Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální učební materiál

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální učební materiál"— Transkript prezentace:

1 Digitální učební materiál
Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ Písek Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: Informační systémy Ročník: 4 Téma: ITIL® 3 – ST part 2. Tematický okruh: Útvar IT Jméno autora: Miroslav Široký Datum tvorby: leden 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_ISY_SR016 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_ISY_SR016 Anotace: ITIL® – techniky pro správu služeb IT. Přechod služeb - Service Transition (ST) – hodnocení a validace.

2 Sbírka knih 1) Service Transition (ST) Přechod služeb
Zavádění nových nebo pozměněných služeb. Proces plánování a podpory přechodu služeb do provozu. Převedení strategie služby, obsažené v balíčku služby SDP, z teorie do praxe.

3 Procesy ST Přechod služby Vyhodnocení změny Správa změn
Správa aktiv služeb a konfigurací Správa znalostí Plánování a podpora Správa releasu a provozního nasazení Plánování a podpora přechodu

4 Validace a testování služby
Plánování a návrh testů Verifikace plánů testů a návrhu testů Příprava testovacího prostředí Provedení testů Vyhodnocení výstupů a hlášení Vyčištění prostředí po testu a ukončení testu Schválená změna, vyhodnocený návrh Správa testů Případné přepracování testů Vyhodnocení změny

5 Validace a Verifikace Validace (Validation) – sytém nebo služba je schopná plnit definované cíle a účel „Řešení je správné.“ Verifikace (Verification) – potvrzení (pomocí objektivních „důkazů“, že se provádí specifikované požadavky „Řeší správnou věc.“

6 Vyhodnocení změny Testy
Přejímací test Test použitelnosti Bezpečnostní test Zátěžový test Výkonnostní test Vstup pro CSI (Continual Service Improvement – 5. kniha ITIL®)

7 Správa releasu a provozního nasazení
Plánuje řídí sestavení (Build), testování a umístění (Deployment) release. Aby zákazník dostal službu tak, jak byla koncipována, a aby vytvářela pro zákazníka hodnotu.

8 Uveřejnění releasu Velký třesk – k dispozici naráz všem uživatelům
Ve fázích – nejdříve pouze části uživatelů Push – služba uživatelům doručena a instalována z centrálního umístění Pull – release k dispozici a instalován uživatelem Automatická distribuce – opakovatelnost, integrita, zajištěna kvalita Ruční distribuce – důraz na kontrolu kvality

9 Zdroje ITIL vyd. Brno: Computer Press, 2012, 216 s. ISBN


Stáhnout ppt "Digitální učební materiál"

Podobné prezentace


Reklamy Google