Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek"— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu DUM 17 - Vzdálenost bodu od přímky- příklady název školy Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Autor PaedDr .Alena Chalupová Tématický celek Analytická geometrie Ročník 2.-nástavbové studium, 4.-HŠ Datum tvorby Listopad 2012 Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice

2 Anotace: Prezentace obsahuje ukázkově řešené příklady k procvičení daného učiva Metodické pokyny: materiál je vhodný k procvičování probraného učiva a k opakování

3 Vzdálenost bodu od přímky- příklady
Analytická geometrie Vzdálenost bodu od přímky- příklady

4 Příklad 1- zadání: Určete vzdálenost bodu M =4, -6
od přímky p: 2x-3y+1=0

5 Příklad 1- řešení: Přímka je zadaná obecnou rovnicí
stačí dosadit do vzorce a řešit:

6 Příklad 2-zadání: Určete vzdálenost bodu M=2, -1 od přímky p: x=3+t
y=1-t, tR

7 Příklad 2-řešení: Parametrickou rovnici převedeme na rovnici obecnou a pak dosadíme do vzorce: p: x=3+t A=3,1 y=1-t, tR u=(1,-1) n=(1,1) x+y+c=0, 3+1+c=0 c=-4 p: x+y-4=0 M=2, -1

8 Příklad 3-zadání: Určete číslo c tak, aby bod M =2, -1 měl od přímky p: x+y+c=0 vzdálenost 5.

9 Příklad 3-řešení: M=2, -1; p: x+y+c=0; vzdálenost 5:

10 Příklad 4-zadání: L=2, 3 a M =-4, -1.
Je dán trojúhelník KLM: K =2, -5, L=2, 3 a M =-4, -1. Určete velikost výšky na stranu KL Vypočítejte obsah trojúhelníku Analogicky pro zbývající výšky

11 Příklad 4-řešení: Výška na stranu KL je vzdálenost bodu M od přímky KL určíme obecnou rovnici KL a dosadíme do vzorce: K =2, -5, L=2, 3 u=L-K=(0,8) n=(8,0) KL: 8x+0y+c=0 8.2+c=0 c=-16 8x-16=0 x-2=0 M =-4, -1.

12 Příklad 4-řešení: Pro obsah trojúhelníku potřebujeme velikost strany KL, tzn. velikost vektoru

13 Použitá literatura: Vlastní archiv autora
CALDA, Emil. Matematika pro netechnické obory SOŠ a SOU. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1999, 208 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN JIRÁSEK, František. Sbírka úloh z matematiky: pro SOŠ a studijní obory SOU. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 479 s. Učebnice pro střední školy (Státní pedagogické nakladatelství). ISBN

14 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek"

Podobné prezentace


Reklamy Google