Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Vedlejší věty příslovečné Autor Chňoupková.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná Věta předmětná Věta přívlastková (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přísudková (podrobně vysvětleno.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková SOUVĚTÍ SLOŽITÉ Jednou se nějaké lávce potkalo Štěstí s Rozumem.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_01 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Práce s textem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M Jestliže chceme vzpomenout výrazné osobnosti 20. století, které vždy měly kuráž, mozek, charakter i kus humoru,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přístavek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní větné členy Název sady: Český jazyk 6. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Přísudek VY_12_INOVACE_Rů_I_34 Název projektu: OP VK
Téma: Předmět a příslovečné určení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název materiálu: Zájmena
AUTOR: Kateřina Křížová
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
VY_32_INOVACE_Sib_I_09 Slovní druhy
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
AUTOR: Mgr. Marta Severová
SLOVNÍ DRUHY. SLOVNÍ DRUHY Přehled slovních druhů: Slova ohebná: Skloňují se: 1. Podstatná jména 2. Přídavná jména 3. Zájmena 4. Číslovky Časují se:
AUTOR: Kateřina Křížová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
AUTOR: Kateřina Křížová
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní druhy - procvičování
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Větné členy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
PŘÍVLASTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C50Čj6_Přívlastek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘÍSLOVEČNÁ
ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
SKLADBA SKLADEBNÍ DVOJICE Jabloň před domem krásně rozkvetla.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT. DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT.
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Rozbor souvětí.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Skladba pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_15_VV-PO,PT,PŘ Autor Fulínová Šárka

VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ, PŘEDMĚTNÁ A PŘÍVLASTKOVÁ Šárka Fulínová 2.ZŠ Dobříš

DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT PODMĚTNÁ PŘEDMĚTNÁ PŘÍSUDKOVÁ PŘÍVLASTKOVÁ DOPLŇKOVÁ PŘÍSLOVEČNÁ - místní časová způsobová měrová příčinná účelová podmínková přípustková

Věta vedlejší podmětná – VV PO -ptáme se: KDO? CO? + věta řídící (pro rozlišení 1. a 4. pádu Jaká věc?, -věta řídící nemá podmět (bývá v ní odkazovací výraz ten, to), -spojovací výrazy: kdo, co, že, aby…… . VV VH Např.: Kdo se bojí, ať s námi nechodí. KDO? CO? Ať s námi nechodí? TEN, co se bojí.

Věta vedlejší přísudková – VV PŘ -ptáme se: JAK? JAKÝ? + větou řídící, -zastupuje jmenný přísudek, věta řídící může končit na sponové sloveso. VH VV Např.: Stromy byly, jako by je pozlatil. Jaké byly stromy? Jako by je pozlatil.

Vedlejší věta předmětná – VV PT -ptáme se: pádové otázky (kromě 1.a 5.) + řídící větou (pro rozlišení 1. a 4.pádu Jakou věc?), -vyjadřuje předmět řídící věty, -závisí na slovese (přídavném jméně) řídící věty -spojovací výrazy: spojky podřadicí (že, aby…), vztažná zájmena (kdo,co…), vztažná příslovce (kde,kdy,jak…) VH VV Např.: Věděl, že to neznám. Co věděl? Že to neznám.

URČETE DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT Přemýšlel o tom, zda pojede do divadla. Co se vleče,neuteče. Strom byl takový, že nemohl růst dál. Ihned vrátil, co mu nepatřilo. Jan byl, jako by ho polil. Udivilo ho, že už nebude padat sníh. Je pozoruhodné, že jsme se to nedozvěděli. Hodinu trvalo, než vrak ze silnice odtáhli. Zeptal se mě, s kým jsem tam byla. Nevzpomínám si na to, jak už to bylo.

ŘEŠENÍ VH VV PT Přemýšlel o tom, zda pojede do divadla. VV PO VH 2. Co se vleče, neuteče. VH VV PŘ 3. Strom byl takový, že nemohl růst dál. VH VV PT 4. Ihned vrátil, co mu nepatřilo. VH VV PŘ 5. Jan byl, jako by ho polil. VH VV PO 6. Udivilo ho, že už nebude padat sníh.

VH VV PO 7. Je pozoruhodné, že jsme se to nedozvěděli. VH VV PO 8. Hodinu trvalo, než vrak ze silnice odtáhli. VH VV PT 9. Zeptal se mě, s kým jsem tam byla. VH VV PT 10. Nevzpomínám si na to, jak už to bylo.