Vzdálenost bodu od přímky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Advertisements

Úprava mnohočlenu na součin pomocí vzorců
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Exponenciální funkce a.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_02.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_17.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 2. Úpravy výrazů Název sady: Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 4.4 – 4.5 Nerovnice v podílovém tvaru, definiční obor log. funkce Název.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
VY_32_INOVACE_70. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
Další operace s vektory
Převody čísel. soustav - opakování
Rovnice ve slovních úlohách I.
Mocniny s racionálním exponentem II.
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Aritmetická posloupnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Nerovnice v součinovém tvaru
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
Pythagorova věta - příklady
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Neúplné kvadratické rovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých I.
Kvadratické rovnice II.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Rovnice ve slovních úlohách III.
Směrnicový tvar rovnice přímky
Matematika Variace.
Aritmetická posloupnost - součet
Absolutní hodnota reálného čísla
Matematika Parabola.
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Sčítání lomených výrazů
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární nerovnice o jedné neznámé
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Úpravy algebraických výrazů
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
VY_32_INOVACE_64.
Transkript prezentace:

Vzdálenost bodu od přímky Předmět: MATEMATIKA Ročník: 3. ročník čtyřletého maturitního oboru Autor: Mgr. Dagmar Válková Vzdálenost bodu od přímky Anotace: Prezentace slouží jako pomůcka k výkladu učiva vzdálenost bodu od přímky. Po seznámení s teorií následují řešené příklady určené k procvičování . Materiál je možno využít jak pro přímou výuku, tak pro samostudium. Klíčová slova: Vzdálenost bodu od přímky, obecná rovnice přímky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Válková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Sada: 2 Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_MG3_12

Vzdálenost bodu od přímky

kde alespoň jeden z koeficientů a, b, je různý od nuly. Vzdálenost bodu M od přímky p je:

1/ Určete vzdálenost bodu A od přímky p: A = [ 5; -3], p: 4x + 5y – 3 = 0 Vzdálenost bodu A od přímky p je 0,31.

2/ Určete vzdálenost bodu M od přímky q: M = [ 5; 7], q prochází body P = [ -4; 5], Q = [ 11; -3] Vzdálenost bodu M od přímky q je 6.

3/ Určete vzdálenost bodu R od přímky p: R = [ 1; -2], p: x = -1 + 2t, y = 3 - 5t Vzdálenost bodu R od p je 0, Rєp.

4/ Určete vzdálenost bodu K od přímky q: K = [ 5; -3], q: y = 4x + 2 Vzdálenost bodu K od přímky q je 6,06.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje 1. HUDCOVÁ, M., KUBIČÍKOVÁ, L. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, SOU a nástavbové studium. 2. vydání. Praha: Prometheus, 2006. 418 s. ISBN 80-7196-318-6 KOLOUCHOVÁ, J., ŘEPOVÁ, J., ŠOBR, V. Matematika pro SOŠ a studijní obory SOU. 5. část. 1. vydání. Praha: SPN, 1987. 176 s. [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://office.microsoft.com 4. [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://www.aristoteles.cz/matematika/analyticka_geometrie/primka/primka.php Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Válková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.