Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011."— Transkript prezentace:

1 Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011

2 SOUČASNÝ STAV: 767 žáků  Čtyřletý maturitní obor obecně technické přípravy TECHNICKÉ LYCEUM  Čtyřletý maturitní obor STAVEBNICTVÍ - s větším důrazem na odborné předměty  Tříleté stavební obory: ZEDNÍK, TESAŘ, POKRÝVAČ, KLEMPÍŘ, ELEKTRIKÁŘ, INSTALATÉR  Tříleté dřevařské obory: TRUHLÁŘ, UMĚLECKÝ TRUHLÁŘ  Nástavbové studium (odborné) – stavební a dřevařský obor  Dvouletý stavební obor: STAVEBNÍ VÝROBA  Vzdělávání dospělých

3 SPECIFICKÝ SYSTÉM VÝUKY UČEBNÍCH OBORŮ  Teoretická a praktická výuka se střídá po čtvrtletích, ve 3. ročníku je teoretická výuka vždy v zimních měsících.  Praktická výuka 3. ročníku souvisle na podzim a na jaře, bezproblémový přechod do zaměstnání.  Umisťování významného počtu žáků na praktickou výuku do firem.  Velká pozornost věnována produktivní práci žáků – žáci pracují v reálných pracovních podmínkách, finanční úspora pro zřizovatele

4 Příjemné prostředí ve škole

5 SILNÉ STRÁNKY ŠKOLY:  Koncept mnohooborové školy s různými studijními úrovněmi a možnostmi.  Vyvážená oborová skladba a zaměření pouze na dvě související oblasti - stavo a dřevo.  Stabilní a kvalitní pedagogičtí pracovníci.  Klientský přístup k žákům a rodičům.  Příjemné, přátelské a bezpečné pracovní prostředí pro žáky i učitele.  Dobře propracovaná a ověřená marketingová strategie školy.  Velmi dobrá spolupráce se sociálními partnery.

6 AKTIVNÍ ZAPOJENÍ DO PROJEKTŮ :  Škola zapojena do řady rozvojových a mezinárodních projektů, např.:  Adaptabilní školy – ESF  Metodika vzdělávání žáků s SPU – ESF  Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina – ESF  Comenius  Leonardo  Finanční mechanismy EHP/Norska  Evropská územní spolupráce Rakousko - ČR 2007-2013  Partnerská škola v Rakousku a na Slovensku

7 VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH  Rekvalifikační kurzy pro úřady práce  Rekvalifikační kurzy pro firmy  Rekvalifikační kurzy pro spolupracující organizace – „bit.cz“ a „EURONEST“  Odborné přednášky a semináře pro pracovníky ve stavebnictví  Ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání, škola je autorizovanou právnickou osobou pro obory: ZEDNÍK, TESAŘ, ELEKTRIKÁŘ, POKRÝVAČ, TRUHLÁŘ, INSTALATÉR

8 SOCIÁLNÍ PARTNERSTVÍ  Sociální partnerství v širokém slova smyslu – zřizovatel, rodiče, úřad práce, magistrát, další instituce….  SŠ stavební je odbornou a technickou školou – proto velký význam sociálního partnerství se: - zaměstnavateli - institucemi, které zaměstnavatele zastupují - profesními sdruženími - cechy

9 FORMY SPOLUPRÁCE SE ZAMĚSTNAVATELI A INSTITUCEMI  exkurze ve firmách se stavebním a dřevařským zaměřením  odborné přednášky firem pro žáky a vyučující  účast na odborných soutěžích vyhlašovaných většinou firmami  účast na odborných soutěžích pro učební obory

10 FORMY SPOLUPRÁCE SE ZAMĚSTNAVATELI A INSTITUCEMI  prezentace a propagace některých řemeslných oborů  účast zaměstnavatelů ve zkušebních komisích při závěrečných zkouškách  zajišťování praxí a odborného výcviku přímo ve firmách - praxe: žáci maturitních oborů - odborný výcvik: žáci učebních oborů

11 PRAXE ŽÁKŮ MATURITNÍCH OBORŮ  praxi žáků maturitních oborů soustřeďujeme do bloků, realizuje se jen v době stavební sezóny: - 1.ročník – 2 týdny na podzim, 2 na jaře - 2.ročník – 1 + 2 nebo 2 + 1 - 3. ročník – 1 + 1 - 4. ročník – 1 + 1 (praxe asistentská)  praxe v 1. ročníku v našich dílnách na různých pracovištích (střídání) + odstraňování sprejerských nápisů  ve vyšších ročnících umožňujeme praxi u firem (smlouva)  praxe ve 4. ročníku – vždy u firem – zaměření na pozice, na které jsou žáci připravováni (rozpočtář, projektant…)

12 ODBORNÝ VÝCVIK ŽÁKŮ UČEBNÍCH OBORŮ  po dohodě se zaměstnavateli zaveden unikátní systém rozložení teoretické a praktické části výuky – v blocích  preference závěrečného třetího ročníku – zde praktická část vždy souvisle 2,5 měsíce na podzim a 2,5 na jaře v době plné stavební sezóny  uvedený systém značně zvýšil atraktivitu umisťování žáků k firmám

13 ODBORNÝ VÝCVIK ŽÁKŮ UČEBNÍCH OBORŮ  k firmám jsou umisťováni (po dohodě a na základě smlouvy) především žáci 2. a 3. ročníku, zcela výjimečně žáci 1. ročníku  motivace a výhodnost odborného výcviku u firem  odborný výcvik v reálných pracovních podmínkách, bezproblémový přechod do zaměstnání po vyučení

14 ODBORNÝ VÝCVIK ŽÁKŮ UČEBNÍCH OBORŮ  každoročně cca 40 žáků umístěných v řadě menších firem – viz. seznam  komunikace s firmami, odpovědnost – zástupce ředitele pro prakt. vyučování  kontrolní činnost a hodnocení odborného výcviku u firmy – speciálně pověřený pracovník – viz. náplň práce  evaluační dotazníky od žáků a od firem viz. hodnocení v roce 2010


Stáhnout ppt "Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011."

Podobné prezentace


Reklamy Google