Dárcovství 2018 Závěrečná zpráva z výzkumu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Podnikání.
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Činnost Investiční kapitálové společnosti Komerční banky v Pelhřimově.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Dárcovství očima Čechů a Slováků Radek Jiřičný Research Director
10 let dárcovské SMS aneb jak bylo a jak je individuálnímu dárcovství u nás? 7. dubna 2014.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Finanční gramotnost: Zajištění na stáří, renta. 09 Zajištění na stáří DŮCHODY V ČESKU … „Co mají společnýho pařížský a ostravský důchodce? Oba si můžou.
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 13 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno,
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Místní rozpočtové jednotky
Zákon o sociálním podnikání
Státní organizace.
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Příjmy z kapitálového majetku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Jednoduché účetnictví
31 Základní typy zdravotnických systémů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Poměr v základním tvaru.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Správa sociálního zabezpečení
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Právo sociálního zabezpečení
Výzkum v malých a středních firmách
Dělání babičky. Dětské vymezení role babičky jako role získané
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Hledáme klíč k právům dětí
Právo sociálního zabezpečení
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Poměr v základním tvaru.
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Josef Bernard, Renata Mikešová
PRACOVNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

Dárcovství 2018 Závěrečná zpráva z výzkumu Vypracováno pro konferenci Fóra dárců 19. 6. 2018

Pozadí výzkumu Dárcovství 2018 2 Metodologie CAWI - Online sběr dat na panelu respondentů v zemích Visegrádské skupiny Terénní sběr dat - červen 2018 Velikost vzorku – 2105 respondentů (Česko – 704, Slovensko – 449, Polsko – 491, Maďarsko – 461) Typ výběru – kvótní (pohlaví, věk, kraj) Témata výzkumu Individuální dárcovství Start-upy a jejich uplatnění v oblasti veřejně prospěšných projektů 2

Dárcovství 2018 Otázky Podporujete finančně různé veřejně prospěšné aktivity jako např. humanitární organizace, hendikepované, dětské domovy, opuštěná zvířata apod.? Na základě čeho se rozhodujete (byste se rozhodoval/a) o tom, že na nějaký projekt svými penězi přispějete? Kterou z následujících platebních metod byste Vy osobně zvažoval/a pro podporu dobročinných organizací? Zajímáte se o to, jakým způsobem využívá peníze organizace, které jste poskytl/a peněžní dar? Jakou výši jednorázového příspěvku na dobročinnost považujete ještě za malý příspěvek? A jakou výši jednorázového příspěvku na dobročinnost považujete již za velký příspěvek? Byl/a byste ochoten / ochotna věnovat každý měsíc část svého volného času ve prospěch nějakého veřejně prospěšného projektu? Kolik času byste byl/a ochoten / ochotna věnovat měsíčně Vámi vybranému dobročinnému projektu? Víte alespoň přibližně, co znamená start-up? Pokuste se svými slovy charakterizovat start-up. Start-up je podnikatelský subjekt, typicky popsaný jako nově založená či začínající společnost a rychle se vyvíjející a měnící společnost. Myslíte si, že by měly start-upové společnosti uplatnění v oblasti veřejně prospěšného sektoru? Jak by se podle Vás mohly start-upy uplatnit v oblasti veřejně prospěšného sektoru? 3

Hlavní zjištění 4

Hlavní zjištění Dárcovství 2018 5 Pouze 12 % lidí ze svého příjmu pravidelně podporuje nějakou veřejně prospěšnou aktivitu. Pravidelně nebo příležitostně se pak jedná o 40 % lidí. Aktivnější v přispívání jsou ženy (43 %) než muži (37 %). Za ještě malý jednorázový příspěvek je považován příspěvek v hodnotě do 100 Kč. Oproti zjištěním z minulého roku došlo ke zvýšení částky, která je považována za ještě malý dar. Za už velký jednorázový příspěvek je považován příspěvek v hodnotě 500 – 1000 Kč. O informace, jakým způsobem využívají organizace darované peníze, má zájem 79 % lidí. Téměř polovina lidí (49 %) je ochotna věnovat část svého volné času ve prospěch nějakého veřejně prospěšného projektu. Nejčastěji jsou lidé ochotni věnovat ve prospěch veřejně prospěšných projektů do 5 hodin měsíčně svého času. Pojem start-up zná alespoň přibližně téměř polovina populace (47 %). Častěji se jedná o muže (57 %) a mladé do 29 let (64 %). Uplatnění principu start-upu v oblasti veřejně prospěšného sektoru si umí představit 54 % lidí. Jedná se zejména o mladé lidi do 29 let (69 %). 5

Individuální dárcovství 6

„Dárcovství je důležitá věc, ale je potřeba vědět, za jakým účelem a kam ty finanční prostředky jdou.“ 7

