Pop-art.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POP ART Daniela Kubáňová.
Advertisements

POP ART.
Pop-art Autor: Michelle Malá a Nela Doláková
,,Populární, prchavý, nakažlivý, levný, masový, mladý, vtipný, sexy, nápaditý, fascinující. A dobře prodejný.‘‘ Tento umělecký směr je svéráznou diskuzí.
Pop-art 2.polovina 20. století.
,,Prožít umělecké dílo je důležitější než mu rozumět‘‘ Veškeré umění spoléhá do jisté míry na optické iluze. Op art s těmito jevy bezprostředně pracuje,
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
OP – ART Optical art Optické umění
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
OP-ART Jana Bobčíková.
Op-art Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Mikrovlnné trouby.
Volný pohyb osob, volný pohyb pracovní síly v EU (právní úprava v EU a její implementace do právního řádu ČR)
Senioři a sociální sítě. Kolik je ale na sociální síti vlastně českých seniorů? Je to asi 5% z 3,5 mil.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Abstrakce do roku základní podoby abstraktního umění: Konstruktivní → geometrická abstrakce Expresivní → abstraktní expresionismus /v USA: Tichomořská.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Databáze © Mgr. Petr Loskot
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka
Blues AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_04_HV8_Skála
Výsledky přijímacího řízení
Romantismus VY_32_INOVACE_VII-A-10.
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Náš svět Tematická oblast
Reliéf podle Arcimbolda
Grafické programy - opakování
Inf Počítač a lidé s handicapem
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
Tematický okruh: CHEMIE A SPOLEČNOST Název učiva: „ŽIVOT IGELITKY“
ARTE POVERA Tematická oblast
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zde jsou fotografie z letiště na ostrově St. Marteen
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Velikost nářadí.
Výstava betlémů Tradice v obci.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
POP ART.
Zvuky hudebních nástrojů
Americká skutečnost Edwarda Hoppera
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
GENTRIFIKACE … je revitalizace degradovaných obytných čtvrtí v městských centrech způsobená příchodem ekonomicky silnějších obyvatel.
Kapitoly z dějin umění I.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/10
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Land art Autor: Mgr. Olga Pasovská Název.
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
Život – pohledy na přírodu
Přídavná zařízení.
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
1. Rozdíl mezi výtvarným uměním a vizuální kulturou – a mezi dějinami umění a teorií VK Výtvarné umění: architektura a urbanismus, sochařství, malířství,
Informatika – Grafika.
Zde jsou fotografie z letiště na ostrově St. Marteen
Tvorba pomocí chůze – Richard Long
Orientujeme se v prostoru
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Co si vezmu na….
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Odkrývání obrázků – poznej místa
Barevné korálky vnímání.
Hudební nástroje vnímání.
Výroba velikonočního košíčku
Transkript prezentace:

pop-art

Konec 50.let a 60.leta, USA a Velká Británie Reakce umělců na postindustriální společnost a populární kulturu, na konzum, supermarket, reklamu, film a televizi R.Hamilton charakterizuje pop-art jako umění: populární, pomíjivé, postradatelné, levné, mladé, vtipné, sexy, atraktivní, masově vyráběné a velký byznys Americký pop-art ironicky zlehčující, britský spíše sociálně kritický Banální náměty, sériovost, reprodukční techniky,výrazná barevnost, sebepropagace Odmítají rozlišovat dobrý a špatný vkus, umělecky využívají i kýč

ANDY WARHOL

ROBERT RAUSCHENBERG combine paintings – barevná plocha spojena s reálnými předměty nebo vlepovanými fotografiemi

Deštníky

Monogram (1955)

Postel (1955)

Roy Lichtenstein Inspirace komiksem, které převádí v detailu do obrovských formátů, jako Warhol využívá též sítotisk

Jasper Johns

Claes Oldenburg

Richard Hamilton

George Segal

Přecházení ulice

Holocaust

Walk, Don´t walk (1976)

Milenci na posteli (1970)

OP-ART Optical art – optické umění, efekt optické iluze,kombinace geometrických vzorců, barevných kontrastů Kmitání, vibrování, pulzování, iluzivní pohyb

Josef Albers

Bridget Riley

Victor Vasarely

Jesús Rafael Soto, Carlos Cruz-Diez, Yaacov Agam, Richard Anuszkiewicz

Jesús Rafael Soto

Carlos Cruz-Diez

Yaacov Agam

Richard Anuszkiewicz