VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 7. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.8.
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Interpunkce ve větě jednoduché a v souvětí
Několikanásobné větné členy
Číslo projektu, šablona: CZ 1.07/1.4.00/ , III/2 Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Kdo vytvořil, ověřil: Dana Suchá, Dana.
Několikanásobné větné členy
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Přívlastek postupně rozvíjející
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Zpracováno: Autor: Mgr. Petra Adamovská.
Digitální učební materiál
Pravidla interpunkce.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _08_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_07_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
INTERPUNKCE VE VĚTĚ JEDNODUCHÉ
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
INTERPUNKCE VE VĚTĚ JEDNODUCHÉ
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
VSUVKA Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-35
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_BATKOVA_CEJJLI.01 ČÁRKA V JEDNODUCHÉ VĚTĚ.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_16_Přístavek.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy přívlastku Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_03-29 Ročník: Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Zvláštnosti větné stavby Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník.
Skladba - opakování VY_32_INOVACE_52_Opakovani skladby II Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_09_SKLADBA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Název prezentace (DUMu) Psaní čárky ve větě jednoduché
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Leona Čápová Název materiálu:
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_29CJ_5_PŘÍMŘEČ
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Zvláštnosti větné stavby
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Poznáváme tajemství skladby
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
Pravidla interpunkce.
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON Číslo projektu CZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Jazykové vzdělávání Předmět Český jazyk a literatura Tematický okruh Výklad Název materiálu Psaní čárky ve větě jednoduché Číslo materiálu VY_12_INOVACE_1B_CJ_27(32) Autor Mgr. Anežka Chládková Datum tvorby 02. 11. 2012 Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora. Anotace: Určená pro žáky 1. ročníku nástavbového studia. Prezentace určená k interaktivní práci žáků při hodině. Metodické pokyny: Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele a interaktivní práci žáků, lze použít i k opakování učiva. Obsahuje tři vzorové příklady s animací podporující výklad. Dále čtyři příklady s nabídkou výběru výsledků. Některý z žáků dostane myš a z nabídky řešení příkladů vybírá správnou možnost. A na závěr čtyři příklady k samostatné práci žáků. Čas: cca. 25 – 30 min.

Psaní čárky ve větě jednoduché

Čárkou oddělujeme: Několikanásobné větné členy (nejsou-li spojeny spojkami a, i, ani, nebo, či ve významu slučovacím): Maminka, tatínek, Radka a Tomáš šli do zoologické zahrady. Ve volném čase čtu, sportuji, hraji hry na PC nebo navštěvuji přátele. Jehlice jalovce jsou tmavě zelené, dlouhé, tuhé a špičaté.

Maminka vaří nejen chutně, ale i zdravě. Neměl ani úkol, ani pomůcky Maminka vaří nejen chutně, ale i zdravě. Neměl ani úkol, ani pomůcky. (Dvojité spojovací výrazy) Tyto šaty jsou krásné, ale drahé. Byl velmi nadaný, až geniální. Máte jezevčíka krátkosrstého, nebo dlouhosrstého? (Není slučovací poměr)

Samostatný větný člen (výraz postavený mimo větu) Čokoláda, to je pochoutka! Už nám to zase nastává, závěrečné zkoušky! Citoslovce Haló, kdo je tam? Ach, to je krása! Br, to je zima!

Oslovení Babičko, určitě přijeď! Vítáme vás, milí přátelé! Přejeme vám, dámy a pánové, příjemnou zábavu. Volný přívlastek (můžeme jej vynechat, aniž bychom změnili význam věty) Zahrádku, sloužící mu mnoho let, musel prodat. Stádo ovcí, pokojně se pasoucí na louce, střežil ovčácký pes.

Vysvětlivky, výčet (začínající výrazy totiž, např., jako, tj., a to) Volný přístavek Alois Jirásek, tvůrce české historické prózy, se narodil v Hronově. Vsuvka (ustálený výraz, který s obsahem věty souvisí, ale není do ní začleněn, nezávisí na žádném jejím členu) Bylo to, zdá se mi, vloni o velikonocích. Vysvětlivky, výčet (začínající výrazy totiž, např., jako, tj., a to) Rád poslouchá naše skupiny, např. Olympic a Kabát. Velké problémy s čistotou ovzduší pociťují průmyslové a hustě zalidněné oblasti, jako Ostravsko a Kladensko.

Čárkou neoddělujeme: Několikanásobné větné členy (jsou-li spojeny spojkami a, i, ani, nebo, či ve významu slučovacím): V sobotu ani v neděli nebudu doma. Radka a Tomáš šli do zoologické zahrady. Ustálená spojení Křížem krážem, hlava nehlava, chtěj nechtěj, ve dne v noci, sem tam, cestou necestou, vstávaje lehaje

Údaje místa a času v datech V Plané 1. ledna 2011 V Plané dne 1. 1. 2011 Planá 1. 1. 2011

Pozor! a) Podnikli jsme výlet na nepřístupný zchátralý gotický hrad. b) Nad naše hlavy se vznesly bílé, červené a modré balónky. Urči podtržené větné členy. (Přívlastky) Odůvodni interpunkci. a) PK postupně rozvíjející b) PK několikanásobný

Doplň čárky: Jano já mám někdy takový strach! Haló je tam někdo? Tachovský zámek chlouba města slouží jako sídlo městského úřadu. Pojďte dál paní Nováková. Chceš párek v rohlíku s hořčicí nebo s kečupem? Petr Janda zakladatel skupiny Olympic oslavil 70. narozeniny. Říkám vám to horem dolem! Prázdniny ty jsou ještě tak daleko! Narodil se v Plzni 25.12. 1929. Neboj se ty bláhová! Paci paci pacičky táta koupil botičky.

Jano, já mám někdy takový strach. Haló, je tam někdo Jano, já mám někdy takový strach! Haló, je tam někdo? Tachovský zámek, chlouba města, slouží jako sídlo městského úřadu. Pojďte dál, paní Nováková. Chceš párek v rohlíku s hořčicí, nebo s kečupem? Petr Janda, zakladatel skupiny Olympic, oslavil 70. narozeniny. Říkám vám to horem dolem! Prázdniny, ty jsou ještě tak daleko! Narodil se v Plzni 25.12. 1929. Neboj se, ty bláhová! Paci, paci, pacičky, táta koupil botičky.

Zdroje: HAVRÁNEK, Bohuslav; JELIČKA, Alois. Stručná mluvnice česká. Praha: SPN, 1983, ISBN -. ŠAUER, Vladimír a kol. Pravidla českého pravopisu. Praha: Ottovo nakladatelství, 2005, ISBN 80-7360-288-1.