Podpora veřejně prospěšných aktivit Individuální dárcovství Podpora veřejně prospěšných aktivit „Podporujete finančně různé veřejně prospěšné aktivity?“ Pouze 12 % lidí ze svého příjmu pravidelně podporuje nějakou veřejně prospěšnou aktivitu. Pravidelně nebo příležitostně se pak jedná o 40 % lidí. Aktivnější v přispívání jsou ženy (43 %) než muži (37 %). Oproti zjištěním z minulého roku došlo k mírnému nárůstu podpory veřejně prospěšných aktivit. Ze zemí Visegrádské skupiny je nejvyšší podpora veřejně prospěšného sektoru v Polsku. Pravidelně nebo příležitostně přispívá 64 % lidí. 8

Jednorázový finanční příspěvek Individuální dárcovství Jednorázový finanční příspěvek „Jakou výši jednorázového příspěvku na dobročinnost považujete ještě za malý příspěvek?“ „Jakou výši jednorázového příspěvku na dobročinnost považujete už za velký příspěvek?“ Za ještě malý jednorázový příspěvek je považován příspěvek v hodnotě do 100 Kč. Oproti zjištěním z minulého roku došlo ke zvýšení částky, která je považována za ještě malý dar. Za už velký jednorázový příspěvek je považován příspěvek v hodnotě 500 – 1000 Kč. 9

Zájem o informace Individuální dárcovství 10 „Zajímáte se o to, jakým způsobem využívá peníze organizace, které jste poskytl/a peněžní dar?“ O informace, jakým způsobem využívají organizace darované peníze, má zájem 79 % lidí. Oproti zjištěním z minulého roku došlo k výraznému zvýšení zájmu o informace o využívání peněžních darů. V zemích Visegrádské skupiny je nejvyšší zájem o informace o využívání peněžních darů v Maďarsku (94 %) a Polsku (92 %). 10

Čas ve prospěch veřejně prospěšných projektů Individuální dárcovství Čas ve prospěch veřejně prospěšných projektů „Byl/a byste ochoten / ochotna věnovat každý měsíc část svého volného času ve prospěch nějakého veřejně prospěšného projektu?“ Téměř polovina lidí (49 %) je ochotna věnovat část svého volné času ve prospěch nějakého veřejně prospěšného projektu. V zemích Visegrádské skupiny je nejvyšší ochota v Polsku (66 %) a na Slovensku (62 %). 11

Čas ve prospěch veřejně prospěšných projektů Individuální dárcovství Čas ve prospěch veřejně prospěšných projektů „Kolik hodin měsíčně byste byl/a ochoten / ochotna věnovat Vámi vybranému dobročinnému projektu?“ Nejčastěji jsou lidé ochotni věnovat ve prospěch veřejně prospěšných projektů do 5 hodin měsíčně svého času. 12

Start-upy 13

Co je start-up Start-up 14 „Víte alespoň přibližně, co znamená start-up?“ Pojem start-up zná alespoň přibližně téměř polovina populace (47 %). Častěji se jedná o muže (57 %) a mladé do 29 let (64 %). Bližší definici termínu start-up však zvládne uvést jen část lidí. 14

Co je start-up Start-up 15 „Nově vznikající projekt, který se snaží co nejrychleji vyrůst a snaží se zajišťovat financování od dalších lidí a firem.“ „Začínající firma několika osob se snaží díky nápadu / inovaci / jinému přístupu stát prosperující firmou.“ „Nová společnost s poměrně nízkým počtem zaměstnanců / spolupracovníků, zpravidla s inovativním řešením, produktem, službou.“ „Začínající firma se zajímavým podnikatelským záměrem.“ „Projekt, který je na svém začátku, má nápad, je agilní, obvykle potřebuje finanční výpomoc a cílem je následný prodej.“ „Nově vznikající podnik na základě zajímavého / inovativního nápadu lidí, kteří se podnikání doposud nevěnovali nebo podnikali v úplně jiných oblastech.“ „Start-up je stav mysli, kdy lidé vědomě vymění pocit stability za příslib potenciálního rychlého růstu.“ 15

Uplatnění start-upu ve veřejně prospěšného sektoru „Myslíte si, že by měly start-upové společnosti uplatnění v oblasti veřejně prospěšného sektoru?“ Uplatnění principu start-upu v oblasti veřejně prospěšného sektoru si umí představit 54 % lidí. Jedná se zejména o mladé lidi do 29 let (69 %). Konkrétní představu o tom, jak by se mohly start-upy v oblasti veřejně prospěšného sektoru uplatnit, však lidé nemají. 16

Děkuji za pozornost … 17

Kontakt Autor 18 made with ♥ InsightLab, 2018 InsightLab, s.r.o. info@insightlab.cz www.insightlab.cz Pobřežní 394/12 IČO: 01477641 186 00 – Praha 8 DIČ: CZ01477641 Registrace u Úřadu pro ochranu osobních údajů číslo: 00048487 Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 207029. Radek Jiříčný radek.jiricny@insightlab.cz made with ♥ InsightLab, 2018 18