Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012 Odhad a plán práce
Jaké jsou nejčastější špatné odhady plánování?
Jaké jsou nejčastější špatné odhady plánování? Odhady byly v moc brzké části počátku projektu Odhad udělal jiný tým bez toho, aniž bychom provedli kontrolu Změny v požadavcích Cíle definovány a diktovány managementem nebo zákazníkem Odhady o dost vyšší než se očekáválo managementem nebo zákazníkem Tým hádal místo toho aby odhadoval Projektový manažer neodhadoval, ale nechal člena týmu, aby to za něj udělal Podceňování komplexnejších úkonů v rámci projektu
Jaké jsou zodpovědnosti projektového manažera při plánování? PM musí znát rozsah práce a musí znát odhady, učit se je získat. Pokračovat v otázkách, aby měl maximum dostupných informací. Použít předchozí projektová data a další zkušenosti, aby správně ovlivnil faktory odhadu. Překontrolovat odhady, jestliže byly provedené někým jiným. Zdokumentovat předpoklady v průběhu odhadování. Ujistit se, že také plánuje záložní plán, pokud je to možné
3 typový odhad V praxi se někdy používá tzv. three estimates podle jednoduchého vzorce: D = (O+4.R+P)/6 Kde D je výsledek odhadu O – míra optimismu P – míra pesimismu R – realistický pohled na věc Výsledek D bychom měli prezentovat jako náš odhad.