ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakub Jan Ryba Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Advertisements

VY_32_INOVACE_02_Vývoj populární hudby.  HISTORIE HARFY SE ZAČÍNÁ PSÁT JIŽ VE STARÉM EGYPTĚ ASI 3000 př.n.l.  DO EVROPY SE DOSTÁVAJÍ ZÁSLUHOU KELTŮ.
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Hudba ve starověku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/04
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ROMOVÉ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Romové. -Původ Indie - Romské etnikum je nejpočetnější v Evropě a v Americe -V rámci Evropy se nachází zejména v jihovýchodní Evropě. Studiem Romů se.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, 403 31 Tel.:472731819, 472731253 Tel.řed./fax:472731480, e-mail:skola@zsmojzir.cz VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/21.3095

Číslo klíčové aktivity: III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Veronika Kolompárová B3 VY_32_INOVACE_19 Vytvořeno: 10. listopadu 2012 Ročník: 7., 8. a 9. Vzdělávací oblast: multikulturní výchova – volitelný předmět Svět Romů Anotace: Prostřednictvím tohoto výukového materiálu se žáci seznámí s historickým vývojem romské hudby od počátku putování z Indie do 19. století.

Hudební stopy v dějinách Romů Spousta informací z dějin Romů souvisí s informacemi o jejich hudebním talentu. Hudba patří mezi nejvýznamnější stopy romské historie. Díky hudebním stopám můžeme sledovat cesty Romů z Indie do Evropy, dále získáváme díky hudbě informace o jejich kultuře v místě, ve kterém v dané historické etapě žili.

Indie Dokladem toho, že pocházejí Romové z Indie, je jejich příbuznost s ? Domy Doklady o tom, že Domové byli velmi hudebně nadaní, máme ze 6. století. Historické prameny dokládají, že Domové měli zkušenosti s provozováním hudby. Provozování hudby byl pro Domy jeden ze způsobů obživy. Rysem domských hudebníků je dělení hudebních úloh podle pohlaví. Muži nejčastěji hrají na nástroj. Ženy a děti se věnují zpěvu - zejména písním s milostnou tematikou, které se obvykle zpívají při tanci za doprovodu bubínku a indických housliček zvaných sárangí. http://www.frantisekpavlik.estranky.cz/clanky/o-nastrojich/sarangi--- saringda.html

Putování z Indie západním směrem Další hudební stopu otiskli Romové v ½ 10. století. O této stopě se zmiňuje arabský historik Hamza na základě toho, že perský král měl od indického vládce získat 12 000 hudebníků (Romů), jejichž úkolem bylo rozveselovat poddané. Hráli na loutny. Tito hudebníci putovali z Indie.

Byzantská říše Z Persie putovali Romové směrem do Byzantské říše. Z 12. století pochází svědectví o dvou nejčastějších aktivitách Romů: zábava a magie. Zábava byla spojována s voděním medvědů. Magie měla charakter předvídání budoucnosti nebo sloužila jako léčebná praktika.

18. – 19. století Od 13. do 17. století nebyli Romové s hudbou tolik spojování, neboť nepatřila k hlavnímu zdroji obživy. Romové v tomto období začínali být utiskováni. Národům, ke kterým se Romové přistěhovali, se nelíbil jejich způsob života o obživy. Od počátku 18. století patří mezi významné romské hudebníky patriarcha Abram Wood, který přišel údajně se svými houslemi do Walesu. Jeho synové byli velmi dobří ve hře na harfu. Během 19. století vynikali romští hudebníci především v Uhrách, Rusku a Španělsku.

Zdroje informací MANN, Arne: Romský dějepis, 1. vydání, Praha: Fortuna, 2001, str. 48, ISBN: 80-7168-762-6 HÜBSCHMANNOVÁ, Milena: „Domští hudebníci v Indii”, In: Romano džaniben, 1997, č. 3–4, s.11–27. RADULESCU, Speranta: „Co je cikánská hudba? (O příslušnosti, identifikaci, zařazení, přijetí zařazení)”, In: JURKOVÁ, Zuzana (ed.): Romská hudba na přelomu tisíciletí. Sborník ze stejnojmenné konference při Světovém festivalu romské hudby KHAMORO 2003 pořádané o.s. Slovo21 ve spolupráci s Fakultou humanitních studií UK v Praze, Praha: Saga, 2003, s. 15–20.