pop-art
Konec 50.let a 60.leta, USA a Velká Británie Reakce umělců na postindustriální společnost a populární kulturu, na konzum, supermarket, reklamu, film a televizi R.Hamilton charakterizuje pop-art jako umění: populární, pomíjivé, postradatelné, levné, mladé, vtipné, sexy, atraktivní, masově vyráběné a velký byznys Americký pop-art ironicky zlehčující, britský spíše sociálně kritický Banální náměty, sériovost, reprodukční techniky,výrazná barevnost, sebepropagace Odmítají rozlišovat dobrý a špatný vkus, umělecky využívají i kýč
ANDY WARHOL
ROBERT RAUSCHENBERG combine paintings – barevná plocha spojena s reálnými předměty nebo vlepovanými fotografiemi
Deštníky
Monogram (1955)
Postel (1955)
Roy Lichtenstein Inspirace komiksem, které převádí v detailu do obrovských formátů, jako Warhol využívá též sítotisk
Jasper Johns
Claes Oldenburg
Richard Hamilton
George Segal
Přecházení ulice
Holocaust
Walk, Don´t walk (1976)
Milenci na posteli (1970)
OP-ART Optical art – optické umění, efekt optické iluze,kombinace geometrických vzorců, barevných kontrastů Kmitání, vibrování, pulzování, iluzivní pohyb
Josef Albers
Bridget Riley
Victor Vasarely
Jesús Rafael Soto, Carlos Cruz-Diez, Yaacov Agam, Richard Anuszkiewicz
Jesús Rafael Soto
Carlos Cruz-Diez
Yaacov Agam
Richard Anuszkiewicz