SVĚTADÍLY - OLYMPIJSKÉ KRUHY Lidé kolem nás
KDO BYDLÍ V …. JMENUJEME SVĚTADÍLY – KLIKÁME NA POSTAVY ZEMĚKOULI TVOŘÍ PĚT OBYDLENÝCH SVĚTADÍLŮ, KDE ŽIJÍ LIDÉ RŮZNÝCH NÁRODNOSTÍ A RAS EVROPA ASIATÉ SEVERNÍ BĚLOŠI AMERIKA JIŽNÍ AFRIKA AUSTRÁLEC INDIÁNI ČERNOŠI ASIE AUSTRÁLIE MEXIČANÉ KDE JE …. JMENUJEME SVĚTADÍLY – KLIKÁME NA NÁZEV A PLOCHU – STEJNÁ BARVA KDO BYDLÍ V …. JMENUJEME SVĚTADÍLY – KLIKÁME NA POSTAVY
Použité odkazy Vlastní ilustrace
Metodický pokyn Integrovaný blok: Lidé kolem nás Popis Děti pojmenují a procvičí si základní barvy Děti se seznamují se světadíly a základními lidskými rasami Očekávání a cíle Děti dokáží rozlišit a zařadit lidské rasy, uvědomit si rozdíly mezi nimi a přiřadit je ke světadílům Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Kliknutím na název světadílu se název přiřadí k danému světadílu. Poté kliknutím na světadíl se mapa vybarví podle barvy na kruhu. Děti nejprve samy určí (tipují), která barva ke světadílu patří. Pomůckou jsou olympijské kruhy, které každý světadíl zastupují. Úkolem učitelky je předem s těmito kruhy děti seznámit. Když se klikne na postavičku, přesune se ke světadílu, ve kterém obyvatel převážně žije. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Pomocí svých dalších obrázků, didaktických kartiček, které rozšiřují dané téma, děti přiřazují obrázky ke světadílům Kreslení světadílů základními barvami Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Mít poznatky o existenci jiných zemí, národů a kultur Postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí Zacházet s předměty digitální technologie, využívat nejzákladnější funkce počítače (zapnout-vypnout, práce s myší, jednoduchou klávesnicí) Chápat, že všichni lidé (děti) mají stejnou hodnotu, přestože je každý jiný, že osobní, resp. osobnostní odlišnosti jsou přirozené Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný Mít poznatky o existenci jiných zemí, národů a kultur (znát typické znaky některých významných národů - přírodní podmínky, oblečení, zvyky, strava, stavby, kde co roste, nebo se pěstuje, žijí zvířata apod.) Uvědomovat si, že jak svět přírody, tak i svět lidí je na různých částech naší planety různorodý a pestrý a ne vždy šťastný Porovnat a uspořádat předměty dle stanoveného pravidla , např. řadit barvy Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.