co nejtěsnější spolupráce všech zainteresovaných stran a osob.

Argumenty proč začít v MSK Projekt byl řešen v MSK, tam jsou soustředěny informace i kompe-tentní lidé, rozvinuté kontakty se zahraničními partnery atd. V MSK již implementaci projektu připravujeme, máme podporu kraje a taky již zajišťujeme potřebné prostředky z fondů EU. V MSK máme největší nezaměst-nanost, nejintenzivnější potřebu projekt realizovat, nejsilnější motivaci i šance na to získat prostředky z fondů EU.

Forum for Advancing Chemistry Education (FACE) Síťový projekt programu Leonardo da Vinci 2 NT 112 544 http://www.face.net.tc/ Prezentace: Ing. Rudolf Klančík, SPŠ chemická akademika Heyrovského v Ostravě

Cíle projektu Propojit navzájem chemické školy celé Evropy Vytvořit z nich síť za účelem zabez-pečení co nejlepších podmínek pro vzájemnou spolupráci na zajišťo-vání permanentního rozvoje a aktualizace vzdělávání chemiků celé EU tak, aby bylo neustále na co nejvyšší a nejvyrovnanější úrovni Vyvořit databázi informací o vzdělávání chemiků v celé EU

Potenciál projektu, očekávané efekty Funkce FACE jako mezinárodní síť, utvářená pro výměnu základ-ních informací o vzdělávání che-miků, myšlenek a dobré praxe Odstranění potřeby nostrifikace diplomů vyrovnáním úrovně vzdělávání chemiků v celé EU Mobilita chemiků a možnost pra-covat v kterékoliv zemi EU s auto-matickým uznáváním kvalifikace Intenzivní spolupráce chemických škol EU

Rozvoj vzájemné spolupráce che-miků EU navzájem, efektivní sdí-lení informací, zkušeností, inova-cí... V konečném efektu urychlování vývoje, růstu výkonnosti chemiků a chem. průmyslu EU, ekono-miky EU, tempa rozvoje EU Podmínky pro vzájemnou spolu-práci mezi školami, jejich učiteli, mezi studenty Vzájemné výměny učitelů i stu-dentů mezi školami, vzdělávacích programů, učebních pomůcek, „technologií vzdělávání“ atd.

Zahraniční praxe studentů a stáže učitelů Zahraniční praxe studentů a stáže učitelů. Přínosy všem zúčastně-ným stranám: Přínos nových myšlenek a doved-ností podnikům praktikanty Pomoc podnikům řešením malých projektů rozvoje praktikanty Usnadnění, zlevnění a zefektivnění náborování nových pracovníků podnikům, internacionalizace pracovníků podniků ve styku a spolupráci se zahraničními praktikanty

Usnadnění hledání zaměstnání studentům po absolutoriu, zkrácení doby hledání zaměstnání Přínosy školám: Těsné propojení s praxí, vylepšení statistiky škol o nezaměstnaných absolventech Internacionalizace (europeizace) vzdělávání chemiků v EU. Naučí se dobře jazyky, svou profesi, cestovat, pohybovat se po celé EU, pracovat kdekoliv v podnicích a institucích EU Zvýšení efektivnosti vzdělávání i nvestic do vzdělávání

Snížení nezaměstnanosti chemiků, zvýšení zaměstnatelnosti a uplat-nění v praxi, zvýšení efektivnosti investic do vzdělávání Vzájemné poskytování si služeb školami celé EU Růst kvality vzdělávání chemiků Možnost studovat chemii na školách celé EU Vzájemná vertikální i horizontální prostupnost celého systému vzdě-lávání od nejnižšího učňovského až po nejvyšší doktorandské Vývoj směrem k „jednotnému“ vzdělávacímu systému chemiků v celé EU

Funkce FACE jako most mezi chemickými školami, chemickým průmyslem a dalšími společen-skými institucemi FACE jako motor sbližování škol a společenské praxe, jejich vzájem-ného prorůstání a transformace škol v „podniky služeb“ společen-ské praxi Enormní informační potenciál společenství FACE je zmnohoná-soben zpřístupněním informačního kapitálu jeho jednotlivých členů a dalších sítí, do kterých jsou zapoje-ni jeho jednotliví členové (školy a jejich pracovníci)

Propojení databáze FACE na již existující informační sítě (např Propojení databáze FACE na již existující informační sítě (např. Eurydice), na evropské a národní asociace zaměstnavatelů, odbo-rové i studentské organizace, pro-fesní společnosti a národní agen-tury EU, zajišťující mobility. Třídění databáze FACE podle zemí EU, partnerů projektu, forem vzdělávání a studijních programů. Funkce FACE jako odborný filtr pro vyhledávání nabídek vzdělávání s inovacemi obsahu, organizačních forem a kreditním systémem

Konečné produkty projektu Síť FACE Databáze FACE Identifikované obecné trendy a definice generalizovaných speci-fických návrhů pro postupné změ-ny vzdělávání chemiků v EU.

Hodnota projektu pro školy jiných oborů Tento síťový projekt je v podstatě pilotním projektem, jenž vytváří pro školy jiných oborů obecný vzor a poskytuje i motivaci k vytváření ob-dobných sítí pro školy a vzdělává-ní v jiných oborech lidské činnosti. Aplikováním tohoto vzoru se pos-tupně vytvoří síť sítí různých typů škol, dosáhne se rozumného stup-ně jednotnosti organizace a úrovně vzdělávání i vzdělání v celé EU