Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Advertisements

Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek) ESF MU J.Skorkovský KAMI.
Stručný úvod MKH_RIOP a (MPH_RIOP a BPH_PIS1 ) Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO.
Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO
Stručný úvod MPH_RIOP | BPH_PIS1
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Lidská společnost digitálního věku
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 AnotaceFormou.
Ing. Petr Bačík, Ph.D..  Pohledávky za upsaný vlastní kapitál  Stálá aktiva  dlouhodobý nehmotný majetek  dlouhodobý hmotný majetek  dlouhodobý.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Jak přistupovat k inovačním možnostem s dotacemi Richard Lev Ředitel odboru Projektového poradenství Mob:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
FINANCE PODNIKU Časová hodnota peněz.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Úvod do projektového řízení
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Zavádění nového produktu na trh
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvoj zaměstnanosti ve vybraném podniku
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Společenská odpovědnost ve školství
Abeceda Mikroekonomie
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Téma 11: Finanční plánování
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Hodnocení efektivnosti řízení zásob
Vítejte na Marketingu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Strategie na různých trzích
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE:
Zdroje financování majetku - PASIVA
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Digitální učební materiál
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Vztahy mezi útvary charakter průběhu hlavní podnikatelské činnosti
Prodeji produktu nebo služby
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek) ESF MU J.Skorkovský KPH

Cíle a měřítka BSC Cíle a měřítka BSC – zbavit se strnulého modelu finančního účetnictví a přitom zachovat tradiční finanční měřítka Tato měřítka vypovídají o minulých finančních transakcích. V průmyslové éře nebyly investice do dlouhodobých schopností a CRM kritickými faktory úspěchu Co je kritické ? Aby investice do zákazníků, dodavatelů, zaměstnanců, procesů a technologií a inovací přinesly HODNOTU

Cíle BSC Cíle BSC vycházejí ze 4 perspektiv Finanční Zákaznické Interních procesů Učení a růstu O co jde ? Měřítka hybných sil budoucí výkonnosti

Cíle BSC-finanční Finanční (vnější měřítko) Abychom měli finanční úspěch, jak bychom měli vystupovat před akcionáři ?

Cíle BSC-zákaznické Zákaznické (vnější měřítko) Abychom naplnili naši vizi, jak bychom měli vystupovat před zákazníky ?

Cíle BSC-interní podnikové procesy Interní podnikové procesy (vnitřní měřítko) Abychom uspokojily zákazníky a akcionáře, v jakých procesech musíme být nejlepší ?

Cíle BSC – perspektiva učení se a růstu Učení a růst (vnitřní měřítko) Abychom naplnili naši vizi, jak si udržíme schopnost měnit se a zlepšovat ?

Rámec pro převedení strategie do operačních úkonů Cíle, měřítka záměry, iniciativy. Jak vystupovat před akcionáři? Cíle, měřítka záměry, iniciativy. Jak vystupovat před zákazníky Finance Vize a strategie Cíle, měřítka záměry, iniciativy Zákazníci Procesy Cíle, měřítka záměry, iniciativy Učení-růst- schopnost se lepšit

BSC-taktický systém měřítek BSC se používá k realizaci kritických manažerských procesů vyjasnění a předvedení vize a strategie do cílů komunikace a propojení strategických plánů plánování strategických iniciativ zdokonalení zpětné vazby a procesu učení se Když to nemůžete měřit, pak to nemůžete řídit !!!

Možný cíl : Optimalizace Cash-to-Cash I Pracovní kapitál (pohledávky, zásoby a závazky), jsou důležitou součástí kapitálového majetku . jedním z měřítek efektivnosti řízení kapitálu je cyklus Cash-to-Cash (hodnota prodaného zboží v zásobách a doby splatnosti pohledávek minus doba splatnosti závazků. Kapitál je vázán v zásobách od okamžiku nákupu do okamžiku prodeje. Délka splatnosti pohledávek měří dobu potřebnou k přeměně plateb dodavatelům za vstupy do okamžiku plateb od zákazníků. Cash-to-Cash představuje dobu potřebnou k přeměně plateb dodavatelům na platby od zákazníků. Když podnik rychle inkasuje a s dodavateli má výhodné termíny, je schopen kapitál v každém cyklu získávat a ne spotřebovávat. Cíl : zkracovat co nejvíce Cash- to-Cash

