Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 11Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchod, trh Základy hospodaření.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zavádění nového produktu na trh
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Mezinárodní hotelnictví
Téma 11: Finanční plánování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název projektu: Moderní škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
SWOT ANALÝZA Ilina Gajdardjiska.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Organizace práce na prodejně
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Transkript prezentace:

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0644 Číslo sady  34 Číslo DUM  05 Předmět  Ekonomika Tematický okruh  Marketing Název materiálu  SWOT analýza Autor  Ing. Charlotta Kissová Datum tvorby  18. 4. 2013 Ročník  2. ročník Anotace Kombinovaný materiál zaměřený na téma SWOT analýza. Obsahuje charakteristiku silných a slabých stránek, příležitostí a ohrožení. Součástí je i úkol zaměřený na SWOT analýzu vybrané organizace včetně jeho řešení. Metodický pokyn Žáci se prostřednictvím prezentace seznámí se základními pojmy z oblasti SWOT analýzy a formou úkolu si danou problematiku procvičí. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Charlotta Kissová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

SWOT ANALÝZA

CHARAKTERISTIKA provádí se za účelem posouzení postavení organizace na trhu zaměřuje pozornost na rozhodující oblasti organizace název metody podle počátečních písmen anglických slov: 1. silné stránky (strenghts) 2. slabé stránky (weaknesses) 3. příležitosti (opportunities) 4. ohrožení (threats)

VNĚJŠÍ A VNITŘNÍ VLIVY provádí se analýza vlivů působících z vnitřního a vnějšího prostředí organizace rozdělení vlivů: a) vnitřní → účelem je budovat silné stránky a odstraňovat (případně akceptovat) slabé stránky organizace b) vnější → účelem je rozpoznat příležitosti a ohrožení

SILNÉ STRÁNKY představují konkurenční výhodu uvnitř organizace příklad: manažerské schopnosti jméno organizace (tzv. image značky) kvalita produktů personální schopnosti cenová politika technické vybavení dostatek finančních prostředků spokojenost zákazníků

SLABÉ STRÁNKY představují konkurenční nevýhodu uvnitř organizace příklad: nedostatek finančních prostředků špatné firemní klima nedostatek vhodného personálu vztahy se zákazníkem nízká úroveň propagace krátkodobé působení na trhu nedostatek vlastního kapitálu nevybudovaná image

PŘÍLEŽITOSTI představují příznivou situaci v okolí organizace (zajištění vyššího prodeje, vyšší výnosnosti atd.) příklad: nalezení nového tržního segmentu technologický pokrok změny v zákonech příznivý demografický vývoj (růst populace) vyšší stabilita domácí měny podpora vývozu

OHROŽENÍ představují určité riziko z vnějšího okolí organizace příklad: silná konkurence nižší koupěschopnost poptávky nepříznivé změny v oblasti podnikání měnící se potřeby zákazníků ekonomická krize vstup zahraničního investora

VÝSLEDKY SWOT ANALÝZY Odpovídají na následující otázky: Jaké jsou silné stránky organizace a které z nich lze dále rozvíjet? Které slabé stránky byly zjištěny a je třeba je potlačit (eliminovat)? Nabízí se zvláštní příležitosti, kterých lze využít? Jaké hrozby byly rozpoznány a lze se jim vyhnout?

ÚKOL – zadání Proveďte SWOT analýzu Vámi vybrané organizace pomocí následujících údajů: 1. SILNÉ A SLABÉ STRÁNKY KRITÉRIUM: VHODNÉ: NEUTRÁLNÍ: NEVHODNÉ: kvalita produktů vysoká střední nízká technické vybavení výborné průměrné špatné finanční možnosti výborné dobré špatné kvalifikace personálu vysoká průměrná nízká úroveň propagace intenzivní průměrná nízká umístění organizace ideální vhodné nevhodné

ÚKOL – zadání 2. PŘÍLEŽITOSTI A OHROŽENÍ KRITÉRIUM: POZITIVNÍ: NEUTRÁLNÍ: NEGATIVNÍ: pozice na trhu výborná dobrá špatná image organizace výborná dobrá špatná příjmy organizace vysoké průměrné nízké konkurence slabá silná velmi silná podíl stálých zákazníků vysoký střední nízký výkyvy poptávky slabé silné velmi silné

ÚKOL – řešení 1. SILNÉ A SLABÉ STRÁNKY Příklad: městská knihovna KRITÉRIUM: VHODNÉ: NEUTRÁLNÍ: NEVHODNÉ: kvalita produktů vysoká střední nízká technické vybavení výborné průměrné špatné finanční možnosti výborné dobré špatné kvalifikace personálu vysoká průměrná nízká úroveň propagace intenzivní průměrná nízká umístění organizace ideální vhodné nevhodné

ÚKOL – řešení 2. PŘÍLEŽITOSTI A OHROŽENÍ KRITÉRIUM: POZITIVNÍ: NEUTRÁLNÍ: NEGATIVNÍ: pozice na trhu výborná dobrá špatná image organizace výborná dobrá špatná příjmy organizace vysoké průměrné nízké konkurence slabá silná velmi silná podíl stálých zákazníků vysoký střední nízký výkyvy poptávky slabé silné velmi silné

ZDROJE VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9. ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 4. vyd., aktualiz. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, 173 s. ISBN 978-807-4350-122.