Barevné kytičky Pro malé dětičky – 3 roky
Zdroje použitých obrázků Červená váza (na snímcích 2,3); autor: Xuan Che, obrázek je upravený (bylo odebráno pozadí, upravena barva); licence - Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0); credit: Photo By <a target='_blank' href='http://www.flickr.com/photos/69275268@N00/4533300167/'>Xuan Che</a> via <a href="http://public-domain.pictures/" target="_blank">http://public-domain.pictures/</a> www.pixabay.com
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (barevné papíry, nůžky)
Metodický postup Na obrazovce děti přiřazují dle barvy květiny do váz Součástí prezentace jsou dva pracovní listy (květiny a vázy), které jsou určené pro tisk. Při spuštění prezentace nejsou vidět (skryté snímky). Navazuje výtvarná aktivita - děti mohou vybarvovat květiny, vázy, dále vystřihovat, lepit. Očekávání a cíle Děti procvičí jednotlivé barvy Děti se učí stříhat nůžkami, správně je držet, je nutné dbát na bezpečnost při manipulaci s nimi.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Když dítě klikne na květinu určité barvy, květina se sama přesune k váze odpovídající barvy. Pracovní listy jsou určené k tisku, v prezentaci se nezobrazují.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast Dítě a jeho tělo (biologická) Vzdělávací podoblast Jemná motorika, koordinace ruky a oka. Téma – Na zahrádce Dosažené konkretizované výstupy – Provádět jednoduché úkony s technickými pomůckami.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí