Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace 411 15 Třebívlice Autor: Olga Koutná Název : VY_12_INOVACE_15_PřVl_životní prostředí pracovní listy Téma: životní prostředí pracovní listy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2189 Datum tvorby: 16.4.2012
Anotace a metodický pokyn Životní prostředí, znečištění a ochrana, pracovní listy pro 5. třídu ZŠP. Využitelný pro práci s interaktivní tabulí. Žáci pracují na IT a zároveň mají před sebou text prezentace „Životní prostředí prezentace“ a pracovní listy v tištěné podobě. Žáci odpovídají na položené otázky v pracovních listech. Důraz je kladen na čtení s porozuměním a orientaci v textu.
V předchozím článku jsme si četli o životním prostředí V předchozím článku jsme si četli o životním prostředí. Vypravuj, co jsme se dozvěděli a odpovídej na následující otázky:
Uveď, jakými způsoby a činnostmi lidé přetvářejí své životní prostředí. Čím lidé přírodu poškozují? Jak můžeme své životní prostředí chránit?
Které dopravní prostředky nepoškozují přírodu? Uveď názvy zařízení, která chrání čistotu vody, vzduchu nebo půdy. Co je to recyklace odpadů? A jak odpady třídíme?
Zeleně podtrhni to, co zlepšuje životní prostředí, červeně to, co životnímu prostředí škodí:
Lesníci vysazují nové stromy. Továrna vypouští do řeky odpady. Lidé vyhazují odpadky do lesa. Děti shrabují listí v parku. Auto vyfukuje škodlivé plyny. Sadař zavěšuje ptačí budky. Lidé třídí odpadky podle druhu a vhazují do vybraných kontejnerů. Lidé staví na řece čističky odpadních vod.
Použité zdroje www.office.microsoft.com Vlastní tvorba