VY_32_INOVACE_57 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI HLAVNÍMI VĚTAMI
Digitální učební materiál
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI ČLENY NĚKOLIKANÁSOBNÉHO VĚTNÉHO ČLENU
Významové poměry mezi souřadně spojenými větami
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI VEDLEJŠÍMI VĚTAMI
Formální skladební vztahy ve větě jednoduché I.
Několikanásobné větné členy
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu, šablona: CZ 1.07/1.4.00/ , III/2 Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Kdo vytvořil, ověřil: Dana Suchá, Dana.
Několikanásobné větné členy
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Několikanásobné větné členy
VÝZNAMOVÉ POMĚRY Mgr. Michal Oblouk.
Skladba – souvětí souřadné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 365_Poměry mezi větami hlavními AUTOR: Mgr. Markéta Lyková.
Digitální učební materiál
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
Souvětí souřadné (parataktické)
Spojky.
Spojky.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Neohebné slovní druhy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
SPOJKY Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_55_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Skladba souvětí.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
holé, rozvité, několikanásobné
Kristýna Mačasová. * a) O víkendu nemohu jít ven, neboť jedu s rodinou na výlet. * Příčinný * b) Buď se budeš učit na test, nebo dostaneš špatnou známku.
Interpunkce v souvětí Cvičení.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Interpunkce v souvětí Nikola Vykydalová. Interpunkce v souvětí Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé. Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé.
Významové poměry mezi hlavními větami
Vyjádření příčiny a důsledku. Příčina (spojka PROTOŽE) Petr byl sám doma, protože jeho rodiče šli do divadla. Proč byl Petr sám doma? Protože jeho rodiče.
Název školy:ZŠ A MŠ Březno Autor:Petr Pacholátko Název:VY_32_INOVACE_25_INTERPUNKCE Téma:Interpunkce Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:Materiál.
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_01 TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Významové poměry mezi hlavními větami Název sady: Český jazyk.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
3.Prezentace 9.tř..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Grafické znázornění souvětí
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Urči významový poměr Buď bude hezky, nebo bude pršet. slučovací odporovací vylučovací.
Souvětí souřadné.
Spojky.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Název školy: ZŠ A MŠ Březno
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_57 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor: VY_32_INOVACE_57 Název školy: ZŠ A MŠ Březno Autor: Petr Pacholátko Název: Souřadné spojení vět hlavních Téma: Skladba Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0360 Anotace: Materiál k interaktivní tabuli – Český jazyk pro 9.ročník ZŠ, Skladba – souřadné spojení vět hlavních

SOUŘADNÉ SPOJENÍ VĚT HLAVNÍCH

Urči druh vět a spojení mezi nimi! Napřed se vysprchoval, potom šel spát. Odložil šaty a vzal na sebe domácí oblek. Ani se nebránil, ani nevolal o pomoc. Ať neprší, ať svítí slunce. Dovnitř je pozvali, ba i pohoštění nabídli. Nepřišel domů, ba ani se rodičům neozval. Jídlo mu nejen nechutnalo, ale bylo mu po něm špatně.

1H napřed + 2H potom 1H a + 2H 1H ani + ani 2H 1H ať + ať 2H SLUČOVACÍ 1H ba i 2H 1H ba ani 2H 1H nejen 2H STUPŇOVACÍ

Urči druh vět a spojení mezi nimi! Chtěl jsem jít do divadla, ale nebyly už lístky. Byl sice starý, ale síly měl za dva. Chtěl uspět, neměl však dost trpělivosti. Nechtěl jít do toho, avšak neměl na vybranou. Buď si spolu tiše hrajte, nebo si něco čtěte. Chceš hlavní jídlo, nebo si dáš nejdřív předkrm? Půjdeš rovně, anebo se dáš vlevo? Chceš kalhoty, či si nejdříve vybereš boty?

1H x ale 2H 1H sice x ale 2H 1H x však 2H 1H x avšak 2H ODPOROVACÍ 1H buď 2H nebo 1H nebo 2H 1H anebo 2H 1H či 2H VYLUČOVACÍ

Určete druh vět a spojení mezi nimi! Přišli do školy pozdě, neboť jim ujel autobus. Znám ji dobře, vždyť jsem s ní vyrůstal. Nebylo mu dobře, snědl totiž nezralé ovoce. Ujel jim autobus, proto přišli do školy pozdě. Vyrůstal jsem s ní, a proto ji znám dobře. Snědl nezralé ovoce, nebylo mu tudíž dobře. Zaspal, a tak nestihl autobus. Nevyspal se, neměl tedy dobrou náladu.

1H neboť 2H 1H vždyť 2H 1H totiž 2H PŘÍČINNÉ 1H proto 2H 1H a proto 2H 1H tudíž 2H 1H a tak 2H 1H tedy 2H Důsledkové