Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes."— Transkript prezentace:

1 Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes

2 GLOBÁLNÍ SVĚTOVÝ OBCHOD ALE I SPOLEČENSKÝ VÝVOJ VÝRAZNĚ MĚNÍ POŽADAVKY NA CELOŽIVOTNÍ PŘÍPRAVU LIDÍ
V oblasti průmyslu je tento trend patrný z rychlého vývoje zaváděných inovací ( k zajištění konkurenceschopnosti firem v oblasti ekonomiky, kvality, užitné hodnoty výrobků i odlišnosti - diverzifikace od konkurence )

3 Konkurenceschopnost zvyšuje požadavky na motivaci a vzdělanostní úroveň zaměstnanců
Cíl 1 Celoživotní učení zaměstnanců Cíl 2 Příprava budoucích zaměstnanců podle požadavků zaměstnavatelského sektoru Cíl 3 Vytvořit společenské prostředí k prosazení změny v přípravě lidí na povolání Projekt vytváří prostředí pro trvalé vzdělávání učitelů partnerských škol

4 PROJEKT IQ AUTO JE ZALOŽEN NA
Vytvoření systému rychlého přenosu informací o zaváděných inovacích učitelům formou odborných přednášek, tzv. „ Systém dalšího vzdělávání učitelů“ Vytváří podmínky pro výcvik učitelů v praxi: stáže učitelů ve firmách ( příklad ISŠT Benešov ) exkurze ve firmách poradenství a odborné konzultace u odborníků – specialistů, kteří zajišťují vzdělávací semináře

5 NEZBYTNÉ PODMÍNKY PRO SPLNĚNÍ CÍLŮ PROJEKTU IQ AUTO
Uzavřené a plněné partnerské smlouvy Účast pedagogů na odborných seminářích projektu ( akreditovaných v rámci DVPP ) Přenos informací z těchto seminářů do systému vzdělávání na školách ( nutnost trvale inovovat výuku podle nejnovějších informací ze světa práce ) Vzdělávání ve školách musí být ve výuce odborných předmětů zabezpečeno nejen odbornou literaturou, ale i příklady z praxe !!!

6 I. KONCEPCE SPOLUPRÁCE - „PARTNERSKÉ SMLOUVY“
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Je nezbytné definovat článek III. Partnerské smlouvy, včetně podmínek založení systému spolupráce

7 II. KONCEPCE SPOLUPRÁCE S VÚSC
„DOHODY O SPOLUPRÁCI S KRAJSKÝMI SAMOSPRÁVAMI“

8 III. ODVĚTVOVÁ – NÁRODNÍ, KONCEPCE PROJEKTU IQ AUTO

9 NEZBYTNÉ DALŠÍ PODMÍNKY K PROSAZENÍ JINÉHO PŘÍSTUPU KE VZDĚLÁVÁNÍ A VÝCVIKU ŽÁKŮ A STUDENTŮ
Podpora státu Podpora průmyslových svazů a významných zaměstnavatelů Podpora zřizovatelů škol Spolupráce zřizovatelů škol s průmyslem a úřady práce v procesu optimalizace, která bude probíhat na základě trvale se měnícího prostředí a jeho požadavků na kvalifikovanou pracovní sílu

10 SCHÉMA VZDĚLÁVACÍHO PROCESU

11 SMLOUVA O PARTNERSKÉ SPOLUPRÁCI PROJEKTU IQ AUTO
Důležité upozornění! Do Partnerských smluv je třeba uvádět učební a studijní obory, které bude partnerská firma prioritně podporovat ! III. Jednotlivé etapy I. Etapa: Budování partnerských podmínek ke spolupráci, založení systému spolupráce 2. Obsahově se Partneři dohodli: Firma předkládá specifické požadavky na kvalifikaci a předpokládané počty přijímaných absolventů po ukončení jejich studia dle struktury učebních a maturitních oborů. Z toho důvodu bude firma věnovat zvýšenou pozornost metodice výuky, učebním osnovám, odborným učebním textům a statutu (profilu) absolventa u těchto oborů: PŘÍKLAD SMLUVNÍHO UJEDNÁNÍ: 1. UČEBNÍ OBOR H/001 (tříletý) MECHANIK OPRAVÁŘ SE ZAMĚŘENÍM PRO SILNIČNÍ MOTOROVÁ VOZIDLA 2. UČEBNÍ OBOR H/001 (tříletý) AUTOMECHANIK 3. UČEBNÍ OBOR H/001 (tříletý) AUTOELEKTRIKÁŘ 4. STUDIJNÍ OBOR L/001 (čtyřletý) MECHANIK SILNOPROUDÝCH ZAŘÍZENÍ

12 PŘIHLÁŠKA PARTNERSKÉ ŠKOLY IQ AUTO DO PROGRAMU DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ (DVVP)
ADRESA ŠKOLY: JMÉNO, PŘÍJMENÍ STATUTÁRNÍHO ZÁSTUPCE: TEL/FAX: WEBOVÉ STRÁNKY: Vzděl. progr. č. Název kurzu Jméno, příjmení pedagogů pro účast v kurzu: Pracovní pozice ve škole 1. Průmyslové snímače, Škoda Jméno, příjmení, titul Učitel odborného předmětu (uvést odborný předmět) Učitel odborného výcviku (uvést odborný předmět) 2. Obsluha frekvenčního měniče MOVITRAC, MOVIDRIE, Škoda 12. Funkce a údržba motorů IVECO TECTOR, Karosa 13. Linkové a dálkové autobusy řady MECHANIKA, Karosa Poznámka: Uvádění předmětu a odborného výcviku má dvojí význam: Pracovníci Vzdělávací agentury Kroměříž budou mít možnost připravit složení pedagogických skupin podle přibližně stejného zaměření a odborníci ve firmách budou přednášet podle specificky sestavených tříd (včetně organizace exkurzí)

13 Děkuji za pozornost …


Stáhnout ppt "Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes."

Podobné prezentace


Reklamy Google