Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Doudleby Autor : Mgr. Jana Blažková Téma : Násobilka v oboru do 100 Název : VY_32_INOVACE_20_DĚLENÍ 6-9 Číslo.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_01 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_19_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Zájmena Bc. K. Matějková.
Tepelné motory.
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_02
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Hana Novotná
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Kateřina Křížová
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_ČESKÝ JAZYK
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní společenstva – skály a hory
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_ČESKÝ JAZYK
Jazyk a jazyková komunikace
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
MS Excel Úvod.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Jazyk a jazyková komunikace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
SOUVĚTÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.4.01
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT. DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT.
20.1 Malá násobilka - násobení
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 20. 5. 2013 Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_04_SKLADBA – Souvětí podřadné Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: SKLADBA Souvětí podřadné Ročník: 9. ročník Klíčová slova: věta hlavní, vedlejší, řídící, závislá, spojky podřadící

ANOTACE Materiál slouží k opakování učiva o souvětí podřadném. Formou skupinové práce žáci opakují VH, VV, věty řídící, věty závislé, spojky podřadící a souřadící. Na prezentaci navazuje procvičování s učebnicí ČJ9 v kapitole souvětí podřadné.

SKLADBA Souvětí podřadné s. p.

Souvětí podřadné s. p. je tvořeno pouze 1VH (jednou větou hlavní) a nejméně 1VV (jednou větou vedlejší) Věta hlavní VH formálně i významově samostatná není závislá na jiné větě v souvětí není součástí jiné věty nemůžeme se na ni zeptat jinou větou

Věty hlavní a vedlejší se od sebe VŽDY oddělují čárkami. Věta vedlejší VV plní funkci větného členu věty řídící je mluvnicky závislá na jiné větě v souvětí ptáme se na ni větou řídící je odpovědí na větu řídící je formálně i významově nesamostatná PAMATUJ! Věty hlavní a vedlejší se od sebe VŽDY oddělují čárkami.

Věta hlavní v souvětí podřadném je vždy řídící. Věta řídící Věta závislá obsahuje výraz, na němž je závislá další věta je věta, kterou se ptáme na větu závislou je věta, kterou odpovídáme na větu řídící plní funkci větného členu věty řídící Věta hlavní v souvětí podřadném je vždy řídící. PAMATUJ! Věta vedlejší v souvětí podřadném je vždy závislá, ale může být zároveň řídící pro další větu vedlejší.

Připojení vedlejších vět: 1) Spojkami podřadícími Př.: aby, jakmile, až, než, nežli, zatímco, když, kdyby, protože, poněvadž, jelikož, jestliže, -li, přestože, ačkoli, třebaže, i když, že, až … 2) Vztažnými zájmeny Př.: kdo, co, který, jaký, čí, jenž 3) Příslovci Př.: kde, kdy, jak, jako, odkud … PAMATUJ! Spojky nejsou větnými členy. Vztažná zájmena a příslovce jsou větnými členy.

Procvičování - příslovce, vztažná zájmena, spojky souřadící a podřadící koho jestliže když i jenž jakmile a kdy že ale čí jakému aby jak tam nebo spojky souřadící spojky podřadící vztažná zájmena příslovce

POUŽITÉ ZDROJE STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 6. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN 80-7235-148-6. STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 7. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2003, ISBN 80-7235-103-6. STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN 80-7235-126-5. STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 1998, ISBN 80-85937-87-5.