RODOKMEN …vyrob si svůj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jsem chlapec – čím budu? DŮLEŽITÁ POVOLÁNÍ. Kdo jsem? – co ke své práci potřebuji Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním.
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jak vytvořit jednoduchou vránu. Pomůcky:  Tvrdý černý papír A4  Zbytek červeného papíru  Bílou pastelku, obyčejnou tužku  Nůžky  Lepidlo  Šablona.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VÝROBA VELIKONOČNÍHO PŘÁNÍ JE TU JARO. Jarní velikonoční kuřátko 2.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Korálky pro nejmenší Spočítej korálky podle barev.
PŮLENÉ OBRÁZKY DOKRESLOVÁNÍ, BARVY.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Poznávací schopnosti, vnímání
Paměť, pozornost, Sociabilita
CIRKUS od nejmenšího.
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Zvířata ze ZOO GRAFOMOTORIKA.
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
POSLOUPNOST OBLÉKÁNÍ od spodků ke svrškům….
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
Naši skřítkové písnička.
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Pantomima – povolání I. Poznej co kdo dělá?.
Prostorová orientace,vnímání, počet
ZVÍŘECÍ KABÁTKY KDO KTERÝ OBLÉKÁ?.
MY DAY Jazyk a řeč.
Ovocný salát pro maminku
Dopravní prostředky.
Stavitelé českých hradů
Nářadí – velikost, počet
Na stavbě stroje.
NÁŠ TÁTA ŠEL NA HOUBY Houby, houby, houbičky…..
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
SILUETY POD HLADINOU Kdo je kdo?.
Logo pro veverky a kamarády
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
Kolik jich berušky mají?
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Co tam nepatří, co pluje po vodě, co létá ve vzduchu, co jezdí po silnici, co jezdí po cestě.
Jak se upravit do divadla
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
Posíláme dopis Věra Vernerová.
ŘADY ZVÍŘAT KDO TAM (NE)PATŘÍ?.
seřaď jednotlivé členy
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Barevné kytičky Pro malé dětičky – 3 roky.
Umíš je pojmenovat a umístit?
Orientace v řadě.
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
JITEX – Jak vznikne tričko?
Strom a jeho využití PODOBLAST.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
Postavičky z přírodnin
Transkript prezentace:

RODOKMEN …vyrob si svůj

Použité zdroje obrázků a zvuků http://pixabay.com Nahraný hlas Šárky Bartuškové (5 let), použitý se souhlasem zákonných zástupců.

Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (pastelky, nůžky, lepidlo, případně fotografie) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Metodický postup Materiál vznikl jako pomůcka pro vysvětlení pojmů – generace, rodokmen, příbuzenské vztahy, rodinné vazby, dědičnost (vysvětlím na barvě vlasů),… Na prezentaci navazuje detektivní a výtvarná aktivita – výroba vlastního rodokmenu. Očekávání a cíle Děti prozkoumají vzdálenější části vlastní rodiny a vyrobí si vlastní rodokmen. Zároveň si osvěží/naučí se správná pojmenování příbuzných (bratr, sestřenice, teta, pradědeček…). Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Při dotyku na jednotlivé hlavy se ozve příbuzenský vztah k červeně zvýrazněnému dítěti. Pracovní list (rodokmen) je bez animací. Během výtvarné aktivity může zůstat na obrazovce jako pomůcka. Pracovní list (omalovánky) je určený k tisku, při prezentaci se nezobrazuje. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je vyrobit si vlastní rodokmen Pro každé dítě vytiskneme prázdný rodokmen (snímek č. 3) a dohromady několikrát vytiskneme omalovánky hlaviček (snímek č. 4) a rozstříháme. Děti si vyberou hlavičky, které potřebují a vybarví je. Případně si nakreslí vlastní. Mohou použít i fotografie. Vybarvené hlavičky děti ostříhají od přebytečných okrajů a nalepí do vytištěného rodokmenu. Samozřejmě, že ten mohou rozšířit o sourozence atd. Hotový rodokmen mohou děti podlepit lepenkou nebo mu vyrobit barevný rámeček… Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast DÍTĚ A JEHO T ĚLO (BIOLOGICKÁ) Podoblast Jemná motorika, koordinace ruky a oka Dosažené konkretizované výstupy – držet správně tužku/pastelku; napodobit základní geometrické obrazce (obdélník, ovál – hlava); provádět jednoduché úkony s technickými pomůckami (pastelky, nůžky, lepidlem); kreslit, stříhat, lepit Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.