Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lomené algebraické výrazy
Advertisements

Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Lomené výrazy – násobení a dělení
VY_32_INOVACE_07/1/18_Číslo a proměnná
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Zlomky – usměrňování zlomků, porovnávání zlomků
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Krácení lomených výrazů.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 1 – Lomené výrazy – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
MATEMATIKA Zlomky úpravy a porovnávání zlomků. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
Rovnice ve slovních úlohách I.
Mocniny s racionálním exponentem II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
IV. Násobení lomených výrazů
Nerovnice v součinovém tvaru
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 13 Lomené výrazy I
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování
5.7 – 5.8 Usměrňování, částečné odmocňování
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
Pythagorova věta - příklady
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Neúplné kvadratické rovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých I.
Kvadratické rovnice II.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Rovnice ve slovních úlohách III.
Směrnicový tvar rovnice přímky
Aritmetická posloupnost - součet
Absolutní hodnota reálného čísla
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Sčítání lomených výrazů
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární nerovnice o jedné neznámé
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Úpravy algebraických výrazů
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
5.9 – 5.10 Mocniny, odmocniny - obtížnější
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Lomené výrazy Anotace: Formou prezentace je žákům připomenut pojem lomený výraz a podmínky jeho řešitelnosti. Na příkladech je objasněno krácení a rozšiřování lomených výrazů. Klíčová slova: Lomený výraz, podmínky řešitelnosti, krácení lomených výrazů, rozšiřování lomených výrazů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Smolková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Sada: 3 Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_MSV1_29

Početní operace s lomenými výrazy Lomené výrazy Početní operace s lomenými výrazy

Krácení a rozšiřování lomených výrazů Lomeným výrazem se rozumí zlomek, v jehož čitateli nebo jmenovateli jsou výrazy obsahující proměnné; jsou to např. výrazy: S lomenými výrazy pracujeme podobným způsobem jako se zlomky.

Krácení a rozšiřování lomených výrazů Všimněme si nejprve krácení a rozšiřování lomených výrazů. Krácení – výrazy zjednodušíme tak, že jeho čitatele i jmenovatele rozložíme v součin a potom krátíme společným dělitelem. Příklad Zjednodušte výraz

Krácení a rozšiřování lomených výrazů Rozšiřování – výrazy upravíme tak, že čitatele i jmenovatele vynásobíme týmž výrazem různým od nuly. Příklad Rozšiřte výraz výrazem

Krácení a rozšiřování lomených výrazů Příklad č. 1 Pro která reálná čísla se výrazy a rovnají? Příklad č. 2 Zjednodušte výraz

Krácení a rozšiřování lomených výrazů Příklad č. 3 Rozšiřte výraz číslem .

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Monografie: [1] CALDA, E. Matematika pro netechnické obory ŠOS a SOU, 1. díl. 1. vydání. Praha: Prometheus, s. r. o., 1998. 213 s. ISBN 80-7196-020-9. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Smolková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.