NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI ČLENY NĚKOLIKANÁSOBNÉHO VĚTNÉHO ČLENU
18.1 Významové poměry, interpunkce
Formální skladební vztahy ve větě jednoduché I.
Několikanásobné větné členy
Významové vztahy ve větě jednoduché
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu, šablona: CZ 1.07/1.4.00/ , III/2 Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Kdo vytvořil, ověřil: Dana Suchá, Dana.
Několikanásobné větné členy
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Několikanásobné větné členy
VÝZNAMOVÉ POMĚRY Mgr. Michal Oblouk.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Skladba – stavba větná Zápor.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
Spojky.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Skladba souvětí.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
holé, rozvité, několikanásobné
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Jana Dočkalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_ D 10 TÉMA: Vzory podstatných jmen rodu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_13_Srovnání uměleckých stylů.
Vy_32_INOVACE_76_Významový poměr v několikanásobném větném členu - II Využití ICT Identifikátor školy:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_09_SKLADBA.
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_01 TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Významové poměry mezi hlavními větami Název sady: Český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N13_Přívlastek TEMA: Český.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_57 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Úvaha II Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Markéta Hanzalová Náprstková N15 Magnetická síla
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Urči významový poměr Buď bude hezky, nebo bude pršet. slučovací odporovací vylučovací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Spojky.
Téma: Předmět a příslovečné určení
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.7.1.N19_Významové poměry mezi větnými členy TEMA: Český jazyk pro 8. ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2976

Anotace Prezentace slouží k procvičení určování různých významových poměrů mezi větnými členy. Žáci pracují samostatně do sešitů a střídají se při práci přímo na interaktivní tabuli. Následuje společná oprava.

Urči významový poměr mezi složkami několikanásobného větného členu: V nových šatech Lenka vypadala hezky, dokonce skoro nádherně. Rozhodne se pro Radka, nebo pro Pavla? Radek se jí zdá asi přitažlivější, ale trochu nafoukanější. Má lepší mobil a značkové oblečení. Ale Pavel je nejen hodnější, ale i chytřejší. Je vtipný, a proto příjemnější společník. Nejraději by měla Radka i Pavla. Ale to by se asi nelíbilo ani jednomu, ani druhému. poměr slučovací poměr stupňovací poměr odporovací poměr vylučovací poměr důsledkový

V nových šatech Lenka vypadala hezky, dokonce skoro nádherně. Rozhodne se pro Radka, nebo pro Pavla? Radek se jí zdá asi přitažlivější, ale trochu nafoukanější. Má lepší mobil a značkové oblečení. Ale Pavel je nejen hodnější, ale i chytřejší. Je vtipný, a proto příjemnější společník. Nejraději by měla Radka i Pavla. Ale to by se asi nelíbilo ani jednomu, ani druhému. poměr slučovací poměr stupňovací poměr odporovací poměr vylučovací poměr důsledkový

Které z následujících spojení několikanásobných větných členů není ve slučovacím poměru? V jakém poměru je? Koupil jsem si bagetu a colu. Nechutnala mi ani bageta, ani cola. Bageta byla jednak ztvrdlá, jednak oschlá. Cola byla nejen teplá, ale i vyčpělá. Celé to bylo nedobré, zato drahé. Teď jsem hladový, a proto mrzutý. Příště si raději vezmu jídlo i pití z domova. Bude to dobré, čerstvé a levné. d) poměr stupňovací e) poměr odporovací f) poměr důsledkový

ZDROJE: STYBLÍK, Vlastimil. Český jazyk pro 8. ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií. 2. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2000, 188 s. ISBN 80-723-5126-5.