PŮLENÉ OBRÁZKY DOKRESLOVÁNÍ, BARVY
ZÁKLADNÍ BARVY - ukazujeme barvy a děti říkají vše, co je k dané barvě napadne př.: žlutá – sluníčko, pampeliška, míček, auto … červená – srdíčko, jahoda, kytička …
Básnička s pohybem - BARVY ČERVENÁ je třešeň, stříška ( ve stoje - naznačujeme stříšku) RUDÁ polní mák, ( ruce nad hlavu – tvar „V“) ŽLUTÁ citron, pampeliška (ruce dolů – „mácháme“) ČERNÁ bručoun, mrak. (oblouky nad hlavou) ORANŽOVÁ pomeranč, nač si zahrajeme, nač? (DŘEP, -“dalekohled“) Čáry máry po papíře, zahrajeme si na malíře. (znázorňujeme kreslení) ZELENÁ je listí, louka, MODRÁ nebíčko (STOUPNOUT na špičky, ruce nahoru) FIALOVÁ křídla broučka, HNĚDÁ kafíčko. („máváme křídly“, „zatočíme se dokolečka“) BÍLÁ mléko, papír, mouka, o tom už si dávno mňouká ( předvedeme kočičku) Kotě s kočičkou, kotě s kočičkou.
Dokresli obrázek - jedno dítě kreslí na tabuli, ostatní kreslí obrázek na papír a děti se vystřídají - učitelka kreslí půlené obrázky na tabuli dle počtu dětí ….. ?
Dokresli obrázek - jedno dítě kreslí na tabuli, ostatní kreslí obrázek na papír a děti se vystřídají - učitelka kreslí půlené obrázky na tabuli dle počtu dětí ….. ?
KRESLENÍ OBRÁZKŮ
Použité zdroje obrázků a textů Vlastní tvorba autorky (básnička) www.pixabay.com
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Prezentace v PowerPointu Kartičky – ukázky barev Didaktický kufřík KUMUČ (papír, pastelky) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup Dětem ukazujeme barevné kartičky a děti říkají k dané barvě vše, co jim připomíná Očekávání a cíle Zopakovat barvy základní i doplňkové Pomocí básně si zopakovat barvy Rozvoj představivosti Rozvoj jemné motoriky Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem 1. snímek: seznámení se základními barvami – po dotyku na jednotlivé obrázky se objeví barevný pruh, děti říkají, jaké další věci je k dané barvě napadnou. 2. snímek : básnička s pohybem, bez animací 3. a 4. snímek: dítě dokresluje polovinu obrázku na tabuli, ostatní děti na papír. Zpětnou vazbu děti získají dotykem na políčko s otazníkem. 5. snímek: kreslení na tabuli dle fantazie (jedno dítě nakreslí polovinu, druhé dokreslí, nebo děti kreslí, co je napadne a ostatní hádají…), bez animací. Snímek č.7 je pracovní list určený k tisku, při prezentaci se nezobrazuje. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a jeho tělo (biologická) Podoblast: Fyzický rozvoj a pohybová koordinace Dosažené konkretizované výstupy - pohybovat se bezpečně ve skupině dětí - rozvoj jemné motoriky, ovládat koordinaci ruky a oka Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.