Cash-to-Cash II Nákup surovin Prodej nebo zboží od výrobku dodavatelů Splatnost pohledávek Počet dnů na skladě Cyklus Cash-to-Cash Splatnost závazků Příjem hotovosti od zákazníka Platba dodavateli

Zákaznická perspektiva I podíl na trhu udržování zákazníků získávání nových zákazníků spokojenost zákazníků ziskovost zákazníků vlastnosti výrobku a služby image a pověst dodavatele značka

Hodnotová výhoda zákazníka (zákaznická úroveň) Hodnotová měřítka Atributy výrobku Image CRM Cena Módnost Jakost Jméno značky Dostupnost Zkušenost z nákupu Strategická měřítka Tržní segment/podíl Četnost neshod Míra reklamací

Hodnotový řetězec interních podnikových procesů (podnikové procesy) inovační proces provozní proces poprodejní servis

Obecný model hodnotového řetězce Zjištění potřeb zákazníka Inovační proces Určení trhu Vytvoření nabídky výrobku/služeb Provozní proces Vytvoření nabídky výrobku/služeb Dodání výrobku/služeb POPRODEJNÍ SERVIS Uspokojení potřeb zákazníka Poskytnutí servisu

Perspektiva učení a růstu Klíčové měřítka spokojenost zaměstnanců udržení zaměstnanců produktivita zaměstnanců

Propojení kritérií (vztahy příčin a důsledků) Zlepšení návratnosti Důvěra zákazníků Spokojenost zákazníků Segmentace Vývoj Opakovaný prodej Rychlá odezva Zvýšení produktivity zaměstnanců

Stanovení cíle a cesty k jeho dosažení Pomáhá dodavatel s formulací cíle? ANO .. „pomáhá“ Balanced Scorecards: systematický řetěz na sebe navazujících ukazatelů a cílů v perspektivách: Finanční Zákaznické Interních procesů Inovací a růstu Jednostránková strategie (JSS) shoda procesů a cílů

Míra schopností a znalostí pro firmy často není rozhodující co nový zdroj umí, ale jaký zdroj je (charakteristika osobnosti budoucího zaměstnance) : schopnost vést kolektiv míra sebevědomí zdroje kreativita flexibilita IQ „Není důležité CO, ale KDO“

Míra schopností a znalostí diskrepance mezi stávajícím portfoliem znalostí (SZ) a firmami poptávanými znalostmi (PZ) firmy tento segment znalostí bohužel často neumí využít jako svoji budoucí konkurenční výhodu Znalosti získané studiem potřeba umět využít („prodat „) (SZ) Požadované specifické znalosti nebo předpoklady pro jejich rychlé osvojení (PZ) Na ESF potřeba maximalizovat

Míra schopností a znalostí míra sebevědomí zdrojů (často zbytečně nízká – zvláště u stávajících znalostí) zdroje a jejich představy o svém ohodnocení (často přehnaně vysoká)

Strategy Map-The Simple Model of Value Creation Financial perspective If we succeed, how will we look to our shareholders ? Customer perspective To achieve our vision, how must we look to our customers? Internal perspective To satisfy our customer, which processes must we excel at ? Learning and growth perspective To achieve our vision, how must our organization learn and improve ? Resource : Strategy Maps, Kaplan and Norton

Strategická mapa (BSC)- velmi zjednodušené schéma Spokojení majitelé Finance Vyšší tržní podíl Zisk Zákazník Výnosy Konkurenční výhoda Spokojený zákazník Dodávka služeb Procesy Zdroj Školení PZ Testy Vyškolený zdroj Náklady nízká míra úspěšnosti Růst Parametry výběru zdroje Vyhledávání zdrojů profil zdroje míra shody SZ a PZ Potřeba unikátních zdrojů-znalostí Náklady na zdroje IQ kreativita flexibilita TOC CONWIP Workflow

Zvýšení produktivity pomocí zrušení přestávek na kávu Časté představy i velice kvalifikovaných manažerů o úsporách nákladů.

Tabulka jako podklad pro konstrukci grafu

Výsledný graf po aplikaci JSS

Literatura Robert Kaplan, David Norton : Balanced Scorecard – strategický systém měření výkonnosti podniku